K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2009, 17:26   #1
Martin-Prolaps
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Martin-Prolaps er ny på vejen
Tab af erhvervsevne

Hej allesammen
Jeg er kommet i fleksjob efter en arbejdsskade (efter 1.jan.2007). Nu har jeg fået afgørelse ( fra ASK) af tab af erhvervsevne.
Der står:
Du er bevilet fleksjob og det betyder at din erhvervsevne er nedsat. Vi har fastsat din årsløn (før arbejdsskade) til 315000. I din fleksjob kommer du til at tjene 21165kr om måneden plus 8.4% i pension plus 126kr i ATP-bidrag.
Du har lønnedgang på 17.4% af den opregulerende årsløn. Vi har herefter samlet vurderet at din tab af erhvervsevne er på 15%.

Nu spørger jeg: Hvorfor giver de ikke 20% ?? Er det fordi den ligger på 17.4% og ikke på 17.6%
Jeg har 4 uges ankeperioden. Ved ikke hvad jeg gør. Har hørt at det kan være farligt at anke. Nogen der har erfaring med det her???
Har i øvrigt fået varige mén på 15%.
Hilsen Martin
Martin-Prolaps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 17:38   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Martin-Prolaps.
Har lige skrevet dette indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8756 her tænker jeg på ? læger fagforening og arbejdsgiver skal indblandes.

Men din førløn på 315000 kr er den korrekt efter din mening.?

Jeg er ikke sikker men for mig er der noget galt! men kan ikke lige se hvad. Men at din lønnedgang har noget med din nedsættelse af erhvervsnedsættelse ?????

Min røde lamper lyser! Jeg har anket flere gange i ASK uden negativ konsekvens for mig.

Men du vil vel også få udbetalt en løbende ydelse fra ASK eller forsikringsselskabet samt et engangsbeløb? Som du evt kan få kapitaliseret her og nu?

Her ville jeg ofre penge på en advokat som kan undersøge om dit forsikringsselskab kan give dig "retshjælp" (familieforsikringen)

Findes der andre med kompetance og erfaringer??

Hilsen Peter

PS. Jeg vil understrege at jeg ingen problemer har haft med ASK, kun mødt venlige og professionelle medarbejdere i 2 sager.

Hvor kender ASK din månedsløn fra?
Du har selvfølgelig 100% aktindsigt hos ASK?
Glem ikke at din sag kan genoptages inden 5 år.

Sidst redigeret af phhmw; 02-06-2009 kl. 17:56. Årsag: ps
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 18:29   #3
Martin-Prolaps
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Martin-Prolaps er ny på vejen
Hej Peter
Tak for din hurtige svar
Kilder:
-Speciallægeerklæring
-Dine lønsedler
-Oplysninger fra SKAT
-Oplysninger fra tidligere arbejdsgiver
-Journaler fra kommunen
-Ansættelsesaftale januar 2009
Ja har min fagforening til at hjælpe mig. Om 315000kr er korrekt?? Hvis jeg tager mine 12 lønsedler inden skaden + 8.4% i pension + ATP giver det 325000 (så skal den opreguleres) Men det jeg er interreseret at vide hvor de skiller 15% og 20% når de tager afgørelsen. Hvis det er 17.5% så er det til grin fordi pga. 0, 01% mister jeg 13000kr.
De skriver at jeg vil få løbende ydelse fra forsikring og hvis jeg ønsker kan jeg få måndelig beløb udbetalt som et engangsbeløb fordi erhvervsevnetab er under 50%
Hilsen Martin
Martin-Prolaps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 18:40   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Martin.
Allerede nu er der forskel på ASKs 315000 og dine 325ooo kr.????
Du skal du indhente oplysninger om hvad der bedst kan betale sig, løbende udbetalinger eller kapitalisering. Jeg fornemmer du er ung?

Forslag: skriv til ASK med det nøjagtige spørgsmål inden anken udløber.
Har du alle de nye brochurer fra ASK som der beskriver/udregner alle situationer?

Andre må også¨have erfaringer eller kan henvise til brugbar information!!!!!!

Jeg har stadig røde lamper og råder dig til at bruge 2 -4000 kr på en advokat.

Lad os hører hvordan det forløber, for at blive klogere.

Hilsen Peter

PS fandt lige dette reklamer fra forsiden, kender dem ikke, men måske en mulighed: http://www.helsinghoff.dk/ad82/ og her kan du læse om retshjælp og evt møde personligt op for en vurdering. Håber du bor nær KBH?
og denne: http://www.ask.dk/sw24832.asp

iøvrigt har jeg lige modtaget brev fra ASK om genoptagelse af min sag fra 1998 grundet en højesteretsdom, som jeg ikke kender til.

Sidst redigeret af phhmw; 02-06-2009 kl. 19:34. Årsag: ps
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 19:48   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja det lyder lidt kryptisk

Hvis jeg var dig ville jeg HELT SIKKERT henvende mig til min lokale arbejdsskadeafd: http://www.lfa.dk/?m1=2

Jeg kan kun gentage at i vores tilfælde har den lokale arbskfr. været enestående og da jeg ikke ved hvor i landet du befinder dig ja, så får du linket til landsforeningen og mon ikke de skulle være lige så gode som vores lokale, det tror jeg
(Der er tilsyneladende MANGE som ikke véd at der findes en sådan men de er bestemt værd at kende)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 20:53   #6
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Martin

I min afgørelse er der også lagt vægt på følgende

alder
evner
omskoling/revalidering
uddannelse

Jeg har næsten det hele imod mig af ovennævnte ( erhvervsevne tab 50% )

Den regnestykker du skriver om er overhovedet ikke nævnt i min afgørelse kun årsløn før arbejdsskade, er reglerne lavet om ???

Hvor gammel er du/er du uddannet ????
Så har du nok mulighed for at tjene mere end mig fremover.


Mvh Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 21:37   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Martin, Jan og Buster.

Det var en god forening, læs følgende: http://www.lfa.dk/?m1=56&visforum=2&visindlaeg=1924 og denne : http://www.lfa.dk/?m1=56&visforum=2&visindlaeg=1952
Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-06-2009 kl. 21:41. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 21:43   #8
Martin-Prolaps
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Martin-Prolaps er ny på vejen
Hej allesammen
Jan der er nye regler efter 01.jan. 2007. Jeg er 37år. Jeg har skrevet 2 gange til LFA lokalafdeling Århus, de skrev aldrig tilbage. Jeg kunne ikke finde tlf. på hjemmesiden. Tror I ikke at det er bedst at få udbetalt engangs beløb, ellers skal man betale skat hvis man vælger månedlig løbende ydelse.
Hilsen Martin
Martin-Prolaps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 00:36   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej igen, martin

Jamen, det lyder da lige så kryptisk at du ikke kan hverken kontakte dem eller få svar hm....

Jeg har dd. sendt beskeden videre til vores lokale formand og håber på snarligt svar fra ham som jeg sæføli vil sende videre til dig -ok?

Uanset hvordan du vender og drejer det, ja så kommer "skattefar" og tar sin bid af kagen så om du vælger at betale det løbende eller du vil betale det én gang for alle ja, det er vist mest op til dig selv hvad du har lyst til og brug for.
Mit bud
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 01:02   #10
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Der er ikke nogen Lfa i Århus desværre.

mvh baldur

Ps : jeg ankede min årsløn det er 11 md siden Ankestyrelsen modtog min anke ,så der går ca 1 år , for mit vedkommende ,og Ask venter på den før de vurdere eet beløb.
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
erhvervsevne hoewbo Spørgsmål ang fleksjob 5 25-06-2013 08:53
Tab af erhvervsevne Høeg Alt det andet 6 31-05-2012 21:20
Tab af erhvervsevne Diablo Alt det andet 8 31-07-2011 23:34
Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 3 08-10-2009 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension