K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2013, 15:31   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ?

Som overskriften hentyder til hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 og når man søgt ftp via § 17 er det så i stedet den rigtige betegnelse at man søger FTP via § 17.2 ?
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 18:08   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Forskellen er at man kan bede kommunen om alene at tage stilling til om man er berettiget til en førtidspension....§17. 2....det er det der hedder at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag...
Det vil sige at de kun bruger det der ligger i sagen på det tidspunkt hvor der bliver ansøgt...
Søger man på denne måde...ja så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Hvis man søge en §17 uden noget andet....ja så skal kommunen kigge på alle muligheder inden for den sociale lovgivning....herunder revaliderig, fleksjob osv
Sagen skal ikke overgå til behandling efter reglerne om førtidspension før alle muligheder er undersøgt...

Når en borger søger...uanset om det er den ene eller den anden §17....ja så er det faktisk kommunens ansvar at finde ud af om det er på det foreliggende grundlag eller ej at borgeren søger efter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 18:50   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Forskellen er at man kan bede kommunen om alene at tage stilling til om man er berettiget til en førtidspension....§17. 2....det er det der hedder at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag...
Det vil sige at de kun bruger det der ligger i sagen på det tidspunkt hvor der bliver ansøgt...
Søger man på denne måde...ja så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Hvis man søge en §17 uden noget andet....ja så skal kommunen kigge på alle muligheder inden for den sociale lovgivning....herunder revaliderig, fleksjob osv
Sagen skal ikke overgå til behandling efter reglerne om førtidspension før alle muligheder er undersøgt...

Når en borger søger...uanset om det er den ene eller den anden §17....ja så er det faktisk kommunens ansvar at finde ud af om det er på det foreliggende grundlag eller ej at borgeren søger efter...
Jeg er lidt forvirret jeg søgte på en §17 men så i dag da jeg modtog parshøringen ang kommunen indstiller mig til fleks, skriver min sbh i hendes ansøgning at jeg søgte og fik afslag på ftp ( som jeg har klaget over ) via §17.2 derfor studsede jeg over hvad forskellen mon er hvorfor laver min sbh det nummer der mon .....

Kan oplyse at min sbh har kørt hendes fleks del overfor mig fra samme dag jeg søgte ftp og begge dele min ftp ansøgning og min sbh indstilling fleks er kørt på de samme møder med rehabiliteringsteamet da de nok skal bruge fleksdelen som grundlag for afslag på ftp efter hvad jeg kan dømme ud fra deres skemaer de har udfyldt i rehabiliteribgsteamet.

Sidst redigeret af mookmik; 13-04-2013 kl. 18:58.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
hvad er forskellen på paragraf 17 & 18?? ClausHøjer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 14-01-2010 11:45
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension