K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2009, 11:20   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Langtidssygemeldt...

Hej alle...

Jeg er på ledighedsydelse... og har været sendt på kursus, hvor man skal lære og søge job.
Jeg nåede aldrig og fuldføre dette kursus, røg ned med depression midt i forløbet... magter ikke det de kræver ved et flexjob.

Mit spørgsmål er: Min læge har langtidssygemeldt mig fra midten af januar og ca. 3 mdr. frem.
Men jeg får stadig ledighedsydelse skulle jeg ikke have sygedagpenge????

Jeg sendte en mail til min sagsbehandler da jeg blev sygemeldt, da jeg ikke kunne få fat i hende pr. tlf. hvor jeg skrev hvad min læge havde sagt.

Jeg har kun set denne sagsbehandler 1 gang og føler mig ikke tryg ved hende, har haft 10 forskellige på 1 år.

Håber der er nogen der kan svare på dette.

Varme hilsner fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 13:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti du skal hvis du er på ledighedydelse når du sygemeldes fortsætte med ledighedydelse--

MEN du skal overgå til regler for sygeopfølgning og det har mange kommmuner svært ved at forstå , jeg havde været sygemeldt over et år inden de fattede at jeg altså var sygemeldt , da jeg havde været sygemeldt et år fandt de ud af at nu skulle der ske noget i form af praktik med henblik på fleksjob men det kunne de ikke for jeg var stadig sygemeldt og i behandling....

Jeg klarede den fordi jeg hele tiden har skrevet til kommunen og fortalt dem hvordan relgerne er , det vil sige jeg har oplyst dem om at jeg er syg og jeg skal følges op efter de og de regler når jeg ikke har hørt noget fra dem af har jeg skrevet igen og mindede dem om at jeg var sygemeldt og skal følges op efter de og de regeler og hver gang har jeg enten ikke hørt noget eller har fået at vide at det ved de godt og de er igang ....

Men i oktober 08 da jeg havde været sygemeldt et år og deres refusion for mig var ved at ryge ja der fik de travlt lige pt har jeg fået opdateret ressourceprofil , kommunen har indhentet en masse nye lægepapir og på tirsdag skal jeg så til samtale om arbejds prøvning med henblik på at finde ud af om der skal nye skånehensyn på et fleksjob eller om det er førtidspension nu ....

Jeg var rigtig glad for at jeg har valgt at sygemelde mig og er blevet ved med at rykke for det , for nu har jeg en dygtig og kompetent sagsbehandler i sygeafsnittet i stedet for en i jobenheden ....

og jeg kan dokumentere at det ikke kan være min fejl jeg har sygemeldt mig som jeg skulle og jeg har endda fortalt dem hvordan loven er så de ikke behøver at slå det op og jeg har skrevet jævnligt til dem hvordan mit helbred skrider frem og hvad der bliver gjort og fundet ud af ....

Det gør at jeg nu har i min journal at jeg har gjort alt og kommunen har alle fejl og derfor kan man ikke klandre mig eller komme efter mig med nogen restrektioner ....

Så det korte af det lange er ...

1 nej du skal ikke have sygedagpenge med mindre du er i job

2 du skal sygemelde dig på skrift og blive ved med at kontakte dem på skrift med jævne mellemrum

3 skriv loven ned til dem og hør hvorfor du ikke bliver fulgt op som loven foreskriver .. jeg ved i hvert fald at det har været et plus for mig ...

Der står her hvad det er der skal ske når du sygemelder dig


Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.

Og når du så skal finde ud af dine rettigheder så er det sygedagpenge loven du skal ind og kigge i
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 14:52   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
hvad så hvis man er visiteret til fleks og langtidssygemeldt, men på kontanthjælp, hvilke regler går man så ind under. For vi på kontanthjælp er jo åbenbart kun andenrangs fleksvisiterede, da der jo åbenbart ikke menes vi skal have samme love/regler/ muligheder som dem på ledighedsydelse.

Så det korte af det lange, nogen der ved reglerne for langtidssygemelding på kontanthjælp
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 15:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
emks godt spørgsmål den havde jeg ikke lige tænkt på ... vil se om jeg kan finde ud af noget om det og du kan så også prøve finder du ud af noget før mig så kom lige ind og skriv det ....

Og for god ordens skyld så er flekser på kontanthjælp i mine øjne lige så gode som nogen anden

Og nogen af dem vi skal kæmpe hårdest for ...

Jeg vil lige se hvad jeg kan finde ud af men må indrømme at hvergang jeg er inde og undersøge noget om det område så bliver jeg sq mere og mere foraget og forbavset ...

Jeg har selv været på kontanthjælp visiteret til fleks i mange år er er sq da glad for at jeg dengang ikke vidste hvad jeg ved i dag har tit stået på kommmunen og hævdet noget der var forkert og underbygget det med love, love som jeg så i dag ved ikke var rigtige ....

Simpelthen fordi jeg i min vildeste fantasi ikke kunne forestille mig at jeg skulle være et dårligere menneske fordi jeg var faldet for sygedagpengegrænsen

Jeg skal prøve at se hvad jeg kan finde ud af og eller må vi jo genere nogen med nogle spørgsmål igen ...

Det er i sådanne tilfælde man rigtig kan mærke hvor meget vi som flekser mangler nogen foreninger eller fagforeninger eller noget andet som har magten og gennemslagskraften til at repræsentere os som en gruppe , det er så skide forbandet at vi som syge mennesker der kæmper for at opretholde et nogen lunde anstændigt liv også selv skal søge løsningen på alt det lort der er lavet for os af mennesker der ikke aner hvad virkeligheden er ...

Desværre har vi kun LAFS og de er sq ikke meget bevendt nærmere bare private aktøre og flekser på kontanthjælp vil de åbenbart slet ikke røre ved ...
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 19:12   #5
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
ja er ikke nemt, må se hvem der først finder ud af noget
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 22:04   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Kære Hejdien...
Tusinde Tak... for et godt svar... endnu engang.

Varme hilsner og kram fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges til langtidssygemeldt NellieD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 06-09-2013 21:08
Holder min sag "fri" mens sagsbehandleren er langtidssygemeldt? BSR Spørgsmål ang fleksjob 21 08-02-2012 11:35
Langtidssygemeldt og ferie Simmer Alt det andet 14 15-11-2010 09:26
langtidssygemeldt hwm Alt det andet 17 01-10-2009 09:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension