K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2009, 10:43   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Højere afgifter på smøger og slik.....

Altså er det en realitet eller er det stadig på sladderniveau?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1210256.ece

Dog synes jeg det er et underligt RØDT forslag, at de fattige nu skal betale gildet, for rige har ved ikke patent på sundhed......

Og kunne man ikke sænke afgifterne på fisk, frugt og grønt, så der kunne ryge mere af dét ned i kurven......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 12:38   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej helenekr
Du har fuldstændig ret i det med moms på sunde madvarer er den bedste motivation for kost"tilpasninger", omlægninger er så "politisk" et ord
Jeg tror lige Du skulle læse hele indslaget, inden du hænger nogen ud....

citat:
Citat:
SF-formand Villy Søvndal understreger, at de socialt dårligt stillede, som også ofte lever mest usundt, vil blive økonomisk kompenseret for de højere sundhedsafgifter.
citat slut:

Egentlig synes jeg det er ok, for selv om man er socialt dårligt stillet, kan man godt have ambitioner om at leve sundt for at lære sine børn det, så de ikke er så udsat for syreskadede tænder, overvægt og hvad der ellers kan følge med slik,sodavand og chips som er det primære , junkfood så som det sekundære.

Jeg synes så det her er mere hyklerisk
Citat:
Men skatteminister Kristian Jensen (V) advarer danskerne. Det er et kæmpeskridt mod barnepigesamfundet, lyder det.
Jeg tror vi har meget mere af den slags i beskæftigelsesministeriet, hvor "Nanny" Støjbjerg fortsætter på at få de slemme sygemeldte ud af sengen og i "aktivering", se DET er barnepigesamfund.....

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius

Sidst redigeret af Neurosmølf; 23-08-2009 kl. 12:42. Årsag: mere øf at servere omkring barnepiger.. ;)
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 13:09   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjo, men nytter det noget at lave prisstigninger på det usunde, når det sunde stadig er dyrt at komme i kurven?
Det er simpelthen så sjældent vi får fisk, for det koster en formue hver gang vi skal have noget så banalt som rødspætter....og vi har ikke en ugentlig fiskedag selvom det anbefales, men jeg kan dæleme få meget kød for 200 kr i halalslagteren, modsat en enkelt rødspætte til hver.

Og JO, jeg lurede med det samme den om at de fattige ville blive økonomisk kompenseret!
Men så er man vel lige vidt - så bruger man vel bare de penge på usunde sager, og så er det da lidt lige meget........eller? Lidt som, vi sætter priserne op så du ikke kan købe det, og så får du så en chek istedet.....
OKAY!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 14:47   #4
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Undskyld mig, men det kan godt være jeg er snot dum, men hvad menes der lige med, at
Citat:
...at de socialt dårligt stillede, som også ofte lever mest usundt, vil blive økonomisk kompenseret for de højere sundhedsafgifter
?

Jeg får da ikke flere penge mellem hænderne til at leve sundt for, bare fordi det bliver dyrere at købe smøger, købe slik og sodavand. Jeg ryger for det første ikke og har et minimalt forbrug af sodavand og slik

Jeg har været på kostomlægning i over 18 måneder nu og tabt 20,5 kg og jeg har ofte svært ved at få enderne til at mødes fordi jeg gerne vil leve sundt, tage de sunde valg og fravælge det fede kød osv. Og ja, jeg spiser grøntsager efter sæsonen

Det er da fint nok de vil gøre de usunde ting dyrere, men helt ærligt, noget skal vi jo have at leve af. Det bliver jo ikke sundere eller bedre kvalitet af at alt er skide dyrt, vel?

Når jeg står i Netto eller Fakta med x-antal penge til en hel måneds mad, så er jeg jo også nødt til at tænke på at jeg også gerne skulle have noget at spise de sidste 4-5 dage på måneden og må derfor ofte vælge det federe kød end det der måske var det bedste.

Men som skrevet, det kan også bare være det er mig der er dum og ikke forstår det
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 15:08   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
S og SF vil give flere penge til de fattigste.

Og ved højere afgifter forebygger man, at unge begynder at ryge og forebygger for meget indkøb af bl.a. slik.

Så på den måde er det jo fornuftigt nok.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 15:23   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes stadig det lyder underligt, men jeg har heller aldrig været en ørn til logisk tænkning.....

Her har vi en pose Haribo til 20 kr, den sætter vi op til 25 kr så du ikke køber for meget af det, og så får du en chek på de fem kroner......(og har alligevel råd til at købe det).

Godt så.

Tror børn og unge alligevel nok skal få deres slik. Visse mennesker vil istedet styrte til grænsehandlen og slæbe hjem i kilovis og 'køb lige noget med til os' nu i alligevel er der-problematikken kommer nok også....

Og ellers er jeg enig med hla72 i resten.....vi har ikke penge til at købe det usunde, og vi har ikke penge til at købe det sunde.

Uanset HVAD priserne bliver, så tror jeg stadig folk vil vælge en pose Haribo til 25.95 kr, istedet for en besværlig ananas til den samme pris til aftens hyggen....

Nå, men lad os se hvad det hele ender med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 16:50   #7
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Hej helenekr
nej du er ikke en ørn,men en klog ugle
det bliver nøjagtig som du beskriver.
og cigaretterne med,mere grænsehandel,flere indbrud,osv
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 17:04   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uha, så bliver Claus Hjort da snart ruineret, når han må ned på oposotionsløn efter valget, og skal betale mere for sine mars barer

ja undskyld komikken, men det her er for langt ude... gad vide hvornår man holder op med at ville spille barnepige for danskerne... tror politikerne at de er de eneste med en hjerne der kan skelne imellem rigtigt/forkert i det her land!?

Mon ikke det snarere handler om, at man udmærket godt ved at det ikke vil hjælpe noget som helst, andet end at give flere kroner i statskassen... utroligt som partierne tror de kan blive ved at skjule afgifter som velgørenhed, når det faktisk handler om kroner og ører i sidste ende.

Sidst redigeret af Razmo; 23-08-2009 kl. 17:06.
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 17:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja lundee, jeg er bange for det bliver sådan....

Hvis det er smøger man vil ha', ja så skal man sgu nok få smøger på den ene eller den anden måde...

Det er ikke så mange år siden, at vi væltede rundt i polske smøger til lidt over 10 kr pakken, da regeringen endnu engang havde skreget om stigninger - det blev så ikke til de store stigninger de havde talt om, og de polske smøger forsvandt derefter hurtigt igen.....

Men alt sådan noget kommer vel tilbage.

Jeg var også modtander af at grænserne skulle åbnes og sagde den gang (sammen med tusinder af andre), at så stiger kriminaliteten begået af østeuropæerer. Men NÆÆÆ, det ville det ikke sagde de kloge...

Ikke alene er kriminaliteten steget, den er også blevet mere forrået og voldsom.
Så gjorde de bankerne pengeløse, og istedet eksploderer antallet af hjemmerøverier - altså hvis folk vil have noget bestemt feks penge, jamen så skal de nok få fat i det på den ene eller den anden måde.......så går det bare ud over uskyldige borgere.

Så jeg ved altså ikke helt. Det lyder så godt, men konsekvenserne er ret ofte knabt så gode........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 17:10   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det ville være mere praktisk, om man sænkede priserne på den sunde mad, så flere kunne købe mere af den... det ville også betyde mere salg af de sunde varer... salget af slik og smøger vil aligevel forblive den samme hvis man spørger mig, hvilket bare resulterer i enten mindre indkøb af de sunde varer for de fattigste fordi de SKAL have deres slik/smøg-fix og derfor prioriterer det højere, selv om de sunde madvarer er blevet billigere... rådighedsbeløbet blir' jo ikke større fordi noget falder, og andet stiger i pris og giver samme sum i sidste ende... og dem med pengene i orden, vil bare købe mere sundt, og også samme mængde af de usunde...

I alle sammenhæng vil det betyde mere salg... det er en win-win situation, som politikerne udmærket er klar over.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen arbejder på en ny reform af skatter & afgifter. TimeGuest Politik og Samfund 6 14-05-2013 00:19
afgifter til staten og skat MortenF88 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-12-2012 14:52
Højere bundskat? Risa Politik og Samfund 49 11-11-2012 22:45
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57
Ballade om Løkkes gamle smøger Stella Politik og Samfund 70 20-06-2008 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension