K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 15:12   #1
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Sagsbehandler stoppet, jeg ved intet????

Hej alle!!!
Ja så har jeg fået nye problemer i min lange sygeperiode.

Siden 3 sept. har jeg sendt adskillige mails til min sagsbehandler, sidste mail var et råb om hjælp til kommunen før jeg falder helt sammen... ingen svar på mails overhovedet i de snart to måneder.
Jeg henvender mig til Reva hvor jeg p.t. er i arbejdsprøvning og de tager kontakt til jobcenteret som her meddeler, at jeg ikke har den sagsbehandler mere!!!!
Dyb chok, intet har jeg fået at vide om det, har jeg ikke KRAV på det????
Skal den nye sagsbehandler ikke tage kontakt til mig???

Jeg skriver en mail til afd. leder, som bare beklager og siger at han ønsker at jeg bare skal se fremad. Ja nemt sagt når man er syg, står uden forsørgelse og arbejdsprøvningen tager livet af en...

Hvad rettigheder har jeg med hensyn til gl. og ny sagsbehandler og hvad skal nogen ikke svare på mine mails...???

Håber nogen her kan hjælpe??

KH Mijaja
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 15:35   #2
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
øv, det lyder rigtig frustrerende Kan desværre ikke hjælpe dig, er ny herinde og kender ikke ret meget til systemet da jeg først lige skal til og igang med det alt sammen, men ville bare lige give et lille klem og en pose positive tanker
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 15:57   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mijaja.

Du kan altid klage over sagsbehandlingen. I dit tilfælde er det helt urimeligt:

1. manglende respons på (flere?) mail
2. manglende info omkr. ny sagsbehandler
3. over arrogante svar fra afd.sleder
3a. hans mangel på at hjælpe dig (det er jo ikke nok at svare: glem det, og kig fremad, informerede han dig om mulighed for klage over sagsbehandling, det skal han el. forsøgte han aty råde bod på hans underordnede fejltagelser?)

Du har nok ikke krav på:

at ny sagsbehandler tager kontakt til dig.

Forstår ikke helt dit sidste spørgsmål:Hvad rettigheder har jeg med hensyn til gl. og ny sagsbehandler.

Den svarfrister for din kommunne kan du nok finde øverst på side under nyttige links. Langt enmmere end på kommunens egen hjemmeside. MEN de er IKKE 2 mdr. nogen steder.

Klage over sagsbehandlingen kan du få hjælp med hos Borgerservice, men kun hvis det handler om sagsbehandlingen. Men det har som regel også den virkning bagefter, at de begynder at overholde fristerne og være lidt obs. på, at du ikke finder dig i hvad som helst. Samtidig er det jo også mærkværdigt, at Reva kan få informationen, men ikke dig!

Til slut: synes jeg, samtidig du skulle bede den føromtalte afd.leder pr. brev og medtag kopi hvor skranken kan kviterere på dette, og så bede om en samtale meget hurtigt m. ny sagsbehandler min. 1 time, således at der kan rådes bod på den dårlige situation og du kan få afklaring. Indtil da må du passe på dig selv.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 16:13   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mijaja Se meddelelser

Siden 3 sept. har jeg sendt adskillige mails til min sagsbehandler, sidste mail var et råb om hjælp til kommunen før jeg falder helt sammen... ingen svar på mails overhovedet i de snart to måneder.
Her vil jeg så mene, at hvis man ikke har fået svar på en mail efter en uge så sender man en ny, og hvis man heller ikke får svar på den i løbet af en uge, så kontakter man kommunen og spørger om der er en grund til, at sagsbehandleren ikke svarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 16:55   #5
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Først tusind tak for Jeres svar!!

hboegelund, En hilsen varmer også... Tak og klem tilbage

Gunvor, Tak for alle de gode råd... Min sag ligger i øjeblikket i beskæftigelsesnævnet.. Tror jeg vil sende en hilsen til dem og tilføje det sjusk de laver på jobcenteret.
Har fået at vide fra den afd. leder at jeg skal møde om til samtale med ny sb på mandag. Og hun glæder sig vildt til at møde mig... Hvad er det for noget???

Samtidig har Reva også afsluttede mig efter 5 uger men også her lavede jobcenteret en brøler, de skrev til 'Reva, nej hun skal fortsætte perioden ud, selvfølgelig skal jeg det, for så længe skal jeg jo ikke have nogle penge.

Føler mig virkelig stødt og ladt i stikken her... Er jo trodsalt et menneske, ihvertfald endnu...

Vovse, har også ringe flere gange, hvor jeg har fået at vide at hun desværre ikke kunne træffes i øjeblikket og hun ville ringe tilbage..

Klem til jer alle
Jeg mente bare, at når en gl. sb går skal man vel informeres om ny...
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 19:34   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...jeg ville øjeblikkelig søge om aktindsigt, så du kan tjekke, hvad der er journalført, bl.a. det besynderlige svar, at "du skal se fremad"...

Der er skema til aktindsigt på K10's forside, lige til at printe ud :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:29   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mijaja Se meddelelser

Vovse, har også ringe flere gange, hvor jeg har fået at vide at hun desværre ikke kunne træffes i øjeblikket og hun ville ringe tilbage..
I sådan en situation ville jeg klage til jobcenterchefen efter 1 måneds tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 09:49   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mijaja.

Godt du har en tid på mandag.

Jeg tror desværre, at ingen på hverken jobcenter el. sygedagpengeteam får et kursus i, hvordan man kommunikere med respekt for de mennesker, de skal hjælpe. Og mange af dem lader sig rive med af management bølgen, som har ridt også DK længe. Derfor forfalder de til disse vanvittige udtalelser, som bestemt ikke bunder i anderkendelse el. det at blive set, som den man er el. i den situation man er. Samtidig er det efter min mening meget uprof.: at glæde sig vildt til at se en borger, det er jo ikke din bedste ven, hun skal mødes med. Det burde være et seriøst arbejde, hvor meldingen snarere burde være, at hun så frem til jeres møde, hvor hun efter bedste evne ville udrede tidl. misforståelser og give adækvat rådgivning i forhold til din sitaution. For ikke at tale om at være forberedt til mødet, dvs. have sat sig ind i din sag, have forsk. muligheder for netop dig, som hun vejleder om.

På den anden side, kan man jo også sagtens se, at den anerkende tilgang er svær for netop dem, når man har lavet en lovgivning, hvor hele tilgangen til borgerne handler om, at se det kun fra en vinkel: "du kan", som beskrevet i arbejdsevnemetoden. Man sidder jo netop med borgere, som også har noget de ikke kan uanset, hvor meget man fokusere på, hvad de kan. Så er det jo som strudsen, der kigger op igen, ikke forsvundet.

Jeg tror, at netop dette forum, udover sin gode funktion omkr. at hjælpe og råde hinanden også har netop en anden vigtigt funktion i det mange her oplever at blive mødt anerkende, dvs. set og hørt for den de er.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 09:57   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg troede egentlig at man SKULLE høre fra sin sagsbehandler en gang om måneden. Jeg får da normalt et brev om at jeg skal ringe.

Lige nu har jeg dog fået tildelt en ny sagsbehandler. Kun Reva har oplyst mig navnet på hende - så jeg ved ingenting fra jobcentret. om 4 dage løber "måneden" ud. Men jeg har ikke fået brev om at jeg skal ringe
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 10:54   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nilla.

Sagsbehandlerne har en opfølgningspligt, som er vejlende i forhold til, hvilken matchgr. du er indplaceret i, men pga. den mængde arbejde de sidder med kan mange ikke overholde dette.

Du er jo ikke forpligtet til at ringe til dem medmindre, der sker noget nyt i din sag, som du skal oplyse dem om. Dette har du sikkert underskrevet på et tidspkt. Du har måske fået en ny, som enten lige skal igennem dyngerne el. tager det lidt gelinde med opfølgningspligten.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
Stoppet på studie. Hvad gør jeg nu? 6000kolding Alt det andet 36 16-11-2010 15:01
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension