K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 17:41   #21
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Ja det er virkelig en bitter kamp
har selv lige klaget over afslag ...jeg er i personkredsen men de godkendte kun medicin og så var der ikke nok
alle de andre punkter blev afslået

Nu har jeg lige fredag modtaget kvittering på modtagelse af klagen.. at de vil tage det op igen på kommunen og ellers bliver klagen videresendt til statsforvaltningen

Så venter vi bare igen ikke....god søndag
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 17-01-2010 kl. 17:42. Årsag: stavefejl
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 08:43   #22
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Hej Jomfruen

Jeg krydser alt hvad krydses kan for at du får medhold på din klage.

Nu har min ansøgning om merudgift §100 næste kørt i et år uden at min sagsbehandler har kunne få snøvlet sig færdig til at behandle den og skrive afgørelsen.

I lørdags fik jeg brev fra min sagsbehandler om endnu et møde om onsdagen, altså 3 hverdage efter, men jeg er meget dårlig pt. så jeg ringede så snart kommunen åbnede mandag morgen for, at bede min sagsbeh. om at komme på hjemmebesøg i stedet for, det var selvfølgelig som "altid" en anden der tog imod besked og denne person ville så lægge besked til min sagsbeh. om at kontakte mig.

Jeg hørte INTET!!!!! og i bar trods lod jeg være med at kontakte ham, men sad klar her hjemme.

Kl. 9.42 præcis onsdag "mødet skulle være kl.10" ringede min sagsbeh. og sagde, at han havde modtaget min besked i mandags men at han desværre måtte melde ud, at han ikke kunne komme , han havde i øvrigt nu endelig fået skrevet afgørelsen, som virkelig havde været en meget problematisk sag, men han ville sende den så jeg havde den i morgen, så kunne jeg se på den og derefter kunne vi evt. aftale et møde hvis der var noget jeg var utilfreds med. (nej nej nej, jeg skal ikke i dialog med ham mere).

Jeg sagde til ham, at det jo netop var den skriftlige afgørelse jeg ventede på, så jeg havde mulighed for at klage hvis det var et negativt svar, og ja så fik jeg jo stukket i hovedet, at jeg skulle regne med at det var et negativt svar.

Jeg er simpelthen så skuffet, vred, sur, forvirret ja alt muligt over denne her sag, for det første kan det ikke være rigtigt at sagen skal køre i et år, for det andet laver han hele tiden om på de beslutninger han har taget, først var jeg ikke i personkredsen, så var jeg det alligevel "hvis han altså ikke har ændret det igen, det ser jeg i brevet jeg forhåbentlig får i dag", og ikke nok med det, så siger han sgu også at mine behandlingsmuligheder ikke er udtømte, " "HALLO!!! hvornår er han blevet læge" han har ikke så meget som en eneste gang under sagsbehandlingsforløbet, henvendt sig til min læge, så hvordan kan han udtale sig om det, ydermere er jeg sikker på, at han slet ikke må udtale sig om de lægelige ting. Jeg mener bare, at hvis mine behandlingsmuligheder ikke var udtømte, ja men ville der så ikke være tvivl, da de behandlede min førtidspension, som jeg HAR fået tilkendt?

Jeg skrev en begæring om aktindsigt til kommunen igår, nu er jeg i kridthuset, jeg kan "hvis han altså ikke har lavet det om igen" også kun få til egenbetalingen på medicin, men lige så snart jeg får afgørelsen går jeg igang med at klage, både over ham som sagsbeh. , sagsbehandlingsforløbet og så selvfølgelig over afgørelsen.

Jeg glæder mig til at høre om du har fået medhold i din klage.

Mange varme hilsner fra

sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 09:33   #23
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hej sommerkys

Ja man bliver altså

Kan godt forstå du kommer helt op i det røde felt han er da direkte uartig
jeg har også aktindsigt hele vejen igennem..det er man simpelthen nødt til

Det er helt utrolig at der ikke er flere retningslinjer indenfor §100 ...det er åbenbart forskellig fra kommune til kommune hvordan de tolker det.

Jeg har lige fået andet afslag (bortset fra medicin som er godkendt) og nu vil de gerne betale 300 i transport til hjerteafd. så der kom 1 ting mere på efter klagen

Nu har de så videresendt den til statsforvaltningen og jeg har lige fået brev fra dem de har modtaget klagen....de skriver de har mindst 3 mdr. sagsbehandling så nu må vi se....

Derudover har jeg lige fået ordineret et nyt hold hjertetabletter oven i det andet som er mega dyre ....så det har jeg lige sendt til dem også...har så lige fået bevilget kronikertilskud da min brutto medicin udgift er på 28000,00 kr om året nu...ved ikke om man kan sende det efter men det har jeg så forsøgt nu.

De kan jo tillade sig alting så hvorfor ikke????
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 16:41   #24
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Sommerkys.
Kan godt forstå at du er vred. Har siddet i nøjagtigt din situation. Ventet 1 år på at min sag blev genoptaget, og da jeg så endeligt kom til fornyet samtale, var første replik noget i retningen af:
"Bare fordi din sag er blevet hjemvist fra det sociale nævn, skal du jo ikke tro du har ret".
Altså lidt ala samme indstilling som din rådgiver åbenbart har givet dig, med svaret at du kan vente et negativt svar.
Min sag ligger nu igen i det sociale nævn, og jeg har ikke tænkt mig at give op. Det er som om kommunerne tror at de kan slippe afsted med hvad som helst, men nu har de tirret mig tilstrækkeligt, så jeg har besluttet at give dem kamp til stregen. Hvis det kommer dertil vil jeg klage både til Ankestyrelsen og Ombudsmanden. Vi er bare nogen som er nødt til at råbe op, ellers kan man ligeså godt nedlægge ordningen. Så jeg vil blot sige til dig, at jeg støtter dig fuldt ud i dine planer om at klage - og jeg håber det giver potte - selvom det kan være en lang og sej proces.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:07   #25
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Velcro: En hjemvisning betyder ikke andet end at det er en om´er. Så det siger faktisk ikke noget om hvem der har ret - det siger bare at kommunen ikke kan sige de har ret ud fra det grundlag der foreligger.

Sommerkys: Det er ikke fordi jeg ikke forstår din frustration, men medicin og en transportudgift på 300 kr. (hvis det er årligt) kan aldrig blive nok til at nå over bagatelgrænsen uanset om man klager eller ej. Og hvis man først har fået kronikertilskud som sikrer en egenbetaling på 3490 kr. årligt, så er det ligegyldigt hvor mange nye præparater lægen smider oveni - det koster stadig kun 3490 kr. for dig.
Så kommunens berening kan ud fra det du skriver kun blive 3490 kr + 300 kr. = 3790 kr. årligt = under bagatelgrænsen på 6000 kr. = afslag og 0 kr. udbetalt.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:15   #26
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hej Ozelot
det er min transport 300 kr. for kørsel til hjertelæge og medicinudgifter min kommune har godkendt
alt andet jeg har søgt er afslået

Alt det andet jeg har søgt om: transport, vinduespudsning, håndsrækninger, fodplejeje m.m. er afslået
så det er det jeg har anket til statsforvaltningen.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 25-02-2010 kl. 17:21.
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 13:58   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Med SÅ lange sagsforløb, manglende svar osv osv, forstår jeg simpelthen ikke at i ikke for længst har klaget over sagsbehandlingen.

Det der er absolut overhovedet ikke det mindste ok.

Specielt dig Sommer... hvis jeg var dig ville jeg tage alle kritiske punkter fra start til nu, ikke evt afslag, men selve sagsbehandlingen, manglende svar/reaktion, det at DU har måtte rygge gentagende gange, at du først hører noget i sidste øjeblik før et møde, at sagsbehandler INDEN at have set ordentligt på sagen siger du ikke er i person kredsen, at sagsbehandler fejl vejleder ved at sige at DU skal få § 100 merudgifter for at kan søge trivselsbil/el-skooter jamme ALT du kan komme i tanke om, der er dårligt/urigtigt gået af sagsbehandler.

Det du kan dokumentere, dokumentere du naturligvis, resten nøjes du bare med at have i den punktopstilling du laver fra ende til anden (også det du kan dokumentere skal på den liste)

I selve klagen skriver du noget i retningen af at du først troede det var alm travlhed, og forglemmelse, men at du efter x antal måneders sagsbehandling nu føler det som et forsøg på at få dig til at lade være med at søge kompensation for de ting, du som syg/handicappet ikke kan, som normale ikke syge kan, en kompensation du ikke kan forstå skal være så besværlig og langtrukken at få, da du mener at det ret tydeligt står i loven at du netop har ret til at få dækket så du kan få så nær en normal tilværelse som muligt (eller noget i den stil)

Du slutter af med noget i retningen af, at du i fremtiden forventer at have modtaget svar på dine henvendelser inden for 14 dage, og at evt afgørelser falder inden for 3 måneder, og at der i fremtiden bliver taget bedre hensyn til at du har svært ved at bevæge dig uden for døren, og at du derfor senest 1 uge før mødeænding får besked der om. Samt du i fremtiden forventer at få en reaktion med det samme sagsbehandler har modtaget brev mail, eller telefonisk besked fra dig af.

Den klage sender du ikke kun til afdelingslederen, men også til borgmesteren, og hvis du sys det nødvendigt til hele kommunalbestyrelsen, i den du sender til sagsbehandler, skriver du at der er sendt til afdelingsleder borgmester og evt kommunalbestyrelse, det skal ikke være sådan at sagsbehandler tror at han bare kan lade som ingen ting.

En ting er sikkert, den behandling der ville jeg under ingen omstændigheder finde mig i SLUT! Jeg har før smidt noget ligende i hovedet af en tidligere sagsbehandler, og du kan tro det hjalp, det stoppede så med at virke da jeg fik ny sagsbehandler, ret kort tid efter, men det er så en anden sag (sagsbehandleren blev fyret)

Nu har vi desværre fået ny borgmester som er ekstrem selvcentreret, og ret ligeglad med om han jokker på andre, så ham forventer jeg faktisk ikke meget hjælp fra (den gamle var GENIAL) men der kan jeg så så vælge kommunalbestyrelsen, og virker det heller ikke, har jeg en far der kan rygge i et par tråde, godt nok tråde der skal rygge i andre tråde, men lidt har bestemt også ret, noget jeg ikke vil tøve med at benytte hvis jeg føler det nødvendigt (noget jeg ikke håber, fordi det for mig er en falliterklæring, både personligt og for systemet/kommunen)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 18:36   #28
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
hejsa igen

Takker mange gange for de svar I har givet mig her inde, det er simpelthen bare så skønt, at man kan få noget opbakning fra jer, og jeg er rigtig glad for de råd I har givet mig, og ja jeg venter nu bare på mine akter fra kommunen, så jeg kan se hvad han har noteret og ej, for jeg er sikker på at han også her har overskredet sin pligt, for når nogle af hans kollegaer har været inde og se, står der intet nyt i sagen siden jeg fik tilkendt min førtidspension, så ja det kommer jo kun til fordel for mig.

Der var en af jer der skrev om min medicin + kørsel 300 kr. ikke var nok til at dække en merudgift, men det var ikke mig med den kørsel på 300 kr. det var jomfruen.

ork gud nej jeg har søgt alverdens ting som jeg syntes går ind under §100 så den kommer op på et pænt beløb, kan ikke lige huske hvor meget, men langt langt over bagatel grænsen, men det som jeg kun kunne få dækket var min egenbetaling på 3410 kr. på medicinen, resten er blankt afslået, og så skriver han gud hjælpe mig også, at jeg ikke er i personkredsen, men så er jeg lykkelig for at jeg havde en bisidder med til det sidste møde, hvor han sagde at jeg var i personkredsen alene på min medicin.

Min sag har taget et år for ham at behandle, og alligevel får man afslag, nu skal jeg så igang med alle klagerne, men tro mig selvom jeg er syg og har mange dårlige dag jeg må trække ud af kalenderen, så skal jeg nok få orden på det, det her gør mig i den grad stædig og jeg skal nok få orden på det, om det så skal koste mig flere mdr. på langs bagefter.

Det sjove af det hele er at han også givet mig afslag på nogle forespørgelser som han ikke har svaret mig på i en mail jeg sendte ham, så ja der er nok at gribe fat i.

Hele den måde sagsforløbet er gået på, vil jeg mene at han burde være dumpet da han tog sin uddannelsen, jeg er sikker på at han har brugt den sociale lovgivningen til andet end at læse i," men ja det er også ret tørt læsestof" så måske var den god til at varme op med i brændeovnen eller måske har han tørret r.. i den på mangel af andet, hvad ved jeg, men en ting er jeg sikker på, han har da ikke læst på lektien og kender i den grad ikke en skid til noget som helst omkring §, love og regler omkring den sociale lovgivning he he.

Med det vil jeg slutte og ønske jer alle en rigtig god weekend....
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 02:24   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sådan, bare spark måserne helt op i hjernen af dem (eller ryger hjernen måske op på plads?)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 10:39   #30
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation § 100 merudgifter.

Hej. Som jeg ser disse ansøgninger og lange seje træk, så begynder det at ligne noget kassetænkning? Så længe man køre rundt i ring, uden at bevilge noget som helst, ind og ud af Det Sociale Nævn, tilbage til kommunerne, som igen giver afslag, bare med ny omskrivning, så længe spare kommunerne de penge som burde være udbetalt til merudgiftydelser § 100.

Jeg selv har endnu engang anket til kommunen efter 2 afslag. Jeg søgte i dec 2008, fik afslag i sep 2009, ind i Det Sociale Nævn, som hjemsendte til kommunen fordi de havde vurderet og skrevet som efter gl regler. Endnu et afslag fra kommunen, nu er jeg ikke i personkredsen, det var jeg før, jeg gjode kommunen opmærksom på deres egen klagefrist tid, og svar. Dette medførte at jeg fik ca 2 uger til at skrive kommentar til afslag på ansøgningen endnu engang.

Har absolut intet hørt om den er modtaget, og det føles som om sagsbehandler har et personligt had til mig, over jeg har tilladt mig at søge denne ydelse? Hun end ikke skriver mit navn på mail, når hun endelig svare på disse.

At jeg er bevilget rengøring, betyder overhoved ingenting, for jeg kan vaske mig selv? Og selv handle ind ( dog kun fordi jeg har en scooter), og vaske mit tøj ( dog kun fordi jeg selv har en vaskemaskine), og jeg kommer kun steder hen, fordi jeg har min scooter, jeg kommer kun ud af sengen, fordi jeg har elevationsseng.
Men alt har jeg selv købt, og jeg havde alligevel fået afslag på en ansøgning om dette, da det er forbrugsgoder, og ikke hjælpemidler? Ja! for mig er de absolut nødvendige hjælpemidler, ellers ville jeg skulle have hjælp dagligt af hj plejen?
I dette vejr, har jeg ikke kunne køre, og har kørt rigtig meget i taxa. Kan ikke benytte offentlige transportmidler, da både bump, skub, masen, og kørslen giver mig smerter. Og alle de tasker som jeg bliver ramt af, på min krop som overreagere på smerter.
Jeg får næsten daglig hjælp af familien til håndsrækninger, som er blevet omskrevet til ganske få gange.

Rengøringen er heller ikke noget, som man vurdere kommer ind under hjælpeforanstaltninger.
Det at jeg selv kan klare daglig hygiejne,selv om det tager lang tid, det er simpelthen et klart bevis for kommunen på, at jeg ikke har eller skal have bevilget merudgiftydelser efter § 100, og at jeg kan handle ( dog kun små ting),Større ting får jeg hjælp til , ellers betaler jeg mig til transport, og selv vaske mit tøj ( kun fordi jeg har vaskemaskinen i hjemmet). Jeg har bevist at jeg har disse merudgifter forbundet med handicap, og de skriver selv i første afslag, at jeg er delvis påvirket i min hverdag af funktionsnedsættelsen, I det nye afslag, omskrevet til nogen begrænsning?
Men ikke hvilken del af mig som er begrænset. Ingen helhedsvurdering af mit faktiske liv, kronisk smerte patient, med alt hvad dette medfører. Jeg er blevet reduceret til, hvad jeg får af hjælp fra kommunen, og hvad jeg ikke får?

Kommunens ergoterapeuter har ud fra mine papirer vurderet disse ting, og mener ikke der er nogen grund til hjemmebesøg? Dette selvom en ergoterapeut fra Frederiksberg Hospital har skrevet på udtalelser efter undersøgelse derinde, at jeg kompensere meget, og at han vurdere jeg har brug for daglig hjælp. Det er sendt til kommunen som kopi, og i aftale skema, står der kun mine ord om hvad der står i denne udtalelse, intet om hvad der faktisk står.

Det er meget grimt og uværdigt, at hvert et ord bliver vendt og drejet, så det kommer til at passe med lovgivningen, men der er absolut intet menneskeligt i forbindelse med at ansøge om § 100, det er som om at min sagsbehandler tager det som et personligt angreb på hende, og er ikke spor professionel i sin fremtræden. Og så er det nøl, med den tanke, at så længe det ikke bliver bevilget, så spare kommunen de penge.

Jeg fatter så heller ikke Det Sociale Nævn, og alle disse hjemvisninger? Andet end at de bruger mig og I andre, simpelthen som brikker, for at få præciseret denne nye lovgivning på området, ( tilbage til regler for 2007), og alt imens vi selv må betale. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension