K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2015, 02:31   #1
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Det gamle Nazi Tyskland genopstår.

Jeg blev helt målløs, da jeg læste Dansk Arbejdsskiver forenings bud på offentlige satser. Det er jo helt vildt!

Det vil sige at her i Danmark, er man et Untermensch hvis man ikke kan arbejde og skal derfor pines på den laveste tænkelige offentlig ydelse.

Det er helt forrykt! Jeg har ikke ord for det!

Jeg vil gøre alt det i min magt, det jeg selv kan, for at De Borgerlige ikke kommer til magten igen!

Med DA´s nye udlæg på sociale ydelser her i landet, ryger tankerne over på det gamle Nazi Tyskland!

Eller for den sags skyld trællende som at der var stavnsbundet til bønderne i meget gamle dage.

Der bliver godt nok set ned på folk der ikke kan arbejde her i landet, det er helt vildt!.

DA ´s forslag.
* Kontanthjælp for forsørgere over 30 år

Nuværende ydelse: 14.416 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

* Kontanthjælp for ikke-forsørgere over 30 år

Nuværende ydelse: 10.849 kroner

DA-forslag: 9041 kroner

* Førtidspension

Nuværende ydelse: 17.987 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

* Sygedagpenge for ledige

Nuværende ydelse: 17.987 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

* Sygedagpenge for beskæftigede

Nuværende ydelse: 17.987 kroner

DA-forslag: 17.987 kroner.

* Jobafklaringsydelse**

Nuværende ydelse: 14.416 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

* Ledighedsydelse**

Nuværende ydelse: 15.947 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

* Ressourceforløbsydelse**

Nuværende ydelse: 17.987 kroner

DA-forslag: 13.515 kroner

** = Jobafklaringsydelse, ledighedsydelse og ressourceforløbsydelse skal ifølge DA afskaffes helt som selvstændige ydelser. De er taget med i DA's udspil for at illustrere den nedgang, som modtagerne ifølge DA bør opleve.

Kilder: Dansk Arbejdsgiverforening, Berlingske.

http://www.information.dk/telegram/529350


Velkommen til det gamle Nazi Tyskland!.

Dem der ikke kan arbejde bliver betraktet som Jøderne under 2 verdens krig et
Untermensch.

Sidst redigeret af Timeagain; 07-04-2015 kl. 02:34.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 07:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
DA, Dansk Arbejdsgiverforening.

DA er gået for langt.

Derfor oprettes denne tråd, for at vi fremover kan holde øje med hvad DA vil og ønsker for fremtiden.

Andre har også oprettet tråde med overskrifter som indikerer at DA er gået for langt.

Vi får se hvad politikerne vil med så markante meninger, som tydeligt vi at DA ikke kender den verden vi andre befinder os i.

http://www.politiko.dk/nyheder/dansk...ociale-ydelser

Dansk Arbejdsgiverforening ønsker markant lavere sociale ydelser

Dansk Arbejdsgiverforening blæser til lyd for et opgør med overførselsindkomster for at få flere i arbejde og skabe sunde, offentlige finanser på langt sigt. Forslaget er alt for drastisk og vil skubbe danskere ud i fattigdom, lyder kritikken.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 07:31   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mail til DA, Dansk Arbejdsgiverforening

Til ledelsen af DA, Dansk Arbejdsgiverforening. [email protected]

VEDR.: DA`s holdninger offentliggjort her: http://www.politiko.dk/nyheder/dansk...ociale-ydelser

"Dansk Arbejdsgiverforening ønsker markant lavere sociale ydelser"

Modtag venligst følgende:

I gennem et langt liv, som fagforeningsmand, med utallige timer brugt med positivt samarbejde med arbejdsgivere må jeg konstaterer at DA`s holdninger gør, at jeg for første gang oplever DA som en fjende, der skal bekæmpes med alle lovlige midler.

DA`s holdninger er utidige og her bør der være en konsekvens.

Respekt for arbejdsgivere, herunder DA har jeg altid haft, men Jeres holdningsskift i almindelig anstændighed har fjernet denne livslange respekt.

DA burde skamme sig.


Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 09:04   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er så uanstændigt, at jeg ikke har n0gen k0mmentar!

VH P0piae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 10:54   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En del af forslaget går også på at det skal være sværere at kunne få førtidspension...

Dette til trods for at der med de nye regler på andre områder er skåret omkring 75 % af tildelte førtidspensioner...

Måske DA egentligt mener at man slet ikke bør kunne få førtidspension her i Danmark..

Omvendt...hvis der skal findes penge....hvem er det så bedre at kunne tage penge fra end de svageste i samfundet...folk som man kan sparke i røven og som så bagefter vender sig om og siger undskyld..

Tænk det skrækkelig scenario hvis nu nogen skulle komme og forlange at arbejdsgiver, aktionære osv osv skulle betale noget mere og dække det der skulle komme til at mangle...

Man siger jo at "angreb er det bedste forsvar"..

At man ser folk på overførselsindkomst som "Untermenschen" ja det er så ikke noget nyt....det har man gjort længe...specielt siden 2001...

Desværre er det ikke kun den blå blok der ser folk som sådan....det har vi vist set de sidste 3 ½ år...

Måske der kun er en måde at gøre det på...og det er at svinge magten helt ud sådan at de "almindelige" partier ikke vil kunne gøre som det passer dem..

Når jeg siger at svinge magten helt ud ja så mener jeg ikke ud til liberal alliance, danskfolkeparti osv.

Vil dette så ske...nej det vil det ikke...og dette pga den gennemsnitlige lave IQ i den danske befolkning...og det apati der er blevet udviklet her i landet..

De fleste vil gøre "som de altid har gjort" eller "som deres forældre har gjort" og så vil de vælge de selvsamme mennesker ind igen...

Omvendt....ja så vil disse mennesker jo også have noget at brokke sig over i næste valgperiode..

Citat:
"Definitionen på sindsyge er at gentage den samme handling igen og igen og forvente et nyt resultat hver gang"

Albert Einstein
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 11:10   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg er målløs... Sikke et uanstændigt forslag at sætte frem! Hvad tænker de egentligt, når de foreslår, at fx. ftp-ydelsen barberes med ca 4500 kr? Har man fået tilkendt ftp, er det fordi man ingen arbejdsevne har og dermed ikke kan gøre noget selv for at forbedre ens indtægt. Det er desuden ikke alle ftp'er, der enten har fået udbetalt erstatning eller har en rig ægtefælle. Mange af os sidder som enlige med ftp'en som eneste indtægt og uden formue...

Desuden tænker jeg, at dét, man vil spare ét sted, sandsynligvis vil resultere i øgede udgifter et andet sted, fx højere boligtilskud og flere enkelt-ydelses bevillinger. Så hvad spare man egentligt i sidste ende? Eneste resultat af den sparemanøvre er at tage selv den sidste værdighed fra nogle mennesker, som alligevel ligge ned... Føj, hvor et menneskesyn...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 13:43   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Konservative, Brian Mikkelsen

http://www.politiko.dk/nyheder/k-da-...-af-vores-mund

Det er som talt ud af munden på de Konservative, når Dansk Arbejdsgiverforening (DA) i tirsdagens Berlingske lægger op til et opgør med overførselsindkomsterne.

Det siger gruppeformand Brian Mikkelsen (K), der har svært ved at få armene ned over organisationens forslag til reformer af alt fra førtidspension til sygedagpenge og kontanthjælp.


»Det handler om at øge arbejdsudbuddet og bremse væksten i verdens største offentlige sektor,« siger Brian Mikkelsen.


En klar udmelding lige før et valg.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 13:51   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
En ny analyse viser, at et af de vigtigste begreber i dansk politik, ikke bliver korrekt forstået af danskerne.
http://www.avisen.dk/forvirring-blan...jd_304404.aspx

Arbejdsudbud er ikke lig med flere arbejdspladser, men lig med flere om de stillinger, der er - med mulighed for arbejdsgiverne for at presse lønningerne ned for alle. Med det er der mange, der misforstår og tror, at reformerne skal giver flere arbejdspladser.

Det er vel dét, der er humlen i Dansk Arbejdsgiverforenings forslag...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 14:11   #9
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja jeg er os mundlam, og splitter rasende, endlig var der kommet ro på det hele og selv jeg endelig havde sluppet frygten for min pension, nu skal vi til det igen! og ja hvis jeg ryger ned med 4500kr så hedder det bye bye til mig og især hvis jeg skal igennem møllen igen,det kan jeg hverken kan/holde til, de 12 år det system tog af mit liv,må være nok!
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 18:50   #10
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Ja det er nogle rent ud sagt Sociopatiske forslag DA kommer med her!

Jeg har virkelig ikke ord for det!.

Vi er ikke velkomne i Danmark mere hvis vi ikke kan arbejde! Selvom at vi er født og opvokset her.

DA vil eksludere mennesker fra det Danske samfund hvis man ikke kan arbejde.

DA skal bekæmpes med alle midler!
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension