K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 17:57   #1
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
kan det virkelig passe?

Hej

Kort fortalt så har jeg været 7 uger på revalidering (egentlig bare en prøvning på et af mine gamle ansættelsessteder), målet for Slagelse kommune var at jeg skulle op på fuld tid i løbet af 8 mdr.

Men efter 7 uger hvor jeg nåede oppå 12 timer har de så sagt stop, da de nu indser det ikke er realistisk, det ligger der også udtalelse om fra egen læge.

Inden jeg blev vis til revalidering, var jeg meget skeptisk, da de havde mulighed for at forlænge mine sygedagpenge og i stedet lave en arbejdsprøvning, men nej hvis ikke jeg kunne klare revalideringen, ville de så tage stilling til, om jeg kunne komme tilbage på sygedagpenge.

Og nu i tirsdags hvor de sagde stop, fik jeg så afvide, at nu hedder det kontanthjælp og man kan ikke komme tilbage på sygedagpenge efter revalidering!!! Bondefangeri som min advokat siger.

Men til min store skræk finder jeg ovenikøbet ud af, at hvis jeg skulle få et fleksjob på et tidspunkt, ja så skal jeg leve af kontanthjælp, indtil jeg finder et job, hvilket måske ikke er så nemt i disse tider og alt det kun fordi de overhører alle som siger, det ikke er realistisk med revalidering, nej men fint efter 7 uger så er du ekspederet ud af vores system og må leve uden en krone til du evt. blir vis og finder fleksjob. Jeg er RYSTET over den måde man blir behandlet på som syg i Danmark.

Er der nogensinde nogen er jer, som har vundet lignende sag, hvor der er mulighed for forlængelse af sygedagpenge, men de har sagt revalidering?

Hvad med pressen, har I gode erfaringer med at bruge medierne??

Er bare SÅ træt af Danmark!!

Mvh Jensen
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 18:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
bliver nødt til at give din advokat ret Bondefangeri

når man kommer i revalidering, bliver man faktisk "rask"
derved stopper ens sygedagpenge.

havde du oprettet en tråd med dette valg inden.
alså valg mellem revalidering og forlænge dine sygedagpenge og i stedet lave en arbejdsprøvning.
bare jeg havde set den, håber din advokat kan finde en udvej.


normalt laver man nemlig en arbejdsprøvning og derefter beslutter om det skal være flex pension eller revalidering.
så ja et økonomisk Bondefangeri af den helt grove slags

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-03-2010 kl. 18:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 18:25   #3
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Ja men det var jo slet ikke et valg, de vil slet ikke høre tale om arbejdsprøvninger i Slagelse, men det er jo også en økonomisk gevinst for dem.

Hvis de siger og mener revalidering er realistisk, så har man jo bare at makke ret, vi har skam argumenteret imod alt det vi kunne.

Men hvad kan man gøre, vil man vinde i ankenævnet eller? Der ligger INGEN papirer, som siger det er muligt at blive rask og de har i min ressourceprofil erkendt, at jeg har nedst arbejdsevne og min tilstand er kronisk og så lave en revalidering i min tidligere stilling, det er helt grotesk
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 18:34   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er grotesk når
flex pension og revalidering skal laves efter arbejdsevnemetoden. det betyder en arbejdsprøvning.
hvis du har dette

Der ligger INGEN papirer, som siger det er muligt at blive rask og de har i min ressourceprofil erkendt, at jeg har nedst arbejdsevne og min tilstand er kronisk

samt du kommer på kontanthjælp, så prøv og snakke med din advokat om §17 til pension. du får sikkert afslag, men så skal de tage stilling til hvad du så skal.
den kan man anke og så påpege alle de ting som i er utilfreds med. samt manglende arbejdsprøving.
men snak med din advokat først.

hvad skal du så nu, har din sagsbehandler snakket om det.
er dit ønske at få et flexjob eller pension. for 12 timer er dårligt til flexjob.
det bliver meget svært og finde et på 12 timer

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-03-2010 kl. 18:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 18:42   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, du må bede om en SKRIFTLIG afslag på fortsættelse af revalideringsydelse. De må begrunde, hvorfor de har tænkt sig at stoppe den.

Jeg synes da, de burde lave jobplanen om, sådan at den ser mere realistisk ud, så du kunne gennemføre den.
Tjek kapitel 6 i denne lov, især § 56 1), som handler om revalideringsydelse, hvis man ikke kan gennemføre jobplanen - altså at man kan bevare ydelsen, hvis man ikke kan...:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6
Det kan du henvise til sagsbehandleren.... Du kan jo ikke gøre for, at du ikke kan gennemføre en jobplan.........

Sidst redigeret af curls; 12-03-2010 kl. 18:44.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 19:12   #6
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Jeg får også skrifteligt afslag om at de stopper nu, men det hedder jo man min skal klare 17-20 timer fra start, fik dispensation til 15,men klarer altså kun 12 efter 7 uger. Håber og regner med at kunne komme op på 15 timer og er slet ikke indstillet på at skulle have pension, mener nok jeg burde kunne finde et fleksjob på 15 timer. Men bare surt at det oveni får betydning, at jeg ikke kan få ledighedsydelse til jeg finder et job, fordi de laver sådan et nummer, som aldrig har været realistisk..
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 19:21   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jensen79 Se meddelelser
Jeg får også skrifteligt afslag om at de stopper nu, men det hedder jo man min skal klare 17-20 timer fra start, fik dispensation til 15,men klarer altså kun 12 efter 7 uger. Håber og regner med at kunne komme op på 15 timer og er slet ikke indstillet på at skulle have pension, mener nok jeg burde kunne finde et fleksjob på 15 timer. Men bare surt at det oveni får betydning, at jeg ikke kan få ledighedsydelse til jeg finder et job, fordi de laver sådan et nummer, som aldrig har været realistisk..
Der er ikke nogen minimumskrav antal timer for at være fleksjobber. Når man er på revalidering, er det fordi, de har fundet ud af, at du har en nedsat arbejdsevne, så derfor burde de faktisk enten lave jobplanen om eller få visiteret dig som fleksjobber.
Jeg var selv på revalidering og blev direkte visiteret som fleksjobber bagefter.

Der er nogle som arbejder kun 12½ timer pr. uge som fleksjobber, så det kan lade sig gøre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 19:35   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, desværre er systemet ikke sådan lige at tackle/finde ud af!

Du fik revalidering, ergo som også curls sir, man har erkendt at du har en nedsat arbejdsevne, så langt, så godt.

Ang lovgivningen indenfor revalidering ja, så hedder det sig jo egentlig at denne skal kunne laves individuelt, altså i forhold til hvad du kan klare og hvad der gerne skulle komme ud af det i sidste ende.

Min mand var også først sygemeldt.
Man erkendte at hans tilstand var stationær= nedsat arbejdsevne.
I fællesskab fandt man så ud af at man ville prøve med en revalidering/omskolling(HF mv) -MEN efter blot et år, med individuel plan for hvordan han kunne følge undervisningen, ja, så måtte han kaste håndklædet i ringen = forværring af sin tilstand samt endnu flere tilkomne diagnoser, altså det blev umuligt for ham at fortsætte.

Se så var det, at det samme skete for ham for: hva så?

Kommunen mente så at han skulle på STARTHJÆLP!(øh, må jeg i parentes bemærke, mig bekendt er han "indfødt" og har været hele sit liv!"
-og kommunen var IKKE lydhør overfor noget som helst
Underforstået: han var bare en doven hund!(igen i parantes bemærket, han havde indtil sygdommen ramte 40år gammel ALDRIG været arbløs, hm...)

Dette stod på i ca et halvt år, og den tid forsøgte vi af al magt at tegne og fortælle og RÅBE: hva så, han er stadig syg(-og lidt til)

Det korte af det lange blev at vi kontaktede: www.duhk.dk og de var en STOR hjælp, de kan varmt anbefales

Efter at de trådte til ja, da kunne man pludselig finde ud af at REMONSTRERE så han kom under flexjobordningen -øh, iøvrigt uden en arbprøvning, hvilket så også liiige er ULOVLIGT!

Det store spørgsmål i dette er: hva så?

Er du blevet mere rask? -altså, kommunen skal i samråd m dig, finde ud af en løsning for dig, som curls sir, der skal laves en "ny" jobplan

-meeen vi kan godt være enige om at det vist hedder vildledning og IKKE vejledning, fra kommunens side af, for de burde jo have forklaret dig hvad konsekvensen kan være og derfor også hva ska der så ske, hvis ikke du kunne klare revalideringen, helt klart, bondefangeri!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 12-03-2010 kl. 20:04.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 20:39   #9
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Undskyld Jensen 79...

Jeg låner lige din tråd til et spørgsmål...

Buster, du nævner DUKH og jeg er faldet over deres hjemmeside flere gange her på K10.. Hjælper de kun fysisk handicappede, eller vil jeg som psykisk handicappet også kunne få hjælp? Er nemlig kommet dertil, at nu KAN jeg bare ikke mere.... Ikke selv i hvert fald...

På forhånd tak, og Jensen - måske skulle vi slå os sammen og gå til medierne.... Jeg er ved at prøve at få kontakt til en journalist hos Operation X (journalisten er en venindes veninde)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 22:22   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej jensen79

Jeg bliver sgu gal i skralden, når jeg hører en historie som din !

Hvordan kan din kommune finde på at opføre sig stik imod reglerne ???

Det er som du siger udelukkende for at spare penge, men det kan blive DYRT i den sidste ende !!!

Jeg har studset over at du sendes direkte i revalidering !!!

Se disse 2 link :

http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...alidering.aspx

"Hvis du har begrænsninger i din arbejdsevne, kan du få tilbudt revalidering, som kan bestå af både erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp.

Revalideringen skal bidrage til at forbedre dine muligheder for at forsørge dig selv og din familie. Revalideringen skal derfor have et konkret erhvervssigte og kan bestå af fx omskoling, uddannelse og virksomhedspraktik.

Under revalideringen kan du modtage revalideringsydelse, som svarer til højeste dagpengesats.

Revalidering er subsidiær i forhold til andre erhvervsrettede aktiviteter.
Hvis du kan komme i beskæftigelse ved deltagelse i erhvervsrettede aktiviteter efter anden lovgivning eller ved tilbud om aktivering, kan du ikke få tilbud om revalidering. "

"Forrevalidering
Forrevalidering betegner den periode, hvor det ikke er muligt at fastlægge det konkrete erhvervsmæssige sigte med revalideringen, og hvor tilbuddene er af erhvervsmodnene eller afklarende aktiviteter.

Under forrevalideringen bevarer du din hidtidige forsørgelse. Efter forrevalideringen skal kommunen vurdere, om du skal tilbydes revalidering eller andre erhvervsrettede aktiviteter.

Jobplan
Før du går i gang med den egentlige revalidering, skal du sammen med jobcentret udarbejde en jobplan. Jobplanen indeholder bl.a. en beskrivelse af dine muligheder for erhvervsrettede aktiviteter og for en endelig erhvervsmæssig placering.

Læs mere generelt om jobplan (link: jobplan afsnittet i borgerindgangen)

Indhold af revalideringstilbudene
En revalidering kan bl.a. bestå af en eller flere af følgende aktiviteter: arbejdsprøvning, korte erhvervsmodnende eller afklarende aktiviteter, uddannelse, optræning hos private eller offentlige arbejdsgivere og hjælp til etablering af selvstændig virksomhed.

Klage over revalidering
Hvis du er utilfreds med kommunens afgørelse om revalidering, kan du klage til beskæftigelsesankenævnet. Klagen sendes til kommunen senest 4 uger efter kommunens afgørelse. Kommunen videresender klagen til beskæftigelsesankenævnet, hvis kommunen ikke giver dig fuldt ud medhold i klagen. Hvis du vil klage over sagsbehandlingen, herunder sagsbehandlingstiden, kan du klage til borgmesteren, der er den øverste ansvarlige for kommunens administration. "

www.krifa.dk/fs/sygdom/revalidering.aspx

"Målet med revalideringen er, at du bliver i stand til at forsørge dig selv og din familie. "

"Det er din kommune, der træffer beslutning om at bevilge revalidering.
Revalidering kan kun bevilges, når alle muligheder efter anden lovgivning er udtømt fx a-kasselovgivningen."

Forrevalidering eller revalidering efter fast jobplan

Forrevalidering
Du er uafklaret om, hvad du skal i gang med - hvad kan du helbredsmæssigt holde til, kan du klare at sidde på skolebænken igen?
Ved forrevalidering er der således tale om erhvervsmodnende eller erhvervsafklarende foranstaltninger som f.eks. daghøjskole, 8./9. klasse, afklaring på revalideringsinstitution, arbejdsprøvning i en offentlig eller privat virksomhed (også kaldet virksomhedspraktik).

Revalidering efter fast jobplan

Du er nu så afklaret, at du ved, hvad revalideringen skal føre til. Med andre ord, der kan lægges en fast jobplan.


Det kan være:

* optræning eller oplæring på det private eller offentlige arbejdsmarked
* uddannelse, f.eks. et kursusforløb på et Amu-Center eller en teoretisk uddannelse.
Økonomien under revalidering

* Forrevalidering foregår på dit hidtidige forsørgelsesgrundlag, fx sygedagpenge, løn under sygdom, kontanthjælp eller anden indtægt
* Revalidering efter fast jobplan kan være på revalideringsydelse på 16.293 kr. for personer over 25. Hvis du er under 25 år, er beløbet 8.147 kr. Det kan også være mindstelønnen på dit jobområde.

Du er kun berettiget til en af de nævnte typer støtte, så længe du følger en fastlagt jobplan for revalideringen."

Håber du kan bruge noget af dette til din klage, for den skal du helt afgjort i gang med !

K.H. Florken

Sidst redigeret af Florken; 12-03-2010 kl. 23:17.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension