K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 01:30   #1
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Omgangstone overfor Sagsbehandlere

Kære alle på K10!

Jeg vil med dette indlæg blot mane en smule til besindighed.

I alle de tråde jeg følger med i, bliver mange personer og især sårbare personer, meget bombastisk opfordret til at være uforsonlige og meget konsekvente i deres breve, mails og samtaler med personer fra f.eks. Jobcenter eller kommunen.

Det er ikke altid en god ide at være kold og afvisende overfor disse mennesker, da men heller ikke må glemme, at de faktisk sidder med en mulighed for også at hjælpe borgerne og at de ikke alle er onde, pengegriske droner.

Selvfølgelig skal man ikke tage alt hvad de siger for gode varer, men man må langt hen ad vejen hellere optræde høflig og imødekommende, men med kontrol over hvad der bliver sagt og gjort, fremfor at fremstå kold og afvisende. Risikoen er at den offentligt ansatte blot bliver sur og tvær og modarbejder borgeren. De er jo også kun mennesker.

Nogle her vil nu tænke: "Vedkommende SKAL overholde lovgivningen og må derfor ikke blive personlig!!!!"

For så vidt ja, men de har altså midler til at modarbejde og forhale en sag. Det er et faktum.

Derfor vil jeg gerne opfordre til, at man bruger sin sunde fornuft.

Glem dog ikke dokumentation og aktindsigt. Men vær for så vidt mulig høflig.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 01:55   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har altid opført mig pænt og høfligt - til tider har jeg ligefrem spillet belejligt dum, for at se om de snød eller fiflede med reglerne. Var sagsbehandleren fair og hjælpsom gjorde jeg ikke noget, andet end at medvirke på bedst mulige måde, til begges fordel. Men var sagsbehandleren ude på sned, så gik jeg hjem og satte mig til tastaturet og sendte en ''bombe'' af et brev tilbage, tæt pakket med paragraffer og spørgsmål, jeg vidste ville sende sagsbehandleren til tælling.

Så jeg har altid optrådt venligt og høfligt, og har forsøgt, så vidt muligt, at skabe en god kemi. Men hvis jeg har følt at jeg ikke blev behandlet med respekt og i tråd med god og fair sagsbehandling, så har det så været forbundet med konsekvenser for sagsbehandleren - aldrig med grove ord og store armbevægelser - men stille og roligt på skrift, så de kunne sidde trygt og godt på kontoret, og mærke Karnovs samlede værker ramme dem dok i nakken! Lydløst, men dog allivel hårdt.

Heldigvis har jeg NÆSTEN kun haft søde sagsbehandlere - de tumpede kom faktisk først på banen, da jeg havde søgt førtidspension. Men så var der til gengæld også to lige i røven af hinanden, der var fuldstændig vanvittige og slog ALT og ALLE jeg nogen sinde havde været i kontakt med på kommunen. Men efter klage til jobcenterchef og Borgmester, bliv de rykket til andre opgaver. Hvilket fortæller mig, at jeg aldrig handler overilet, uden grund.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 07:24   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har kun en gang haft en dårlig oplevelse med sagsbehandler, da vores møde var slut spurte jeg hende, hvad der lige gik galt i dag for hende.

Og hun fortalte, at hun for 4 mdr. siden endelig havde fundet et fleksjob til en meget syg borger på meget få timer med mange skånebehov, efter gl ordning, så det har nok været svært.
Og da skatte oplysningerne kom frem, viste det sig, at denne borger havde et deltidsjob, ved siden af.
Nogen gange er der måske en god grund til de har en dårlig dag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:14   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
God opfordring...

Kære Tolik.

Alene af den grund, at politikerne på Folketinget, kommunernes embedsfolk og mange andre følger med her på k10.

For mit eget vedkommende har jeg gentagne gange opfordret til det samme.

Men jeg må også indrømme at mine grænser, de sidste år, har rykket sig.

Forleden dag var der et udtryk, som ville have rystet mig tidligere.

Men desværre har de sidste år vist, at udtrykket jeg mødte, desværre var på sin plads.

Fordi, at når læger, speciallæger, embedsfolk af enhver slags ikke følger lovgivningen og vi her på k10 møder KONSEKVENSEN af disse ulovligheder så dukker spørgsmålet op: hvad kom først, hønen eller ægget?

Det er vel også den eneste regler Web kræver overholdt: gå efter bolden, aldrig manden.

Når man tænker på hvad der bydes svage medborgere, så kan jeg godt forstå, at der ryger finker af panden.

Så lad os følge Tolik`s opfordring og fortsætte den gode og voksne tone, her på k10.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:20   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis man selv taler pænt, håber jeg også sagsbehandlerne gør det, har ikke mødt ubehalige på jc, desværre kan jeg ikke sige helt det samme om anden aktøre

men så længe min samvittighed er i orden, så går det nok

men igen jeg er et meget stærkt psysisk menneske ( det skal jeg også være med en mand der har gået 2½ år på ægteskabs forsørgelse)
Men jeg de kan jo ikke gøre for reglerne er som de er, tænker tit jeg er glad for ikke at være sagsbehandler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:34   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Jeg vil med dette indlæg blot mane en smule til besindighed.

I alle de tråde jeg følger med i, bliver mange personer og især sårbare personer, meget bombastisk opfordret til at være uforsonlige og meget konsekvente i deres breve, mails og samtaler med personer fra f.eks. Jobcenter eller kommunen.
Jeg synes ellers jeg følger godt med herinde, men der må være tråde jeg ikke har læst, for den slags opfordringer har jeg endnu ikke mødt herinde.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Derfor vil jeg gerne opfordre til, at man bruger sin sunde fornuft.

Glem dog ikke dokumentation og aktindsigt. Men vær for så vidt mulig høflig.
Dette kan jeg kun være helt enig i.

Som udgangspunkt taler man pænt, og opfører sig i det hele taget rigtig pænt, hvis behovet så opstår kan man skrue bissen på efterfølgende, men aldrig mere end højst nødvendigt.

Min holdning er, at man skal opføre sig, så der ikke er noget at komme efter, man bør lade "de andre" om, at kvaje sig.

Men formulerer man sig alt for godt, og pænt, så kan det også give bagslag.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt "ja, dit hoved fejler jo ikke noget".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:55   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
den kender vi: du er jo en yderst nydelig pige med et klogt hoved, ja så er det sku bare ærligt at det under er skide dårligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 09:05   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
når en sagsmishandler i fuldt samarbejde med en speciallæge og dennes sekretær formår at hemmeligholde en grøn stær diagnose for patienten gennem næsten 5 år.....er det så grund til at optræde høfligt .....??.........over for nogen af dem ??.....evt med en økse ??

når en speciallæge direkte skriver til kommunen at han har løjet i journalen....så er kommunen udmærket klar over dette !!...og det er luderlægen også !!.....den høflighed de personer får fra mig ...den kommer til at kunne mærkes
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 14:36   #9
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis man selv taler pænt, håber jeg også sagsbehandlerne gør det, har ikke mødt ubehalige på jc, desværre kan jeg ikke sige helt det samme om anden aktøre

men så længe min samvittighed er i orden, så går det nok

men igen jeg er et meget stærkt psysisk menneske ( det skal jeg også være med en mand der har gået 2½ år på ægteskabs forsørgelse)
Men jeg de kan jo ikke gøre for reglerne er som de er, tænker tit jeg er glad for ikke at være sagsbehandler.
Problemet er barer at de gang på gang IKKE følger reglerne, hvilket der kan skrives adskellige "romaner" om. Og det har ingen konsekvenser for dem. Det er godt du er psykisk stærk, det er jeg ikke merer, og det bliver misbrugt, for de ved udemærket at hvis de barer trækker i langdrag og bliver ved med at "glemme" at medsende dokumentation, så knækker man og opgiver.
De taler altså heller ikke særligt pænt altid.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:18   #10
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg har ikke optrådt uhøfligt, men jeg har optrådt frustreret, desperat, opgivende, fortvivlet, såret, målløs og ulykkelig.
Jeg føler mig dog selv ikke mødt høfligt i alle mine møder med kommunen. Jeg har flere gange følt mig ført bag lyset - nærmest bedraget. Jeg er blevet mødt med en enorm mistro, man har set på mig som en løgner og bedrager.

Mit møde med kommunen har desværre ændret mit menneske syn. Jeg har altid set det bedste i mennesker, jeg har altid mødt folk med tillid. Sådan er jeg ikke mere. Nu er jeg selv blevet mistroisk, og når folk er venlige og imødekommende tænker jeg straks at de har en skjult dagsorden, og at alt jeg siger og gør senere vil kunne blive brugt i mod mig.

Desværre går det "ud over" de medarbejdere hos kommunen som faktisk er medmenneskelige og reelle. For dem har jeg heldigvis OGSÅ mødt.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension