K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 16:41   #1
jensen4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
jensen4 er ny på vejen
spørgsmål on flex time antal

Hej
Jeg er helt ny bruger her på siden, og har et spørgsmål angående flex timer.

Jeg fik i sidste uge afslag på førtidspension, og er i dag blevet visiteret til et fleksjob.
Min store bekymring er nu, at jeg er blevet arbejdsprøvet og max har kunnet møde 2 - 6 timer i ugen i mine arbejdsprøvninger, og med en kraftig forværring i mine musklersmerter tilfølge. Den reele "arbejdsindsats" har svaret til max. 2 timer er det beskrevet fra kommunens arbejdsprøvnings vurdering.
Jeg er lidt uforstående overfor kommunens godkendelse til flexjob, FOR KAN MAN FÅ ET FLEX JOB PÅ 2- 4 TIMER PR. UGE ????
Nogen der har det ?? og kan de forlange nye arbejdsprøvninger / praktikker hvor de presser mig op i tid ??


mvh en fortvivlet Jensen
jensen4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 16:44   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at selvom det ikke hjælper meget nu, så åbner den nye reform netop op for flexjob på så få timer om ugen.. det er også der jeg nok er på vej hen.

Så må vi håber at de husker at opfinde job der passer til..

Forstår dælme godt din fortvivlelse..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 16:58   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Du skriver at du har fået afslag på pension og blevet tilkendt fleks i stedet for ?

Er det en § 18 eller 17 du har søgt efter..

Var i december partsrepræsentant på en sag hvor der også blev givet afslag på pension og tilkendt fleks , arbejdstid på 2 -4 timer om ugen ..

Der ankende vi afslaget og ved revudering blev der tilkendt pension i stedet for, tror sq nogen gange at det er en prøve ballon kommunen sender op nu kender jeg ikke din sag , men hvis jeg var dig så ville jeg anke afslaget på pension, ville gerne prøve at hjælpe dig men det kræver at jeg ved om det er en 17 eller en 18 hvilke diagnoser du har , hvad arb prøvning siger osv osv..

Men giv ikke op endnu, du skal have en anke skrevet på afslag på pension og der skal du have alle diagnoser med, pille de ting ud fra ressourceprofil , arbejdsprøvninger osv der peger på at du ikke magter et fleksjob og så tage den derfra...

Tror at en del kommuner pt sætter folk på fleks netop i håb om den nye reform kan spare dem for penge, men nu er du visiteret til fleks og det er der du er ,, de kan og må ikke sætte dig under pres for at få dig op i tid, for så skulle dit afslag have heddet afslag pga du ikke var arbejdsprøvet nok ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 08:43   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville følge Hejdien råd, og modtage hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:08   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information om antal timer til flexjob.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912

hvor det fremgår at angående antal timer bevilget til flexjob, findes der 2 forskellige forklaringer.

Hvad politikerne siger i TV og radio og hvad politikerne svarer skriftligt på spørgsmål i Folketinget.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 19:19   #6
jensen4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
jensen4 er ny på vejen
Det er § 18 kan jeg se i papir jeg fik afslag på, men hvad er foreskellen på § 17 og 18 ????

Jeg vil også anke afslaget, da det er total urealistisk at jeg kommer tilbage på arb. markedet. Har egen praktiserende læge og overlæge på smertecenters ord for at jeg ikke kommer i arbejde, men på trods af det, har kommunelægen SELV vurderet at der kan være håb for arbejde.. Og forstår heller ikke kommunens ja til flexjob, når jeg ikke kan arbejde flere timer.. Tak for tip til anken, har nu fået nogle ideer til hvordan anken kan opbygges og hvad den skal indeholde.
mvh Jensen
jensen4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 19:27   #7
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Du skal bestemt anke afslaget på pension!
Med de få timer du er bevilget og som du har det, er du klart berettiget til pension efter den gamle lov.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 21:29   #8
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Du skal bestemt anke afslaget på pension!
Med de få timer du er bevilget og som du har det, er du klart berettiget til pension efter den gamle lov.
Ja, jeg fatter da heller ikke lige, hvordan det hele hænger sammen. Den nye lov er vel ikke vedtaget overhovedet?
Kan arbejdsgiveren overhovedet få den fornødne refusion, hvis man ikke arbejder minimum 15 timer pr. uge?

Jeg ønsker dig held og lykke Jensen4
Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 21:50   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er jo langt billiger at holde folk på alle andre ydelser end en pension-sidste år under min arbejdsprøvning,som kom op på 12½ time med mange hensyn og med indregnet flere små pauser vuders til 10 timer ,fik jeg af vide at om min arbejdsevne så kun viste 5 timer ville det blive en revudering til flex igen.

Hvad skal man så afprøves for,når udfaldet er sat på forhånd.

Nå ja,det ved men jo godt hvorfor.

Jeg ville nu også forsøge at anke hvis jeg var dig,du har intet at tabe på det jo,og med alle papir i orden fra de rigtige stæder er der da en god mulighed for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:56   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Klagemuligheder....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Husk din ankefrist er 4 uger = 28 dage på minuttet. Skal overholdes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05
flekjob bevilling uden time antal anitas Spørgsmål ang fleksjob 3 27-03-2011 13:45
et spørgsmål om flex job sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 9 20-04-2010 11:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension