K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2018, 13:26   #71
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Så lige dette indlæg i dag. https://www.msn.com/da-dk/nyheder/in...cid=spartandhp
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 06:10   #72
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
https://www.facebook.com/foreningenp...oup_highlights
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 13:23   #73
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stadig flere læger udskriver medicinsk cannabis

http://sundhedspolitisktidsskrift.dk...:uncategorised

Målet for hele 2018 for, hvor mange patienter, der skulle have medicinsk cannabis under forsøgsordningen, er nu snart nået.
Antallet af læger, som udskriver medicinsk cannabis, stiger og stiger.

De nyeste tal fra det Fælles Medicinkort (FMK) viser, at 135 læger havde udskrevet medicinsk cannabis under forsøgsordningen til i alt 454 patienter ved udgangen af maj.

Det er en stigning på over 14 procent siden april, hvor 118 læger udskrev. I marts var tallet 100 læger.


Det er et tegn på, at det går godt med forsøgsordningen med medicinsk cannabis. Lægerne skal have tak for at ville være med til at hjælpe en stor gruppe patienter til et forhåbentligt bedre liv med færre smerter på lovlig vis,” siger sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) i en pressemeddelelse.

Samtidig med, at flere læger udskriver, har også flere patienter fået recepter. 454 patienter havde nemlig ved udgangen af maj fået recept på medicinsk cannabis under forsøgsordningen. Det er en stigning på over 40 procent siden april.

Det har i forhandlingerne om ordningen været vurderingen, at 500 patienter ville få udleveret medicinsk cannabis i løbet af det første år, og det tal er nu snart nået.


Ministeriet.

https://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/M...-cannabis.aspx

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-06-2018 kl. 13:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2018, 15:08   #74
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
mere og mere tyder på at jeg og andre har glædet os for tidligt mht. at tro at cbd olier med max 0,2 % thc bliver lovligt pr. 1.7.

alt tyder på at det gør det IKKE

det er kun fødevarer med en rest på 0,2 % som bliver lovlige, og cbd bliver ikke klasificeret som en fødevarer.

triste hilsner
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2018, 08:32   #75
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Cannabis mod smerter – medicinsk cannabis som smertebehandling ved gigtsygdom

https://www.gigtforeningen.dk/viden-...insk-cannabis/

Der er stor interesse for muligheden for at lindre smerter med medicinsk cannabis. Her kan du blive klogere på Gigtforeningens holdning til medicinsk cannabis, den nye forsøgsordning og få svar på de mest grundlæggende spørgsmål.

Hvad er cannabis?

Er der forskning om cannabis til gigtpatienter?

Er det lovligt at købe eller sælge cannabis?

Hvilke risici kan der være ved medicinsk cannabis?

Trafiksikkerhed og betjening af maskiner

Kan jeg lovligt få medicinsk cannabis i Danmark i dag?

Kan man få tilskud til medicinsk cannabis?

Hvad går forsøgsordningen med medicinsk cannabis ud på?

Hvordan kan jeg komme med i den nationale forsøgsordning?

Hvorfor støtter Gigtforeningen et forskningsprojekt med medicinsk cannabis?

Hvordan kan jeg komme med i forskningsprojektet?

Hvad er formålet med forskningsprojektet?

Hvad mener Gigtforeningen om cannabis?

Senest opdateret 03.04.2018

Andre interessante sider

Nyt forskningsprojekt om medicinsk cannabis
Smertelæge: Cannabis har god effekt på kroniske smerter
Kroniske smerter: Cannabis gav mig et nyt liv
Gigtforeningen hilser forsøgsordning med medicinsk cannabis velkommen

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2018, 20:18   #76
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Danmarks første cannabis-forsøg er blevet godkendt

https://www.dr.dk/nyheder/viden/krop...heder_49mxvf5b

Forskere fra Aalborg Universitet skal nu undersøge, om cannabis kan lindre smerte og nedsætte betændelsestilstande i forbindelse med sygdom.

phhmw


... og der må godt forskes i sommerferien.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-07-2018, 23:13   #77
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
mens vi stadig er nogen der venter på at cbd olier bliver lovlige, altså dem med max. 0,2 % thc, har jeg brug for hjælp til at opklare følgende......

Er der nogen der ved hvad bødestørrelsen er , hvis man beslutter at købe et ulovligt lægemiddel på nettet? i dette tilfælde tænker jeg på cbd olier , som ganske vist fra. 1.7 ikke længere kommer under bekendtgørelsen om euforiserende stoffer hvis de indeholder under 0,2 % thc.

cbd olier er nemlig stadig ulovlige at købe , men hører nu under en anden lovgivning, nemlig lægemiddellovgivningen, som jeg forstår det.

jeg tænker nemlig at det stadig er ligeså risikabelt at købe cbd olier, hvis man stadig får en bøde, blot efter en anden lovgivning

håber nogen kan opklare dette.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2018, 06:02   #78
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg har læst på nettet om en som har fået taget sit CBD olie, bøden var 1000 kr. om det er en fast bødetakst ved jeg ikke, olien har jo også en værdi som du mister.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 10:09   #79
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
1000 kr. det var billigt sluppet , min bøde var på 3000 kr. bindegalt begge bøder .

nå men nu har jeg spurgt fødevarestyrelsen vdr. cbd produkter fra eks. Tyskland, og se lige her hvad de svarede...............blåstempler de her cbd produkter som er godkendte i tyskland ? ..............................

"I mange tilfælde vil CBD-olier blive betragtet som lægemidler i Danmark. Det vil dog komme an på en konkret vurdering af det enkelte produkt.



Det er lovligt at indføre CBD olier med under 0,2 % THC til Danmark fra andre EU lande, fx fra Tyskland.



Produktet skal dog være til personlig brug til sygdomsforebyggelse eller behandling.

Og produktet skal kunne sælges lovligt til privatpersoner i det land, hvor de er afsendt fra eller hvor det er købt og indført personligt fra.



Hvis du vælger at købe CBD olien i fx Tyskland, skal der altså være tale om et produkt der kan sælges lovligt i Tyskland, før det er lovligt at indføre til Danmark."

..............og så spørger sortepigen så alle jer derude......hvordan i alverden finder man liiiiige ud af om et produkt bliver solgt lovligt i tyskland? hvor finder man den information, eller hvem spørger man mon ?

Sidst redigeret af sortepigen; 10-07-2018 kl. 10:10. Årsag: slåfejl
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 23:13   #80
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Her måske ?

https://www.cannabisfakta.com/regler...abis-tyskland/
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension