K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 13:12   #21
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hvor godt... -og så får I selvfølgelig ret vedrørende feriedagene

Ps. Få kommunen til at dokumenterer(bevise) hvordan regnestykket omkring feriedage ser ud på papir... -så har de typisk problemer med at omgå sandheden
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 16:20   #22
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hun har ringet hende fra jobcenteret. Vi får ikke ret ang feriepengene Hun forklarede at det var ligesom hvis man havde været under uddannelse og kom tilbage på ledighedsydelse så startede man forfra, og det vurderede de i denne situation da han har været sygemeldt i et år og ledig i et år. Øv øv, men sådan er det jo en gang imellem.
Det plejer at gå, så det gør det nok også denne gang

Er i enige?

Skøn eftermiddag til jer alle - selv om det regner
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 16:36   #23
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mimse, jeg tror sgi da at hende fra jobcentret vrøvler....

Jeg var også sygemeldt inden jeg blev visiteret til flexjob ( men har ikke været ansat i et flexjob..) .. og som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg bedt om at tage ophold i et andet EU-land i 2 uger... og har fået lov til det

Hvordan var det nu .. din mand var ansat i et flexjob.. og blev så sygemeldt eller ?? - som ansat ville han jo optjene feriepenge... det er ca. 2 dage pr mdr man optjener.. - og det samme optjener man hvis man er på sygedagpenge eller ledighedsydelse..

Gad vide om det er forskelligt fra kommune til kommune
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 21:23   #24
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Reglerne burde vel være ens for alle kommuner da der kun ligger et regelsæt jo. Min mand blev visiteret i 2005 og har haft jobs siden. Han blev så i 2008 sygemeldt og var sygemeldt i ca et år og overgik derefter til ledighedsydelse, og har nu fået job igen (pr. Maj 2010) Jeg er også lidt lost for de har aldrig sagt sådan før..... Hvad gør man så lige??

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 21:40   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, og så kan jeg kun se at hende du har snakket med vrøvler..

Det skulle sørme også gerne være de samme regler de forskellige kommuner bruger.. og det med at din mand skal ind under nyudd. det holder ikke en meter.. så er det en eller anden skuffelov din kommune har bagt sammen..

Din mand har jo været sygemeldt 1 helt ferieår og har så optjent 25 feriedage på ledighedsydelse..

Ex..
Hvis man nu har været arbejdsløs 1 helt ferieår og får arbejde, så skal man jo heller ikke vente 1 helt år på at holde ferie.. så melder du ferie i din A-kasse.. og det samme gør man når det gælder ledighedsydelse..

Lige pt kan jeg simpelthen ikke lige huske hele tråden... men er din mand i fagfor. ??
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 22:01   #26
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Og jeg er helt enig med dig, men hvordan får vi overbevist kommunen om at det er sådan det er??

Min mand er i fagforening, men ikke A-kasse, da han jo alligevel ikke kan få fra en sådan i tilfælde af ledighed

Hader systemet nogen gange altså
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 22:19   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ved du hvad.. det er også hans fagfore. der skal på banen.. kontakt dem.. de må simpelthen kunne fortælle jer hvad og hvordan I skal klippe og klistre en forklaring sammen så kommune fatter det
Og det kan endda være at de kan fortælle jer hvor I skal henvende jer.. min kontakt hos foa var ret så stedkendt i min kommune

Jeg kan godt forstå at du hader det system nogle gange, for det er sørme også lige til at sig over....

Jeg krydser fingre for at det går igennem for jer..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:04   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, "almindelige" sygemeldte, optjener ikke ret til ferie... Så hvorfor skulle dem på ledighedsydelse gøre det?

Men man kan ganske rigtigt få 15 dage på dagpenge efter endt uddannelse...

Men det er ikke lige mit kompetenceområde, så det er bare lidt strøtanker...

Bed om at få det på skrift...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:14   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Andersine..
så er det en eller anden skuffetilladelse der er i min by .. omkring 14 dage inden 1. maj - for vi gik ind i et nyt ferieår - da ringede jeg til kommunen for at høre hvormange feriedage jeg havde tilbage... 10 dage.. og de kunne fortælle at jeg havde brugt 15 dage til sommerferie.. fik samtidig at vide at jeg når vi kom til d. 1 maj ville ha 25 feriedage på min konto..

Så det ville da være rart hvis du lige kendte en på din kommune der har forstand på det .. og så skrev det til os.. for det er da rædsomt hvis jeg fortæller noget som ikke holder vand i andre kommuner...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:55   #30
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg tror da helt bestemt, at man optjener ret til ferie, når man "bare" er ledig, men jeg tror det ikke når det gælde,r at man har været syg...

Men pyt, hvis bare skuffecirkulærer går i den gode retning så

Men prøver lige at spørger en af vores fleksjobkonsulenter i næste uge, for det er da rart at vide
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ledighedsydelse ved ferie Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 4 09-05-2007 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension