K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 20:07   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Berettigelse til fleksjob

hej

Er der nogen der ved, hvor mange timer man skal kunne arbejde for at være berett. til et flejsjob? Er der nogen min. grænse for erhvervsevne, der skal opfyldes for fleksjob?
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 20:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som udgangspunkt hedder det 12.5 timer og opefter pågrund af en virksomhed kan får refusion. Men nogen har under de 12.5 time.
der står ikke i loven noget om et minimum timetal.

men ens tilstand skal være varig og ingen behandlingsmuligheder for at få flexjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Derudover skal du også huske at hvis der er mulighed for at du kan klare et job feks inden for et andet område så er det revalidering og man kan også forsøge med en § 56 ...

Det er lige så meget skånehensyn det kommer an på og ikke kun timer .. det skal man altså huske ... kan du feks arbejde 25 timer uden skånehensyn eller 20 så kan det jo være at du kan arbejde inden for et fag 37 timer med skånehensyn der er mange måder at sætte de forskellige ting sammen på ..
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det har du helt ret i, utroligt man snart kun tænker flex og pension
der er også andre muligheder for at går ned i tid og stadig får løn for 37 timer
kan ikke huske §§, men det er når man laver et samarbejde mellem arbejdsgiver og arbejdstager.
Men det er noget andet sagsforløb end flex

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-01-2010 kl. 22:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:46   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror vi vil komme til at se flere og flere måder de strikker det sammen på for at slippe for at give borgere flex de er skrækslagene for deres refusion og på nogen punkter er det jo godt , jeg kunne godt have tænkt mig en § 56 da mit startede og tror jeg kunne have haft et par gode år mere på arbejdsmarkedet hvis man havde taget hensyn til mit helbred i stedet for bare at lade mig sejle min egen sø..

Det var jo endt med fleks alligevel men en mentor eller deltidsstilling eller andet midlertidig kunne måske have udskudt det hele et par år .. men du har ret når man sidder her på K10 så tænker man tre veje ...

sygedapgenge/kontanthjælp som syg - fleksjob - pension ... he he det burde vel for os snart kunne tilskrives en erhvervs skade
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 09:33   #6
havefreak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
havefreak er ny på vejen
Har også hørt det med de 12,5 timer
havefreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 09:37   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
jeg fik også afvide, af min socialrådgiver, og jobkunculent at det var 12,5 timer, men det retter pensionsnævnet sig så bare ikke efter, de mener stadig der er en rest arbejdsevne, når man har max 6 timer om ugen, og af de 6 timer, er halvdelen pauser + alle tænkelige skånehensyn.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:39   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Forligskredsen nægter at lovgive omkring det og så længe det ikke står skrevet i loven med en mindste tid så længe gælder mindste tiden ikke ...

Mange kommuner og sagsbehandler operer med en mindste tid fordi de ved at det er utopi at visitere til mindre men som andre har oplevet så betyder det mindre for nævnene
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:47   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den eneste grund til flex under 12.5 timer, det er billigere for kommunen.
min påstand, men at pensionsnævn kan jo være ligeglad med om det er umuligt at få et flexjob. Hvis jeg får afslag på pension kan jeg komme i helt samme situation.
da kommunen faktisk har skrevet de ikke ser nogen muligheder på det ordinære arbejdsmarkedet. så er der kun pension eller flex tilbage.
Men at finde et flexjob på 5-6 timer som min arbejdsprøvning viser, det er vil meget nemt.
kan vel starte min egen virksomhed og ansætte mig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:29   #10
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Mtvrv1 : *Griner* ja det var en mulighed, kunne også være jeg skulle det, men hvad dælen skal, vi starte op *griner*
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnebidrag, bopæl og fradags berettigelse. Enteneller Alt det andet 10 09-03-2010 14:14
kriterier for berettigelse til fleksjob ??? natascha Spørgsmål ang fleksjob 1 02-11-2009 23:54
Berettigelse til fleksjob ? ubo Spørgsmål ang fleksjob 0 09-07-2009 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension