K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 00:22   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Hej

Jeg skal ud i en aktivering og i den forbindelse fortalte min sagsbehandler - at jeg IKKE kunne trække noget fra m.h.t. befordring? kan det virkelig passe? for mig lyder det da helt GAK - og samtidig fortalte min sagbehandler mig - at hvis jeg kom i en virsomhedspraktik i samme by? ville jeg kunne trække min befordring fra i Skat.....hmmm - hvad ER forskellen? kørslen er da den samme uanset om det er aktivering eller arbejdsprøvning

Tullee

Nu ved jeg ikke hvad "status" du har, men det er kun lønmodtagere der kan trække befordring fra, så der har din sagsmishandler selvfølgelig ret... -men din sagsmishandler skal selvfølgelig foranledige at der bliver udbetalt skattefri kørselsgodtgørelse(ca. 1,20,-) for de km - ud over de første 24 - du dagligt kører, hvis du er berettiget

Ps. Mange på dagpenge der kommer i virksomhedspraktik, får ydelsen som løn, og så kan transportudgifterne selvfølgelig trækkes fra...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 11:23   #12
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Igen - siger jeg mange tak til alle jer der har svaret mig m.h.t befordring i forbindelse med en aktivering :-))

Men jeg glemte helt i farten at fortælle (undskyld) - at jeg er fleksjobber og får ledighedsydelse.....så det ændrer måske noget m.h.t. ens kørselsfradrag?.
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 13:55   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Igen - siger jeg mange tak til alle jer der har svaret mig m.h.t befordring i forbindelse med en aktivering :-))

Men jeg glemte helt i farten at fortælle (undskyld) - at jeg er fleksjobber og får ledighedsydelse.....så det ændrer måske noget m.h.t. ens kørselsfradrag?.
Hej Tuelle

Du skal være lønmodtager(dvs. modtage løn fra en arbejdsgiver) for at få kørselsfradrag...

På ledighedsydelse er der vist flere måder at få udbetalt skattefri km-godtgørelse på... -men disse udbetalinger af km-penge kan så IKKE senere trækkes fra

Man skal nemli' - stadigvæk - have en udgift for at kunne trække noget fra, og det har man jo ikke når/hvis der bliver udbetalt km-penge...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 15:24   #14
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej Multe.

Tak for dit svar - og nu har jeg kikket lidt på det med de km - penge og i så fald man får disse km - penge? så er det jo en skattepligtig B - indkomst som man senere skal betale skat af....så den kan jeg ikke lige se det fornuftige i ? :-))
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:03   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tullee, DSB har en ordning med virksomheder, hvor virksomheden trækker pendlerkort fra før skat af din løn...

...hvis altså lige, det er offentlige transportmidler, der er aktuelt for dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 00:05   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Tullee

Nej da, befordringsgodtgørelsen plejer da at være skattefri... -men hvis "man" skal beskatte af dem, er det jo også bedre at få et beløb udbetalt der skal beskattes, end, ikke at få noget beløb udbetalt

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 09:13   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan få dækket hele beløbet under §82 stk 5, som nævnt tidligere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 10:55   #18
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for alle svarene som jeg har gemt - jeg synes jeg har fået klare svar på mit spørgsmål angående befordringsgodtgørelse - dejligt man altid har et sted hvor man kan henvende sig m.h.t. diverse spørgsmål :-)

Rigtig god weekend
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension