K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 08:18   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lizzy,

Det er godt at du kun skal afsted 3 gange om ugen, det sad jeg også lige og tænkte på, jeg kunne nemlig også selv have brugt hvile dage, set i bak spejlet. Stadig kan du sikkert godt mærke at det er fredag og at du er godt brugt efter en uge på arbejdsmarkedet og sådan er det jo bare for sådan nogle som os.

Jeg blev slet ikke fulgt op under mine arbejdsprøvninger, det kørte jeg helt selv, så det er nok med at få holdt de møder du føler der er behov for. Fx. kan det være at du har det hårdt med at komme afsted, angst eller lign. ? Men jeg ved at du bare gerne vil gennemføre, dog ikke for alt i verden Lizzy.

Hvor længe skal du være i afprøvning denne gang ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 08:33   #82
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Enteneller..

Sagsbehandler har lover at jeg er afklaret på max 12 uger.

Da jeg blev godkendt til flex, blev jeg jo ansat samme sted som arbejdsprøvningen foregik.

Nu er der så lige det problem, at der ikke ligger noget på skrift vedr. mine skånebehov og forløbet. En beskrivelse der skulle have været skrevet af jobkonsulenten, som så i øvrigt ikke viste sig under hele forløbet. Ergo falder sagen på noget andre SKULLE have gjort!

Angst er et helt andet problem. Jeg har ekstremt svært ved at være sammen med mange mennesker, sikkert fordi jeg efter den hjerneblødning har lidt problemer, med at være sammen med mange mennesker af gangen. Jeg føler mig meget udstillet fordi jeg har et udtaleproblem, tit bliver ked af det (grådlabil hedder det vist) og hvis flere snakker på samme tid, er jeg stået helt af. De ved det godt på aktiveringsstedet, og siger at jeg gerne må sidde for mig selv, og evt. læse en bog eller noget.

Det er også helt fint, så kan de andre kursister da rigtig tænke: Nå! Hun skal rigtig have særbehandling, og hvem tror hun lige hun er.....sådan tror jeg der er nogen der tænker. Jeg ser jo hvordan de stirrer ind i rummet hvor jeg sidder....
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 08:42   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Enteneller..

Sagsbehandler har lover at jeg er afklaret på max 12 uger.

Da jeg blev godkendt til flex, blev jeg jo ansat samme sted som arbejdsprøvningen foregik.

Nu er der så lige det problem, at der ikke ligger noget på skrift vedr. mine skånebehov og forløbet. En beskrivelse der skulle have været skrevet af jobkonsulenten, som så i øvrigt ikke viste sig under hele forløbet. Ergo falder sagen på noget andre SKULLE have gjort!

Angst er et helt andet problem. Jeg har ekstremt svært ved at være sammen med mange mennesker, sikkert fordi jeg efter den hjerneblødning har lidt problemer, med at være sammen med mange mennesker af gangen. Jeg føler mig meget udstillet fordi jeg har et udtaleproblem, tit bliver ked af det (grådlabil hedder det vist) og hvis flere snakker på samme tid, er jeg stået helt af. De ved det godt på aktiveringsstedet, og siger at jeg gerne må sidde for mig selv, og evt. læse en bog eller noget.

Det er også helt fint, så kan de andre kursister da rigtig tænke: Nå! Hun skal rigtig have særbehandling, og hvem tror hun lige hun er.....sådan tror jeg der er nogen der tænker. Jeg ser jo hvordan de stirrer ind i rummet hvor jeg sidder....
Åhh, jeg kender det alt for godt Lizzy, det der med at skulle have særbehandling og man har ekstremt svært ved at acceptere at sådan er det bare.

Jeg syntes altså at det er lang tid at du skal i arb. prøvning. Hvad siger din læge og psykiater ? Du skulle jo nødig rende ud i en ny helbredsmæssigkrise eller hjerneblødning, jeg bliver jo helt bekymret. Men måske kan du mærke hvornår nok er nok og er så garvet at du ved hvordan det skal gennemføres, det kan jeg også fornemme at du måske har styr på ?


Er det så den endegyldige arb. prøvning for dig ift. pension ? Man kunne jo frygt, at hvis du holder ud alle 12 uger, så syntes de lige, at du lige skulle afklares yderligere via forlængelse, men sådan er det vel næppe ? Har du en god sbér.

Det lyder som om at du er på ledighedsydelse under apén ? Det er jo godt nok.

God arbejdslyst og god weekend når du når dertil, glæder os til at høre hvordan det går idag. Husk på os når du holder dine pauser, vi er i samme båd og kæmper for at bevare retten til at leve og have et godt liv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 08:52   #84
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Det skulle efter sigende være den sidste prøvning i forhold til en pension. Min sagsbehandler er som de nok er flest, vi snakker fint sammen men også hun lider af: Jeg kender en og jeg har læst!

Nu viser det sig at jeg skulle møde her klokken 9, og ikke klokken 10 som jeg mente. Jeg har skrevet det i min kalender, og glemt at mødetiden idag var anderledes end de to andre dage! Det er det der sker så tit efter den hjerneblødning, jeg kan ikke huske fra næse til mund.
Jeg ringede til kontaktpersonen og forklarede problemet, og da hun hørte at jeg havde ondt også idag, blev vi enige om, at jeg blev hjemme idag.

Det med at de kan forlænge hvis man ikke har haft tilfredsstillende fremmøde, det har de lovet mig ikke sker denne gang.

Ønsker også dig en god weekend Enteneller *s*
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 08:53   #85
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Er forøvrigt ikke på ledighedsydelse, men på kontanthjælp (læs evt. min blog)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:16   #86
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lizzy,

Det lyder til at du har en god vejleder, mon dog at det bliver til 12 ugers ap. før du er afklaret ?.... Er dine helbredsmæssige papirer i orden ?

Jeg fatter ikke at de ikke bare siger, stop videre til pension med dig, de sætter jo dit helbred på spil med en tidligere hjerneblødning.

Håber for dig at du får en hurtig og nem afklaring.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 15:01   #87
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Tak for dit gode ønske for mig Enteneller.

Systemet er ikke til for de syge :/
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 12:32   #88
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Opdate.

Det går den forkerte vej.

Nu kan jeg bare ikke mere..jeg er nød til at bruge den ene af mine krykker, fordi jeg ikke har føling i mit højre ben igen.

Jeg præsterer det ringe fremmøde af ca. ca en times varighed ad gangen, tre dage om ugen.

Er også steget i morfin forbrug.

Skal til undersøgelse på næste Torsdag på Middelfart Sygehus, men ved ikke om de må scanne når jeg har implantat i ryggen. Er også bange for at de ikke kan se noget nyt.....jeg bliver jo synligt dårligere og dårligere, men de tror mig åbenbart ikke på kommunen, når jeg siger at jeg ikke kan mere!

Jeg ender jo som invalid af det her!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 23:33   #89
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Først og fremmest, skal du stoppe med at indtage ekstra medicin, fordi du derved ikke har føling med dine smerter, som selvsagt skal tages som en advarsel, om at noget er galt.

Som du selv skriver sidst?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 11:42   #90
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Update.

Har været til scanning på Middelfart sygehus. Scanningen viste hvad man vidste i forvejen: Ryggen er ødelagt, scoliose og scheuerman i alle led, slid i hofter og som det sidste nye...endnu en prolaps. Dog uden afklemning af nerver.

Konklusion af undersøgelsen:
Intet nyt, ingen behandlingsmulighed og ingen arbejdsevne.

Altså tre læger nu, der uafhængigt af hinanden siger: Ingen arbejdsevne tilbage. Plus en udtalelse fra psykolog med flg konklusion:
Flere problemer med at huske og overskue ting. Klient ikke istand til at lære nyt og bevare denne viden. Dette er sandsynligvis følger af klientens hjerneblødning. Skaderne er varige og evnerne kan ikke generhverves.

Alle disse papirer sendes via sagsbehandler til lægekonsulent, og så kommer det rystende svar!

Lægekonsulenten skriver bla at det ville være en god ide, om jeg trappede ud af mit (mis)brug af morfin......hun antyder altså at jeg er misbruger, og jeg er dybt rystet.

Samtidig afslutter hun med følgende bemærkning:
Diagnose: Discusprolaps og hjerneblødning.

Så er det jeg undrer mig. Har hun lov til at slette alle de andre diagnoser (scoliosen og scheuerman) som også er ret væsentlige?

Dernæst sidder jeg virkelig og overvejer at anmelde hende for injurier. Denne kommentar fremgår jo nu i mine papirer, og hun har for altid sået tvivl om min person og min ærlighed.

Er igen indkaldt til jobsamtale, for nu skal jeg vel aktiveres igen.

Min læge vil ikke skrive at det er kontraindiceret at aktivere mig, uagtet jeg igen må benytte krykker efter seneste aktivering....

Lægekonsulenten anerkender dog endelig, at min arbejdsevne er moderat nedsat og med flere skånebehov, bla må jeg ikke være sammen med mange mennesker, skal holde mange hvilepauser og skal også nedsættes i tid, da jeg slet ikke magter 20 timer mere. Aktiveringen viste fremmøde af ca. en times varighed, tre gange ugentligt.

Det er jo et fiktivt job hun mener jeg kan bestride, og blive selvforsørgende på.

Meeeen, tiden går og snart fylder sønnen 18. Så falder jeg i ydelse og det er der jeg ender......

Hvis ikke "man" forstår jeg er tæt på at "tjekke ud" og sige tak for denne gang...ja så ved jeg ikke hvad der skal til.

Dette fortjener ingen...selv ikke jeg!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension