K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 16:22   #1
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Rehabiliteringsteam

Hej.

Jeg er ny her på forummet, men har med interresse læst jeres indlæg.
Jeg har været sygemeldt med depression i 3½ år, men har nok haft det meget før. Har arbejdet siden jeg var 16, kun afbrudt af 2 uddannelser. De sidste
24 år har jeg arbejdet i fast aftenvagt på sygehuset.

For at gøre en lang historie kort - blev jeg syg, og blev fyret efter ½ år. Har siden været i virksomhedspraktik flere gange etc. sidst var jeg i arbejdsprøvning, hvor de ikke kunne hjælpe mig - min læge skriver at jeg ikke at min tilstand er kronisk og vedvarende nedsat.

Har nu lige været til møde ved rehabiliteringsteamet - og de har sagt at jeg kan komme i ressourceforløb.
Blev virkelig ked af det, da jeg slet ikke kan overskue noget mere, jeg kan kun
lige få min hverdag til at fungere nogenlunde, og min økonomi - jeg er lige kommet på kontanthjælp, da min sygedagpenge var udløbet, da jeg er alene,
kan jeg slet ikke fungere med dem.
Reha - teamet sagde at jeg kunne søge om pension, så ville min sag ryge til pensionsnævnet, men at jeg sikkert ville få afslag - men det har jeg gjort, da
jeg ikke kan klare at skulle i et nyt forløb, hvor jeg bliver krævet noget af igen.

Men hvor står jeg nu ?
Hvis jeg får afslag fra pensionsnævnet - kan jeg så anke ?
Kan jeg stadig komme i ressourceforløb ? eller har jeg frasagt det nu ?
Er der nogle som kan give mig nogle gode råd til, hvad jeg skal gøre, da jeg er
total bims i hovedet.
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 17:13   #2
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dixiven Se meddelelser
Hej.

Jeg er ny her på forummet, men har med interresse læst jeres indlæg.
Jeg har været sygemeldt med depression i 3½ år, men har nok haft det meget før. Har arbejdet siden jeg var 16, kun afbrudt af 2 uddannelser. De sidste
24 år har jeg arbejdet i fast aftenvagt på sygehuset.

For at gøre en lang historie kort - blev jeg syg, og blev fyret efter ½ år. Har siden været i virksomhedspraktik flere gange etc. sidst var jeg i arbejdsprøvning, hvor de ikke kunne hjælpe mig - min læge skriver at jeg ikke at min tilstand er kronisk og vedvarende nedsat.

Har nu lige været til møde ved rehabiliteringsteamet - og de har sagt at jeg kan komme i ressourceforløb.
Blev virkelig ked af det, da jeg slet ikke kan overskue noget mere, jeg kan kun
lige få min hverdag til at fungere nogenlunde, og min økonomi - jeg er lige kommet på kontanthjælp, da min sygedagpenge var udløbet, da jeg er alene,
kan jeg slet ikke fungere med dem.
Reha - teamet sagde at jeg kunne søge om pension, så ville min sag ryge til pensionsnævnet, men at jeg sikkert ville få afslag - men det har jeg gjort, da
jeg ikke kan klare at skulle i et nyt forløb, hvor jeg bliver krævet noget af igen.

Men hvor står jeg nu ?
Hvis jeg får afslag fra pensionsnævnet - kan jeg så anke ?
Kan jeg stadig komme i ressourceforløb ? eller har jeg frasagt det nu ?
Er der nogle som kan give mig nogle gode råd til, hvad jeg skal gøre, da jeg er
total bims i hovedet.
Hvornår blev dine sygedagpenge stoppet og på hvilket grundlag ?

Dit ressourceforløb fortsætter, da det er 2 forskellige sager.

Ja, du kan altid klage over en kommunes afgørelse.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 19:05   #3
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
-Den blev stoppet her fra 30. April - jeg havde ikke flere forlængelsesmuligheder, skrev de.
- Rehabteamet sendte min sag videre til pensionsnævnet, da jeg ikke ville acceptere deres beslutning om ressourceforløb.
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 19:31   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Hvad skulle dit ressourceforløb bestå af ?
Ressourceforløbet kunne måske have nogle elementer, som kunne hjælpe dig, også til at få det til at fungere bedre der hjemme.

Lige nu spiller du på to heste, du tænker både på at anke, og om du så alligevel kan komme i ressourceforløb-
Men faktisk ved du ikke om det bliver nødvendigt anke.

Jeg kan godt forstå at du er forvirret.
Men jeg ser faktisk også at der er muligheder i et ressourceforløb, for det er jo ikke bare endnu en arbejdsprøvning, sådan et forløb.
Førløbet har til formål at "fremkalde" nye som gamle ressourcer der kan hjælpe dig i din dagligdag.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:22   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dixiven Se meddelelser
-Den blev stoppet her fra 30. April - jeg havde ikke flere forlængelsesmuligheder, skrev de.
- Rehabteamet sendte min sag videre til pensionsnævnet, da jeg ikke ville acceptere deres beslutning om ressourceforløb.
hmmm syntes at det lyder lidt mystisk at du går fra sygedagpenge til kontanthjælp og så kommunen derefter indstiller dig til ressourceforløb.

Det lyder som en spare øvelse i mine øre og sært at kommunen ikke tilbyder dig fleks muligheden mens du var på sygedagpenge, så du var sikret ledighedsydelse før du blev tilbudt ressourceforløbet.

Hvis det var mig ville jeg have klaget over dette, at de stoppede sygedagpengene og de i stort set samme omgang tilbyder dig et ressourceforløb.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 18:04   #6
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Smile

Uh ja - vidste ikke at jeg kunne klage over stop af sygedagpenge, kan man stadig det nu ?

Ja man kommer jo til at tænke en masse når man kommer hjem fra mødet og er faldet lidt ned igen, skulle måske have sagt ja til ressourceforløbet, istedet for at de sender min sag til pensionsnævnet - det kan vel få sagen til at tage længere tid som nødvendig, og jeg får nok ikke så meget ud af det.
Kan jeg nå at stoppe den, har prøvet at skrive til min sagsbehandler, men jeg ved ikke engang om hun stadig er min sbh.

I kan godt se at jeg stadig er totalt forvirret, men jeg er rigtig glad for at i fortæller mig om hvad i ved om sagen
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 11:49   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Klagemuligheder...

Kære Dixiven

... og om du kan nå det.

Ved en given afgørelse, der går en imod, findes der en lovbunden frist på 28 dage, der er lovbunden, på minuttet. Inden udgangen af den 28 dag SKAL kommunen have modtaget klagen. Kommunen har så 4 uger til, enten at fastholde sin afgørelse eller sende klagen videre til dem der uvildugt skal bedømme din sag.

Her findes ingen sagsbehandlingsfrist.

På afgørelsen til sidst, med små bogstaver, nævnes der man skal klage inden 4 uger som er = 28 dage max.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712
Hvis du søger om aktindsigt og IKKE har modtaget det inden 10 kalenderdage, er det en af de eneste grunde til at udskyde de 28 dage. Lovbunden.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 18:11   #8
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Tak for dit svar Peter.
Nej så kan jeg ikke nå det mere.
Sjovt nok - når kommunen skal afgøre en sag, så har de tid nok, men når jeg skal - har jeg kun 28 dage
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 18:24   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, sådan er det med både SKAT og kommuner - også hvis man skylder penge. Vupti får man et girokort og 10 dage til at indbetale!! Kanon hurtig sagsbehandling!!
Skal man have penge tilbage, jamen så går der gerne 4 uger eller mere, og sagsbehandlingen er ekstrem langsom.....ofte fordi ''systemet pludselig er gået ned'' - men det går aldrig ned hvis man skylder. Så kan de finde sagen på 2 sek.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
Rehabiliteringsteam Jasmina Alt det andet 30 03-12-2013 08:29
Rehabiliteringsteam og indstilling samsung Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 3 07-09-2013 09:37
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23
Rehabiliteringsteam simsons Alt det andet 8 06-05-2013 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension