K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2014, 14:23   #21
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ha ha havde selv en "sjov" oplevelse med snorken...jeg snorker...og jeg lider af søvnapnø....og nogle gange falder jeg i søvn uanset hvor jeg er...

Jeg var så lige faldet hen i min stol....da jeg høre en stå udenfor mit vindue (jeg bor i stuen) og råber...hør lige ham der snorke....ha ha jeg var færdig af grin...

Der bor en over for mig oppe på første sal...og han snorker så højt at jeg kan høre det herover på min side inden i min lejlighed...

Prøv så at gå igennem gaden....imellem mig og ham...ha ha snorken i stereo...
Det havde jeg helt glemt, min nabo havde en vane med at banke på væggen, fordi jeg snorkede. Til sidst blev jeg olm, for det tager tid at falde i søvn igen, hvis man har fået et skud adrenalin. Hvad jeg får når jeg bliver vækket unødigt. Det er virkelig bjørnen sover...

Nå men så en dag, listede jeg ud af mit soveværelse, efter at være blevet vækket af det banken igen. En halv time senere listede jeg tilbage, i forhåbningen om at naboen var faldet i søvn. Og så min væg et cirkelspark. Siden da, er jeg aldrig blevet vækket igen.

Vil også mene, at så må naboen anskaffe sig ørepropper. Det kan også være hun har gjort det. Hendes søvn er ikke vigtigere end min, og omvendt. For snorkeri, that's life. Og jeg kan også høre, jeg ikke er den eneste

Overboen har også kol, det stakkels menneske. Så hoste er der på fast basis.

Næææh, en fremtidig bolig, uden naboer lige op ad vægge, gulv og loft, og et lille bio rum. Så skal lyd og billede have lov til at udfolde sig jævnligt
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 16:03   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ROFL.....olm....det er vist kun noget man bliver i jylland ha ha....

Over here bliver vi sure eller rasende

Nej man kan jo næppe gøre meget ved det at man snorker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 19:41   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
ROFL.....olm....det er vist kun noget man bliver i jylland ha ha....

Over here bliver vi sure eller rasende

Nej man kan jo næppe gøre meget ved det at man snorker...
Og her er det også træls Men jeg tror du har ret, mener det hedder olm som en tyr, hvis det skal være helt efter bogen. Det lyder som jysk afstamning
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 19:56   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
ROFL.....olm....det er vist kun noget man bliver i jylland ha ha....

Over here bliver vi sure eller rasende

Nej man kan jo næppe gøre meget ved det at man snorker...
Jo det kan man vist godt gøre noget ved,man kan fjerne noget af det bløde stykke bagerst i ganen det kan hjælpe nogle og så kan man tape sig siger andre

Selv får jeg ikke gjort nogle af delene,og kan desværre ikke lide at sove med ørepropper,så jeg forstyrre da mig selv ind imellem og til tider kan det endda være svært at falde i søven for min egen snorken
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 21:14   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man lige frem skal lade sig operere for at give andre ro ja så er den sidste rest af boligens ukrænkelige "fred" da røget..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 21:20   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det vil jeg bestemt også mene man kun skal gøre det for sin egen skyld.

Jeg ville selv gøre det hvis jeg turde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 05:15   #27
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det havde jeg helt glemt, min nabo havde en vane med at banke på væggen, fordi jeg snorkede. Til sidst blev jeg olm, for det tager tid at falde i søvn igen, hvis man har fået et skud adrenalin. Hvad jeg får når jeg bliver vækket unødigt. Det er virkelig bjørnen sover...

Nå men så en dag, listede jeg ud af mit soveværelse, efter at være blevet vækket af det banken igen. En halv time senere listede jeg tilbage, i forhåbningen om at naboen var faldet i søvn. Og så min væg et cirkelspark. Siden da, er jeg aldrig blevet vækket igen.

Vil også mene, at så må naboen anskaffe sig ørepropper. Det kan også være hun har gjort det. Hendes søvn er ikke vigtigere end min, og omvendt. For snorkeri, that's life. Og jeg kan også høre, jeg ikke er den eneste

Overboen har også kol, det stakkels menneske. Så hoste er der på fast basis.

Næææh, en fremtidig bolig, uden naboer lige op ad vægge, gulv og loft, og et lille bio rum. Så skal lyd og billede have lov til at udfolde sig jævnligt
Og sørme om der ikke blev banket... Nå men så vil jeg selv føre an, og købe apotekets ørepropper, til eget forbrug, så kan hun banke alt det hun vil. Det andet er ikke godt for blodtrykket.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 08:16   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Og sørme om der ikke blev banket... Nå men så vil jeg selv føre an, og købe apotekets ørepropper, til eget forbrug, så kan hun banke alt det hun vil. Det andet er ikke godt for blodtrykket.
Ellers klager du til boligselskabet over, at din nabo banker på væggen midt om natten, så du ikke kan få din nattesøvn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:26   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja her ville jeg gøre det samme som Thomas...og ikke klage..

Men det kommer selvfølgelig an på hvorfor der bliver banket...

Jeg havde en en underbo for nogle år siden og der blev banket hver nat efter kl 03.00

Til at starte med troede jeg at det var selve bygningen....men det viste sig at min underbo var psykisk syg og slog efter de dæmoner som hun så om natten.

Sådan noget kan man næppe forvente at hun bare kan stoppe fordi det larmer...

Men jeg bryder mig nu engang heller ikke om al det klagen til gud og hver mand...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 00:34   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg havde en en underbo for nogle år siden og der blev banket hver nat efter kl 03.00

Til at starte med troede jeg at det var selve bygningen....men det viste sig at min underbo var psykisk syg og slog efter de dæmoner som hun så om natten.

Sådan noget kan man næppe forvente at hun bare kan stoppe fordi det larmer...

Men jeg bryder mig nu engang heller ikke om al det klagen til gud og hver mand...
Jeg forstår din pointe.

Nogle boligselskaber er nok bedre til, at håndtere sådanne problemer end andre.

I "mit" boligselskab fortalte en beboervejleder engang en lidt sjov "historie".
Den handlede om, at der boede en psykisk syg mand i en opgang, som flere gange havde smidt et TV ud over altanen, så de andre beboer var ikke trygge ved ham.
Det var kun TV'et manden smed ud over altanen, intet andet.

Beboervejlederen snakkede med manden, og de lavede en aftale om, at manden ikke skulle anskaffe sig et TV.

Og så var der ikke flere problemer.

Jeg mener heller ikke, at man skal klage over de mindste ting, ofte handler det om, lige at stikke en finger i jorden.

Der hvor jeg boede før boede der en kvinde i en 1-værelses lejlighed på næste etage.
Jeg havde nogle gange oplevet, at jeg kunne høre hun skændtes med en anden person oppe i hendes lejlighed, og diskussionen fortsatte ude på opgangen.
Det lød som om, at det var en mand hun diskuterede med,
Og han fik godt nok det glatte lag hvorefter hun smækkede sin dør.

Men det lød ikke som om, at det var den samme mand hver gang, så jeg begyndte at få indtryk af, at hun var lidt letlevende.

En aften var jeg på badeværelset da det foregik, og badeværelset lå lige ud til entrédøren, så det var ikke til at undgå, at høre hvad der foregik.
Denne gang lød det som om, at det var en asiatisk mand, der fik det glatte lag, hvorpå hun smækkede sin dør.

Men denne aften begyndte jeg at undre mig over, at der ikke var nogen der gik ned af trappen og ud af gadedøren.

En dag kort efter havde jeg altandøren åben, og så kunne jeg høre, at hun skældte og smældte ud af hendes vinduer. Jeg gik ud på altanen for at se hvad der skete.
Og så hørte jeg hende råbe, ud af vinduet: "Du skal fa***** ikke stå dér og vise pi**** frem".

Så var jeg godt klar over, at problemet var noget helt andet end jeg først havde forestillet mig. for hun boede altså på første sal.

Jeg talte med vores områdeleder fra boligselskabet om det, fordi jeg havde indtryk af, at kvinden kunne havde brug for hjælp, men hun var desværre en af dem, som ikke er interesseret i hjælp, men i stedet flytter med jævne mellemrum.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 01-02-2014 kl. 00:37.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension