K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 23:42   #21
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Den smiley viser bare alt om dig...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:43   #22
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Førtidspension eller alderspension skulle bør være ens om man er samboende eller alene.

Hvor man kan gøre forskellen er måske på boligsikring, varmehjælp eller sådanne ydelser, som man kan beregne efter hustandsindkomst.

Jeg har altid klaret mig selv. Haft min egen indtægt og føler det er ydmygende at man nu hvis min fp går igennem i næste måned. Skal være afhænging af min mand.


mvh
Karin
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:49   #23
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Netop jeg forstår dem som gerne vil kunne klare sig selv, man kan ikke hvis man hele tiden skal modregnes......forskellen er jo person/hiustands indkomst.

Er selv gået ned til 60& indkomst idag i forhold til før jeg blev syg og på FP at min kone så også er på vej til ingen indtægt pga gigt er en anden ting--
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:58   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
...
Jeg har altid klaret mig selv. Haft min egen indtægt og føler det er ydmygende at man nu hvis min fp går igennem i næste måned. Skal være afhænging af min mand.


mvh
Karin
Jeg må indrømme, at jeg kan ikke se noget ydmygene ved, at være økonomisk delvis afhængig af sin partner. Nej, jeg vil engang bruge begrebet afhængig, fordi det er ikke noget som hører til et par forhold.
Man er sammen om noget, eller er man det ikke. Hvad ved jeg..
Men du ved, jeg er også en dansker kun på papiret.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 00:03   #25
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg må indrømme, at jeg kan ikke se noget ydmygene ved, at være økonomisk delvis afhængig af sin partner. Nej, jeg vil engang bruge begrebet afhængig, fordi det er ikke noget som hører til et par forhold.
Man er sammen om noget, eller er man det ikke. Hvad ved jeg..
Men du ved, jeg er også en dansker kun på papiret.
Igen din parralel verden er ikke som verden udenfor er.

I den rigitige verden skal man kunne klare sig selv alene..

Selv dansker med aner tilbage til 1200 tallet
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 00:08   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Igen din parralel verden er ikke som verden udenfor er.

I den rigitige verden skal man kunne klare sig selv alene..

Selv dansker med aner tilbage til 1200 tallet
Hvad er den "rigtige" verden for dig keld? fortal mig om det, til godnat.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 03:02   #27
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvad er den "rigtige" verden for dig keld? fortal mig om det, til godnat.
Er beskrevet...
Men din er stadig en parallel verden
en verden som kun du alene forstår.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 08:13   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Synes du også, at dem på SU som bor hjemme hos far og mor, skal have det samme som de studerende som er flyttet hjemme fra og skal klare sig selv?
Det synes jeg ikke, at de skal.
Førtidspension er en kompensation til syge mennesker, for den løn, som de ikke er i stand til at tjene.

Sådan forholder det sig ikke med su, og derfor kan det ikke sammenlignes.

En studerende kan tage et fritidsjob for at supplere su'en, det kan en fp'er ikke altid.

Den person, der er på su har mulighed for at ændre sin situation, det har personen på fp ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 12:20   #29
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

Jeg kan simpelthen ikke fatte, at flere i denne tråd finder det i orden, at samboende får mindre i pension end samboende/gifte.

Førtidspension er en kompensation for den løn vi ikke kan oppebære, fordi vi er syge/handicappede.
Og på arb.markedet er lønningerne dælme da ikke differentieret i forhold til, om man er enlig eller samboende/gift.

Det kunne s'gi da ellers se godt ud, hvis en arb.giver foretrak, at ansætte gifte og samboende, de ville jo være billigere i løn.
Vovse.

Du kan også vende den om og sige, at det er da selvfølgelig ikke i orden at enlige skal have en anden ydelse end gifte/samlevende, de må derfor have det samme som de gifte/samlevende. Ydelserne kan ligesåvel gå ned, som de kan gå op eller man kan give lige midt imellem, sådan at det er lige for alle pensionister. Men sikke et ramaskrig der så vil blive, fra de enlige, der stadigvæk hvordan den end vendes og drejes vil have betydelige færre midler til deres regninger. Det er da en urimelighed der ville noget.

At sammenligne med arbejdsmarkedes betingelser er ikke fair, da pensioner er overførselsindkomster og man har faktisk, da systemet blev lavet om, gjort en indsats for at ligestille pensionister økonomisk, de enlige fik faktisk et ordentligt løft, i erkendelse af, at det er væsentligt dyrere at være enlig.

Skal hele systemet ligestilles, for folkepensionister kan heller ikke gøre for at de bliver gamle og for svage til arbejde og selvforsørgelse, de burde da have et løft også. Fra den ene dag til den anden går de betydelig ned, fordi status bliver ændret fra førtids til folkepension. Så er der KH modtager, de får også for lidt, folk kan jo heller ikke gøre for at de ender dèr. Folk på understøttelse går også ned i indkomst, de skal oven i endda selv betale kontingent for deres rettigheder og som betingelse før èn krone bliver udbetalt - folk kan jo heller ikke gøre for at de bliver arbejdsløse.

Så er vi ved, borgerløn - skal det så indføres? Så alle får nøjagtig det samme? Og ville det så være rimeligt, at dem der selv kan bestemme om de vil arbejde eller være dovne, i modsætning til gamle og syge som IKKE har dèt valg, at alle skal have nøjagtig det samme?

Jeg forstår ikke den vrede mod systemet, syntes netop at det er dejligt at man HAR anerkendt at livet som enlig på pension var svært, og derfor (også) i 2003 fik lavet to satser.

Men for min skyld ingen alarm, med 3000 mere pr. md - eller den anden vej, nu vi skal være lige, at du mister de samme 3000

Og stadigvæk ingen bud på, hvordan systemet SÅ skal være?
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 13:19   #30
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
SU har mulighed for et fritidsjob, folkepensionist har haft et helt liv til at spare op, kontanhjælp er for mennesker der har mulighed for at tage et arbejde -om det så er på McDonalds så har de altså mulighed for at finde noget hvis man ikke er kræsen.

Førtid er for folk der ikke har mulighed for at ændre noget. Du kan jo ikke sammenligne!

Man kan sige det er rimelig at man måske har 1500kr mindre til bolig da det måske er det man sparer på at være 2. Men så heller ikke mere. Mange mister jo 5000kr på at flytte sammen. Mange mennesker i dag mener jo man deler 50/50 så selvom personen tjener 20X mere end du selv gør sparer du ikke noget dér. Sådan fungerer mange mennsker i dag, især den yngre generation.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension