K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2010, 15:52   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
match grupper

jeg menes at have læst here inde at der kun var 3 match





men har fået et brev bla bla skal starte i aktivering i komunens koldbøtte fabrik ja det kaldes den og der står matach grp 4-5 i vejlendningforløb

og hvad er det nu lige matach grp 1-5 går ud på havde link men kan ikkel ige finde det idag skal nemlig møde der oppe torsdag

skal skal bla underskrive aktivering er fra 28-10-10 til 28 -4-11 wtf sindsyge personer

skal have jobsøgning de siger jeg har behov for hjælp ti lat afgrænse jobsøgningen til realistiske områder wtf idioter ved havd jeg kan vil osv ****ing spasser undskyld ord forrådet 3 områder er for meget ja helt sikkert røvhulder

står neder i brevet du skal være opmærksompå. at komunen skal fortage fradrag i kontanthjælp hvis man uden grund jf.lov om aktiv social politik paragraf 13 udebliver fra et tilbud efter lov om aktiv beskæftigelseindsats eller anden beskæftigelsefremmende foranstaltning.
herunder

wtf tilbud nej gu fanden er det ej det er tvang de spørger sgu ikke en om man vil sige og glo og søge arbejde hvad fanden troer jeg gør der hjemme ude ved folk spiller kødfløjte

er der noget jeg skla huske at spørge efter huske at sige torsdag ?????

Sidst redigeret af superkok; 26-10-2010 kl. 15:54.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:09   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Du finder dem her :
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...ategorier.aspx
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:15   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
takker mange gange men blev lidt forviret

Citat:
Matchgruppe 3:
Midlertidigt passiv. Borgere der har så alvorlige problemer, at de pt. hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.

Visitationskategori 3:
Sager, hvor sygdommen er langvarig, og hvor kommunen vurderer, at gradvis tilbagevenden til arbejde eller deltagelse i tilbud ikke er muligt.


--------------------------------------------------------------------------------

Generelt kan borgere i match- og visitationskategori 3 hverken arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.

Det skal understreges, at den nye matchmodel ikke ændrer ved de lovfastsatte krav til kommunernes opfølgningshyppighed over for sygedagpengemodtagere knyttet til de enkelte visitationskategorier.

På Jobindsats.dk vil der ske det, at når en sygedagpengemodtager placeres i en visitationskategori, vil pågældende automatisk også blive indplaceret i den korresponderende matchgruppe. En borger i visitationskategori 1 indplaceres således automatisk i matchgruppe 1, en borger i visitationskategori 2 indplaceres automatisk i matchgruppe 2, og en borger i visitationskategori 3 indplaceres automatisk i matchgruppe 3.

Den nye matchmodel omfatter alle borgere i jobcentret. Dermed skabes et langt bedre overblik over det reelle arbejdskraftpotentiale, hvor alle borgere, herunder sygedagpengemodtagere, der vurderes at være parate til at tage (eller vende tilbage til) ordinært arbejde inden for tre måneder, samles i matchgruppe 1. Alle borgere, hvor tidsperspektivet for tilbagevenden vurderes at være længere, men hvor der som udgangspunkt kan gøres en aktiv indsats, er samlet i match 2. Borgere, der er alvorligt eller langvarigt syge og øvrige grupper, der aktuelt hverken kan arbejde eller deltage i en aktiv indsats, placeres i match 3.
.
står der er 3 matach grupper hvor i mit brev står matach grp 4-5 og hvis der kun er 3 grupper må jeg vel gå ind under grp 3 som ikkek an aktiveres osv hmmm
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:20   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er ikke længere noget, der hedder match 4 og 5........

Det må da være et "gammelt" standardbrev, de har sendt til dig.... Sikke nogle fjolser...

Det er korrekt, at hvis man i dag er i match 3, så er man fritaget for aktivering og lignende.

Find ud af, hvilken match, du er i idag. Og sig til den her sagsbehandler, som du har fået brevet fra, at der ikke længere noget, der hedder match 4 og match 5.... Der findes kun 3 matchgrupper i dag.....

Hvis du er i match 1 eller 2, så skal du i aktivering.

Du er vel dog ikke sikker på, at de blot mener, du er i en gruppe som hedder 4 eller 5? For i § 2 i beskæftigelsesloven nævnes flere forskellige målgrupper.... Der er 9 målgrupper....

Sidst redigeret af curls; 26-10-2010 kl. 16:22.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:20   #5
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
takker mange gange men blev lidt forviret

står der er 3 matach grupper hvor i mit brev står matach grp 4-5 og hvis der kun er 3 grupper må jeg vel gå ind under grp 3 som ikkek an aktiveres osv hmmm
Du er match 4-5 der er 5 matchgrupper hvoraf 1 er arbejdsmarkedsparat og 5 er på vej mod førtidspension eller andet...
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:22   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
WTF

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der er ikke længere noget, der hedder match 4 og 5........

Det må da være et "gammelt" standardbrev, de har sendt til dig.... Sikke nogle fjolser...

Det er korrekt, at hvis man i dag er i match 3, så er man fritaget for aktivering og lignende.

Find ud af, hvilken match, du er i idag. Og sig til den her sagsbehandler, som du har fået brevet fra, at der ikke længere noget, der hedder match 4 og match 5.... Der findes kun 3 matchgrupper i dag.....

Hvis du er i match 1 eller 2, så skal du i aktivering.
Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:22   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mp jeg finde ud af sikker forde komunen skulle spare penge så havde de lige et gammel standart brev liggende hvor der stod matach 4-5 lol :P men der er lidt at fidne ud af nu bareh vem min sagsbehandler er lol spændende hvilken grp jeg er om det er 3 hvis det er det så fatter jeg ikke jeg aktiveres igen extra penge retur ikke andet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 20:54   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?
Det nok bare gamelt brev papir det skrevet på,eller også har behandleren bare svært ved at følge med

Du skal bare tage det helt roligt,og få det beste ud af det,der vil sikkert være gratis kaffe og te,er du heldig står der også en frugt skål

Du skriver nu du helt vær -det må du enlig ikke være,så trækker de dig

hi hiii jeg kunne altså ikke dy mig,måtte lige drille lidt,det er håbløst med de der så kalte kursuser,men man er jo nød til bare at følge dem det man kan ,jeg føler med dig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 21:05   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Du skriver nu du helt vær -det må du enlig ikke være,så trækker de dig

hi hiii jeg kunne altså ikke dy mig,måtte lige drille lidt,det er håbløst med de der så kalte kursuser,men man er jo nød til bare at følge dem det man kan ,jeg føler med dig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .
vi skal have noget sjov fik også smilet på min læbe tilbage takker for det
ved godt ikke sige nej osv kan heldigvis trække den lidt inde jeg skal starte :P men må finde ud af hvilken matach grp de mener jeg er i må ringe imorgen og fidne ud af det :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 21:06   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?

Ja, der er lavet om på matchgrupper med start fra april 2010, tror jeg det var.

Du kan læse mere i den link, som Florken har sat ind tidligere i denne tråd... Se #2......

Det gælder også fleksjobbere... Her står mere om, hvordan ledige fleksjobbere skal placeres i matchgrupperne:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...e-borgere.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Debat om Match grupper Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 60 10-04-2013 23:05
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
Kan man ændre Match grupper.... maybeline2you Alt det andet 64 08-02-2011 09:47
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension