K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 23:02   #1
Bailey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bailey er ny på vejen
Rettigheder?

Hej. Vi er nået så langt vi vores forløb, at min mands sag ligger på kommunen, klar til at blive fremlagt for pensionsnævnet. Vores sb på jobcenteret fortalte at vi har ret til at sidde med under mødet. Mens sb på kommunen siger, at det kan man ikke. Man kan fremlægge evt tilføjelser til ressourceprofilen og gå bagefter og ikke andet. Nogen der ved hvem der har ret?
Bailey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 00:14   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg mener kun det er hvis man selv søger en § 17, at man kan deltage i mødet, ikke hvis sb indstiller en.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 00:41   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik mulighed for at komme til "audition", men jeg takkede nej. Jeg blev indstillet til §18
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 01:07   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg ernæsten sikker på, at det er det sidste - altså at man kun har ret til at fremlægge tilføjelser, hvorefter man skal gå, så de kan drøfte sagen for lukkede døre, men det er vel også værd at tage med
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 01:25   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Før de træffer en afgørelse om førtidspension skal man have tilbudt et møde med dem der skal træffe aftalen....

Der står intet om at det kun gælder hvis man søger på det foreliggende grundlag...

Her kommer lidt info (Se §20 stk 3)

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.
Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=142132#Kap3

Så til det om man kan have en bisidder med til mødet....

Man kan altid lade sig repræsentere eller bistå af andre....det vil også sige at have en bisidder med til et møde...

Citat:
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142955#Kap3

EDIT

Måske jeg har misforstået spørgsmålet...

Ja man kan ikke sidde med under det møde hvor de træffer selve afgørelsen om man er berettiget til førtidspension.....

Kun det møde man skal tilbydes inden de træffer afgørelsen om førtidspension....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 08:34   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det gælder uanset paragraffen.

Jeg plejer at sige at man skal passe ppå med det, da det kan være en større psykisk belastning at sidde overfor en flok der holder "livet" i hænderne. De må nemlig ikke tale med jer, derfor får man ingen respons som sådan og det er stressende udover alle grænser...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 13:42   #7
Bailey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bailey er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Jeg har været med til alle møder ang min mands sag, og har nok svært ved at lægge den i andres hænder. Men det SKAL jeg Jeg må væbne mig med tålmodighed og krydse fingre for at den bliver godkendt, også uden min tilstedeværelse så den store dag er snart, 19 november...
Bailey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 16:22   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan være ret svært at lægge det fra sig....

Men de fleste som søger en førtidspension tager ikke med til det møde som man skal tilbydes inden de træffer selve afgørelsen...

Det er nemlig som Ricky rigtigt nok skriver....enormt stressende at sidde der uden at man får noget tilbage...

I har dog i det mindste en dato for hvornår afgørelsen kommer....man skal lige huske at det har de fleste ikke og de aner ikke hvornår de kan forvente en afgørelse....så lige på det punkt er i heldige...at i har en dato at forholde jer til....selvom tiden kan føles uendelig lang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 21:52   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bailey Se meddelelser
Mange tak for jeres svar. Jeg har været med til alle møder ang min mands sag, og har nok svært ved at lægge den i andres hænder. Men det SKAL jeg Jeg må væbne mig med tålmodighed og krydse fingre for at den bliver godkendt, også uden min tilstedeværelse så den store dag er snart, 19 november...
Jeg kender ikke din og din mands situation, men Marianne, som har skrevet nedenstående tråd, kæmper sin mands sag, og valgte at tage imod tilbuddet om at møde dem der skulle træffe afgørelse i hendes mands pensionssag.

Jeg tænker, at der muligvis er noget fra hendes beretning du kan bruge, evt. kan du jo kontakte hende via pb.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...n+sygedagpenge
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
forældre rettigheder Futtepus Dit og Dat 4 06-11-2010 20:55
Vi har ingen rettigheder. Heidi-Andersen Politik og Samfund 15 25-03-2010 08:34
Fleksjob og rettigheder josefine Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 08:37
rettigheder og pligter annemette jensen Spørgsmål ang fleksjob 3 04-02-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension