K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 17:17   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Er der nogen der ved hvor lang tid sagen kan ligge hos BAN? Jeg har løn indtil udgangen af november (fra min opsigelseperiode) men ved ikke hvad der så kan ske for mig økonomisk. Frygter lidt at stå med ingen indtægt til december.

I juni blev jeg skriftligt varslet en behandlingstid op til 6 måneder i BAN i Hovedstadsregionen.

andre kommentarer på sagen høres gerne, jeg har selv meget svært ved at overskue sagen lige nu.
Det er rigtig svært at overskue egen sag...

...dit sygedagpengestop ligger i BAN, så du må afvente svar herfra.

Hvis dette svar ikke kommer i god tid inden 1/12, hvor du ikke har en lønindtægt, ser jeg ikke andre muligheder umiddelbart end ansøgning om kontanthjælp i god tid før - men afvent lige input fra andre, meget begrænset, hvad jeg ved på dette område...

Jeg vil mene, at du har krav på en arbejdsprøvning, da det ikke synes muligt, at du kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse.
En arbejdsprøvning, der sigter mod flexbevilling (eller FP) bør foregå på et revalideringscenter (ifølge socialrådgiver i Gigtforeningen) og ikke i en virksomhed.

Sidst redigeret af Carmen; 14-08-2012 kl. 17:24.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 10:42   #22
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Jeg har kigget på klagen min fagforening lavede over sdp stop, og den er ikke konkret. Hvordan skal man udforme klagen, skal den være meget specifik, og skal man klage over en af paragrafferne?

Jeg ved ikke hvorfor klagen blev afvist, har kun fået svar fra kommunen at den er afvist uden argumentation over hvorfor.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Jeg vil mene, at du har krav på en arbejdsprøvning, da det ikke synes muligt, at du kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse.
En arbejdsprøvning, der sigter mod flexbevilling (eller FP) bør foregå på et revalideringscenter (ifølge socialrådgiver i Gigtforeningen) og ikke i en virksomhed.
Hvordan gør jeg dette, er en afbejdsprøvning noget jeg selv søger på eget initiativ? Kan jeg selv kontakte revalideringscenteret? Og har man ret til dette selv om kommunen stopper mine sdp?
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 13:52   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
[QUOTE=stefansson;237529]Jeg har kigget på klagen min fagforening lavede over sdp stop, og den er ikke konkret.

Hvordan skal man udforme klagen, skal den være meget specifik, og skal man klage over en af paragrafferne?

Ja, TROR den skal være meget specifik og TROR, du nærmere skal argumentere for den paragraf, du mener, at du hører ind under.
MEN afvent svar fra nogle af de tunge sygedagpengedrenge & piger!

Modsat kan det gøres meget kort med en anke, der blot siger, at du ikke er enig i afgørelsen - et råd jeg fik af en privat SR i start 00'erne - et råd, der virkede, trods centerjuristen vred og vendte sig, for at fastholde et sygedagpengestop, men han opgav at anke til BAN, så resultatet var genoptagelse af sygedagpenge.


Jeg ved ikke hvorfor klagen blev afvist, har kun fået svar fra kommunen at den er afvist uden argumentation over hvorfor.

Jeg mener afgjort, at der er krav om en begrundelse.

[/QUOTE

(Sorry, der gik lidt kuk i "quoteriet" her)

Håber, der lige kommer nogen forbi her med relevante paragraffer, da jeg ikke lige har dem på fingerspidserne...

Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser

Hvordan gør jeg dette, er en afbejdsprøvning noget jeg selv søger på eget initiativ?
Nej, men du kan insistere på det.

Kan jeg selv kontakte revalideringscenteret?
Nej, det skal igangsættes af din SB.

Og har man ret til dette selv om kommunen stopper mine sdp?
Det vil jeg afgjort mene, udfra nedenstående.
Ifølge Ricky (7/8-12, i anden tråd, som du kan finde frem til via Rickys indlæg) har man krav på en arbejdsprøvning ved nedsat funktionsevne og dermed også nedsat arbejdsevne (og i praksis venter man ikke til alle behandlingsmuligheder er udtømte if. min nuværende SB samt min tidligere erfaring i forbindelse med tilkendelse af flexbevilling, MIN tilføjelse her i parentes).

Rickys anbefaling i ovenstående tråd er at sende SB en mail, hvor man henviser til "Lov om aktiv socialpolitik", § 1 og be'r SB sætte forløbet i gang.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 12:49   #24
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
opdatering og spørgsmål:

Jeg tænker at indsende materialer til ankenævnet, og kunne tænke mig hjælp til dette. Det jeg vurderer selv, er at jeg kan komme under paragraf 27, to af punkterne, det drejer sig om følgende:

punkt 2)Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sdp perioden forlænges i op til 39 uger.

Punkt 4) Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpenge perioden forlænges i op til 26 uger.

Begrundelser til dette tænker jeg at sende ind til ankenævnet, men jeg mangler info fra lægerne på riget, som kommunen ikke har indhentet. Ved nogen her om jeg selv kan skaffe vurdering fra riget, den kommunen skulle have skaffet, men istedet valgte de at afslutte min sag? Jeg tænker at ringe til lægen på riget, forklare min situation, og bede om skriftlig vurdering, men ved ikke om jeg har ret til dette. Ydermere vil jeg gerne at det hele skal forløbe rigtig denne gang, og ønsker hjælp fra advokat, men hvor kan jeg få dette billigt eller gratis? Min fagforening hjælper ikke yderliger pt idet klagen blev afvist (jeg mener dog at klagen var mangelfuld og ukonkret).

Er der nogen der kan komme med anbefalinger, gode råd eller kommentarer hurtigst muligt da jeg skal til at handle på dette snart. Tusind tak på forhånd, Stefansson.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 23:42   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror at din sygedagpenge er stoppet FØR de 52 uger?

Hvis dette er korrekt, er der her IKKE tale om at gå ind i forlængelser via §27.

Få evt fagforeningen til at rådgive/forklare nærmere!

Også for hjælp til at få afklaret din RESTARBEJDSEVNE!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 12:57   #26
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
OPDATERING -og HJÆLP!!!!

Popiae: Min sygeperiode har varet i over 1 år.

OPDATERING: Jeg har nu fået endelig vurdering fra rigshospitalet om at de to skleroterapi behandlinger jeg har fået lavet derovre ikke har virket (fik lavet en ny MR scanning i aug 2012). Dette giver mening, da jeg stadig har stærke smerter, og har haft det hele vejen igennem (i to år). Lægen på Riget har sendt notat til kommunen om at min smerte tilstand er varig, og at de ikke kan gøre mere for at afhjælpe mine symptomer.

Mit problem er nu at kommunen har stoppet mine sygedagpenge (i maj 2012), idet de mener at jeg er rast nok til siddende arbejde 32 timer/uge (teoretisk vurdering uden arbejdsprøvning og uden ressourceprofil). Dvs når min løn ophører pr. 1 december, står jeg uden sygedagpenge.

Jeg har så kontaktet min Akasse, der siger at idet jeg kan arbejde 32 timer siddende pr uge, så har jeg ingen ret til dagpenge som ledig! Dvs ingen penge at hente her heller.

Min sag om sygedagpengestop ligger stadig hos beskæftigelses ankenævnet, som først kigger på sagen tidligst om 9 mnd. dvs ingen penge der heller.

Jeg har kontaktet pensionskasse, men har ingen håb om nogen penge der heller, hvis de kigger på kommunens vurdering.

Så for at gøre en lang historie kort - jeg er ude på dybt vand. Jeg står til at gå ind i 2013 uden nogen form for indtægt, og i lang tid fremover, hvis der ikke sker mere nu.

Jeg er for syg til at raskmelde mig, og nægter at gøre dette! Jeg har konstante stærke smerter pga mit VM og jeg synes det er unfair at man skal falde igennem systemet pga. at min diagnose er så sjælden, og at min fremtid skal afgøres af kommunens læge der aldrig har mødt mig, og ikke aner noget om min sygdom (min sygdom er ekstremt sjælden, derfor er der ret få læger i dk der ved noget om den).

Hvad f.... gør jeg nu???? Har kontaktet fagforening, men de ønsker ikke at hjælpe mere! Synes det er latterligt at jeg betaler til fagforening og akasse, og så når jeg har brug for dem, bliver jeg ladt i stikken!!

Nogle kloge ord anyone, ved bare ikke hvad jeg skal gøre nu! Min mand har arbejde men tjener ik nok til at forsørge os begge, og vi har to små børn.

Hvis jeg ikke var deprimeret før, så tror jeg jeg er godt på vej nu...
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 14:00   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad siger din praktiserende læge...

Hvis du er sygemeldt af din læge, kan kommunen ikke bare raskmelde dig... men de kan bede om en mulighedserklæring fra din læge, der beskriver hvor mange timer du kan klare pt. under sygemeldingen.

Nu ligger din anke i BAN, og hvis du får medhold, får du med tilbagevirkende kraft..

Men lige nu er der nok ikke meget andet at gøre end at vente på svar derfra, og få din læge med på banen i forhold til kommunen, for måske at presse på i forhold til at sende dig i en arbejdsprøvning.

Tænker at alt ligger lidt brak og venter på reformen.

Lige nu bør du nok regne på hvordan Jeres økonomi kommer til at se ud her fra december.

Har I hus eller bil med friværdi eller andet der gør at du ikke vil kunne få kontanthjælp..

Du skriver at din mands indtægt ikke er stor nok til at forsørge Jer, og så vil du kunne få kontanthjælp.. eller i hvert fald suppleret op, Så I tilsammen har en indtægt på knap 28.000 brutto som forsørgere.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 15:22   #28
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Jeg har snakket med lægen om min situation, og han foreslår en rundbordssamtale med kommunen. Så jeg vil kontakte kommunen og høre om det ik kan lade sig gøre at komme dialog med hinanden på trods af at sagen ligger hos beskæftigelsesankenævn, krydser fingre. vi må sætte alle midler i brug og spare så meget som muligt de kommende måneder, bare hårdt at sidde så tungt i det samtidig som man er syg. jeg kan ik engang holde børnene hjemme (spare på institution) da jeg ikke har det godt nok til det.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 15:43   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kommer til at sidde på ægtefælleforsørgelse, så husk at han kan bruge dit fradrag.. og find ud af om der kan søges om økonomisk friplads til børnene, det afhænger jo af husstandsindkomst, og den falder jo en del.

"Betaling i procent af fuld takst 2012
Samlet aktuel husstandsindkomst omregnet til årsindtægt på under 156.300 kr. berettiger til 100% økonomisk friplads. Samlet aktuel husstandsindtægt omregnet til årsindtægt mellem 156.300 kr. og 485.500 kr. berettiger til delvis økonomisk friplads.

Er der mere end ét barn under 18 år i hjemmet, forhøjes de nævnte indtægtsgrænser med 7.000 kr. for hvert barn ud over det første."
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 18:40   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Så jeg vil kontakte kommunen og høre om det ik kan lade sig gøre at komme dialog med hinanden på trods af at sagen ligger hos beskæftigelsesankenævn, krydser fingre.
En anke har ikke opsættende virkning (ifølge socialrådgiver i Gigtforeningen) dvs. at din sag bør viderebehandles uanset din anke - altså at de to ting kører hver for sig.

Ifølge Ricky M, socialrådgiver her på K10 (se evt. hans indlæg 7/8-2012) vil du ha' krav på at blive arbejdsprøvet, når du af helbredsmæssige grunde ikke er i stand til at arbejde normal fuld tid med henvisning til "Lov om aktiv socialpolitik", § 1.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan kan syge raskmeldes uden videre ?? Enteneller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 05-08-2011 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension