K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 22:55   #11
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
mtvrv1..
nu kan du jo ikke sammenligne folk fra østlandende som bor i parker med f.eks mig som bor (endnu) i eget hus. og har boet her næsten hele mit liv. og som er nordisk borger
Kære Huldra
Nej I kan ikke sammenlignes, manden på bænken er død af kulde, og du sidder godt og trygt.
Der er ingen tvivl om hvem af jer jeg ville følge til færgen.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:43   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
af landet, når de modtager socialhjælp.

helt imod aftalerne om fri bevægelighed i norden. og fri bosætning..


faldt over artiklen, og tænker.... hvornår mon jeg ryger ud også? og er det det kommunen venter på....
så ryger jeg nok også snart tilbage

Citat:
Der er ingen tvivl om hvem af jer jeg ville følge til færgen.
plejer man ikke altid at sige hold danmark ren følg en svensker til færgen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 00:03   #13
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
En dansk statsborger, der ikke har boet 7 år i Danmark inden for de seneste 8 år, og som ikke har været arbejdstager efter sin indrejse inden ansøgning om hjælp efter aktivloven, får kun starthjælp, jf. Ankestyrelsens udmeldte praksis i A-1-06, A-34-06, 137-09, 138-09, 180-09, 207-09 og 6-10.

En dansk statsborger kan også riskikere kun at få en brøkpension, ligesom jeg, fordi jeg har arbejdet i offentlig dansk interesse i for det danske mindretal i Sydslesvig.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 12:29   #14
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
En dansk statsborger, der ikke har boet 7 år i Danmark inden for de seneste 8 år, og som ikke har været arbejdstager efter sin indrejse inden ansøgning om hjælp efter aktivloven, får kun starthjælp, jf. Ankestyrelsens udmeldte praksis i A-1-06, A-34-06, 137-09, 138-09, 180-09, 207-09 og 6-10..
Det lyder fornuftigt.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 13:29   #15
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
mtvrv1..
nu kan du jo ikke sammenligne folk fra østlandende som bor i parker med f.eks mig som bor (endnu) i eget hus. og har boet her næsten hele mit liv. og som er nordisk borger.

ikke at jeg har modtaget nogen trussel om at blive smidt ud, men bliver da nervøs og betænkelig ved at læse omtalte artikel.

ligesom Pia K. udtalelse om at det kun er danske statsborgere som skal modtage børnepenge..ja det er hendes drøm og ikke vedtaget.. men som nordiske borgere skulle vi jo stå lige.. pånær tilladelse til at stemme ved folketingsvalg.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
mtvrv1..
nu kan du jo ikke sammenligne folk fra østlandende som bor i parker med f.eks mig som bor (endnu) i eget hus. og har boet her næsten hele mit liv. og som er nordisk borger.

ikke at jeg har modtaget nogen trussel om at blive smidt ud, men bliver da nervøs og betænkelig ved at læse omtalte artikel.

ligesom Pia K. udtalelse om at det kun er danske statsborgere som skal modtage børnepenge..ja det er hendes drøm og ikke vedtaget.. men som nordiske borgere skulle vi jo stå lige.. pånær tilladelse til at stemme ved folketingsvalg.
Jeg er lidt harm over din bemærkning om manden i parken.
Hvem sammenligner du dig selv med Huldra?
Eget hus?
Jeg kan fortælle dig at 1/4 af alle danskere bor i alment byggeri, jeg forstår slet ikke din utilfredshed?
Jeg synes personligt det er upassende at kritisere Danmark, som forsørger dig og dine børn.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 15:43   #16
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Til adhsl,

så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at Danmark kritiserer Tyskland for forskelsbehandling, når de dansksindede i Sydslesvig ikke skal have det samme som en tysk statsborger.

Hvilket jeg kun kalde for en dobbeltmoral uden lige, at kritisere andre lande for forskelsbehandling af danskere, når Danmark selv forskelsbehandler danske statsborgere, andre EU-borgere og udlændinge, hvis de ikke hele deres liv har boet i Danmark.

Jeg som dansk statsborger siden min fødsel får netop ikke det samme som en dansk statsborger, fordi jeg kommer fra Sydslesvig og har arbejdet i offentlig dansk interesse til fremme af dansk sprog, kultur og nationalitet for det danske mindretal.

Og så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at beskæftigelsesminister Inger Støjberg truer danske statsborgere med udvisning, hvis de vender for syge hjem efter ophold i et andet land inden for EU og ikke kan forsørge dem selv og sine, jf. hendes svar på S 2222, folketingsåret 2008-2009.

Hvilket jeg kun kalde for at være i strid med art. 3 i tillægsprotokol nr. 4 til Den Europæiske menneskerettighedskonvention.

Det fremgår ellers af lovforslaget til starthjælp, at denne ydelse ikke gælder for danske statsborgere, som har været arbejdstager i et andet EU-land, fordi de efter deres indrejse stadig skal anses som arbejdstager, og således har ret til kontanthjælp, men Ankestyrelsen har bare ikke lagt vægt på denne bemærkning i lovforslaget.

Men jeg kan forstå på dig, at du mener, det lyder fornuftigt og det må være passende, at danske statsborgere skal straffes for at have udnyttet deres ret til fri bevægelighed og beskæftigelses på en anden medlemsstats område inden for EU.

Hvem sammenligner du danske statsborgere, der ikke har boet hele deres liv i Danmark, med? Landsforrædere?

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-08-2010 kl. 18:27.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 17:31   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser
Jeg er lidt harm over din bemærkning om manden i parken.
Hvem sammenligner du dig selv med Huldra?
Eget hus?
Jeg kan fortælle dig at 1/4 af alle danskere bor i alment byggeri, jeg forstår slet ikke din utilfredshed?
Jeg synes personligt det er upassende at kritisere Danmark, som forsørger dig og dine børn.
Holda da op en bemærkning, med de 2 sidste linger-så vi vist mange der skal holde K . . . tænk lige på hvor mange der er på en eller ander overførelse indkomst - men du virkelig det ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-08-2010 kl. 17:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 17:41   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg synes personligt det er upassende at kritisere Danmark, som forsørger dig og dine børn.
arrrrrrrrrrrrg kan ikke ladevær der er jo nogen som ikke selv er skyld i det nedskæringer trafik uhelt ikke bare et men 2 som stadig går alt hvad de kan for at få arbejde selvom når tiden er inde til at hodle op vil det koste komunen/staten enu mere end det ville gøre nu ved at kaste håndklæde i ringen lidt at tænke over adhsl
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:36   #19
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik penge politik

hvor blev menneskeligheden af?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:46   #20
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Til adhsl,

så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at Danmark kritiserer Tyskland for forskelsbehandling, når de dansksindede i Sydslesvig ikke skal have det samme som en tysk statsborger.

Hvilket jeg kun kalde for en dobbeltmoral uden lige, at kritisere andre lande for forskelsbehandling af danskere, når Danmark selv forskelsbehandler danske statsborgere, andre EU-borgere og udlændinge, hvis de ikke hele deres liv har boet i Danmark.

Jeg som dansk statsborger siden min fødsel får netop ikke det samme som en dansk statsborger, fordi jeg kommer fra Sydslesvig og har arbejdet i offentlig dansk interesse til fremme af dansk sprog, kultur og nationalitet for det danske mindretal.

Og så må det åbenbart også lyde fornuftigt for dig og være passende, at beskæftigelsesminister Inger Støjberg truer danske statsborgere med udvisning, hvis de vender for syge hjem efter ophold i et andet land inden for EU og ikke kan forsørge dem selv og sine, jf. hendes svar på S 2222, folketingsåret 2008-2009.

Hvilket jeg kun kalde for at være i strid med art. 3 i tillægsprotokol nr. 4 til Den Europæiske menneskerettighedskonvention.

Det fremgår ellers af lovforslaget til starthjælp, at denne ydelse ikke gælder for danske statsborgere, som har været arbejdstager i et andet EU-land, fordi de efter deres indrejse stadig skal anses som arbejdstager, og således har ret til kontanthjælp, men Ankestyrelsen har bare ikke lagt vægt på denne bemærkning i lovforslaget.

Men jeg kan forstå på dig, at du mener, det lyder fornuftigt og det må være passende, at danske statsborgere skal straffes for at have udnyttet deres ret til fri bevægelighed og beskæftigelses på en anden medlemsstats område inden for EU.

Hvem sammenligner du danske statsborgere, der ikke har boet hele deres liv i Danmark, med? Landsforrædere?
Hvor skulle jeg så udvises til hvis det var mig det drejede sig om?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen! buster Politik og Samfund 14 17-03-2010 18:15
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension