K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2013, 14:55   #1
kylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
kylle er ny på vejen
Hjælp.. dagpenge fra a-kasse med igangsat klage

Hej.
Jeg er ny her inde og håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg er sygemeldt (depression) og har fået sygedagpenge i 52 uger.
I de 52 uger hvor jeg har været på sygedagpenge, har jeg kun været
ude i tilbud i form af motion 2 gange i ugen - og det blev først etableret efter 9 måneder på sygedagpenge og 3 sagsbehandlerskift (ikke mit eget valg).
Jeg er i midicinsk behandling og i psykolog beh. Min Psykolog har sygemeldt mig i yderlig 6 måneder, da han ikke kan vurdere effekten af min behandling endnu. Kommunen har nu stoppet mine sygedagpenge (d. 28/2-13
). Jeg har indsendt en klage over at kommunen ikke vil forlænge mine sygedagpenge ( sendt 27/2-13).
Min sagsbehandler har rådet mig til at søge kontanthjælp, men det kan jeg ikke få. Jeg har ret til dagpenge fra min a-kasse (hvis de vil godtage en raskmelding når min psykolog har sygemeldt mig i 6 måneder fra 25/1-13)...?

Da jeg nu står uden indtægt og er forsørger til 2 børn, tænker jeg på at raskmelde mig (selv om jeg ikke er rask endnu), men er i tvivl om hvad der så sker hvis jeg får medhold i min klage over at kommunen ikke vil forlænge mine sygedagpenge??? Kan jeg så komme tilbage på forlænget sygedagpenge når jeg så har raskmeldt mig og er på dagpenge fra min a-kasse?
Jeg er jo nødt til at have en indtægt et eller andet sted fra....

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.
kylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 18:24   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Du er desværre langt fra den første, der står i den situation .
Det er nok tvivlsomt, at din A-kasse vil godtage en raskmelding, når du netop ikke er rask.

Har der i dit forløb været snak om, hvad målet var/er i forhold til din evt. tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked?
Hvad siger dine lægepapirer? Forventes det, at du med tiden vil blive stand til at vende tilbage på normale vilkår eller står der allerede nu i dine papirer, at dette næppe er sandsynligt?
Dette kan være vigtigt i forhold til hvilket punkt du evt. kan forlænges efter - jf i øvrigt sygedagpengeloven, som du kan finde u der 'nyttige links' på forsiden

Desværre er der en del, der ender med at stå helt uden forsørgelse, fordi de ikke længere er berettiget til sygedagpenge, men heller ikke (enten pga ægteskab eller formue) er berettiget til kontanthjælp.
Måske du i din pensionskasse har en ordning med tabt erhvervsevne, hvor du herigennem kan få udbetalt et beløb?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 18:59   #3
kylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
kylle er ny på vejen
Tak for dit svar frup.
Ja det er en ulidelig situation.
Jeg tror at det eneste jeg KAN gøre er at raskmelde mig og så håbe at a-kassen godtager det... Jeg kan ikke se at jeg kan gøre andet, for der kan jo gå lang lang tid inden min klage er behandlet..

Der har bare været snak om at jeg skal "tage et trin af gangen op af stigen", så jeg stille og roligt kommer oven på igen og forhåbentligt kommer i arbejde igen.
I mine læge papirer står der at de ikke kan sige noget om noget da de ikke ved noget om effekten af min behandling endnu og derfor har de sygemeldt mig i yderlig 6 måneder. Der vides heller ikke om der skal være skånehensyn. Min situation vurderes til ikke at være stationær.

Jeg har i min klage "hængt" mig meget i at jeg ikke har været i arbejdsprøvning og mange fejl i mit sygedagpengeforløb. Og argumenteret for hvilket stk. i § 27 jeg mener jeg kan få forlængelse i henhold til.

Jeg har desværre ikke en ordning i min pensionskasse med tabt arbejdsevne .

Det er bare helt håbløst det her....
kylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 19:28   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Føler med dig det er en rigtig ubehagelig situation at stå i .

Det, at de ikke kan udtale sig, førend de har set, hvordan din behandling virker, vanskeliggør desværre nok situationen - havde lægerne og/eller psykolog fx skrevet, at de med overvejende sandsynlighed forventede, at behandlingen ville forårsage, at du vil blive rask nok til at varetage job, ja så havde du sikkert kunne forlænges på den.
På samme måde havde det også givet en mulighed for forlængelse, his din tilstand blev vurderet som stationær, da man så ville kunne sige, at du måske skulle afklares i forhold til fleks/førtidspension.

Det er rigtig godt, at du i din klage 'slår' på, at du ikke er blevet arbejdsprøvet - det at din sag i de 52 uger, har været så mangelfuld, kan være det, der gør, at de er nødt til at forlænge dig.
Mener der ligger nogle principafgørelser på netop manglefuldt forløb og stop af sygedagpenge, men husker desværre ikke hvilke - måske nogle af jer, der er principafgørelseshajer har et bud?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 22:21   #5
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja det tager lang tid at anke.....jeg anket i august måned... har intet hørt endnu...ringet til dem for 14 dage siden ...ikke engang en tidshorisont havde de....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:11   #6
kylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
kylle er ny på vejen
Ja frup jeg kan jo kun håbe....

Er bare i tvivl om hvad der sker hvis jeg får medhold og får lov til forlængelse, hvis jeg så har raskmeldt mig og får dagpenge fra min a-kasse????

Havheks:
Det var godt nok lang tid.... der må da være andre du kan henvende dig til....Synes at jeg har læst at man så skal gå til lederen i den afdeling og bede om at de får truffet en afgørelse og virker det ikke, mener jeg at jeg har læat at man skal henvende sig til borgmesteren......
kylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 17:03   #7
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Det er som andre også skriver en rigtig dum situation du står i.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om du er helt sikker på du ikke kan få kontanthjælp? Er du da gift (ægtefælle med stor indtægt) eller har en for stor formue? Hvis det er fordi du har hus/lejlighed betyder det nemlig ikke at du ikke kan få kontanthjælp.

Umiddelbart ville jeg synes det var en rigtig dum ide at prøve at raskmelde dig, når du ikke er rask. Du kan få problemer med a-kassen hvis de efterfølgende finde ud af at du har raskmeldt dig uden at være det...

Så mit råd til dig vil være først og fremmest at finde ud af om det er helt helt sikkert at du ikke kan få kontanthjælp.

Håber det bedste for dig
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:35   #8
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
hmmm

Er det egentlig ikke noget med at man skal optjene en del timer indenfor en vis periode før, man kan få dagpenge indenfor en vis periode.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 09:53   #9
kylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
kylle er ny på vejen
Jeg havde været på dagpenge i ca. 6 måneder da jeg blev sygemeldt, så jeg har stadig ret til dagpenge.

Jeg må lige prøve at undersøge noget mere omkring kontanthjælp.

Tak til jer alle sammen.
kylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 10:05   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal da få fat i din fagforening, hurtigst mulig.

De kan dels råde, dels hjælpe med klagesag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse (syge)dagpenge foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 25-01-2012 14:06
Ret til dagpenge fra a-kasse Marian Spørgsmål ang fleksjob 11 29-04-2011 07:51
Tømrer bange for fyring og karantæne fra dagpenge hvis han melder sig syg? Hjælp.. christian1101 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 15-01-2011 09:50
Hjælp til supplerende dagpenge regler lillesine Dit og Dat 2 06-05-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension