K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 10:42   #1
sol1744
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2012
Lokation: Herning
Indlæg: 6
Styrke: 0
sol1744 er ny på vejen
Hvad skal jeg gøre ???????

Jeg er ny her og det er mit første indlæg.
Jeg er en kvinde på 42 somre.
I januar 2011 fik jeg smerter i fødderne. Senere kom det i hænder, knæer og skuldre. I april blev jeg sygemeldt - skal lige siges at jeg gik på dagpenge - da jeg havde konstante smerter og intet smertestillende hjalp. Jeg blev røntgenfotograferet, scannet og fik taget blodprøver. Det viste sig så at det så ud til at jeg havde leddegigt. Jeg skulle så igennem en masse for at få en diagnose. På grund af lange ventetider kom jeg på privathospital i Ålborg og fik diagnosen stillet - Leddegigt. Diagnosen fik jeg i juni 2011.
Da jeg så skulle behandles, skulle det ske på Silkeborg sygehus. Jeg fik en tid til den 23/12 2011. Jeg havde så mange smerter at det ikke var til at holde ud, så jeg kontaktede patientkontoret og fik en tid i Horsens den 01/08 2011.
Det er jeg så glad for at jeg gjorde. I Horsens er de bare super søde og kanon dygtige.
Nu har jeg så været i behandling lige siden og har prøvet 4 forskællige slags medicin. I fredags prøvede jeg noget nyt igen. Jeg håber jo hele tiden at det nye vil virke. Min læge i Horsens mener nok at vi skal finde noget medicin der virker så jeg kan komme i arbejde igen.

Nu kommer det så.........
Pr. 30/04 2012 udløber mine sygedagpenge, da jeg har været sygemeldt et år.
Min sagsbehandler har sendt nogle papirer - varighedsbegrænsning - til Horsens som de skal udfylde.
Min sagsbehandler siger at jeg nok kommer på kontanthjælp, da jeg ikke er færdigudredt.
Kan det virkelig passe ???????
Som jeg læser § 27 stk 3, så er jeg jo under lægebehandling og syntes jeg burde kunne forlænges.

Jeg har spurgt min sagsbehandler om jeg så kan raskmelde mig og komme på dagpenge igen, men det mener hun ikke at fagforeningen vil gå med til da jeg jo ikke er fuld rask og vil kunne varetage en fuldtidsarbejde. hun sagde så selv at jeg jo altid kunne søge om førtidspension, men at jeg nok ville få afslag, da jeg jo ikke var færdigudredt.
Hvis jeg søger om førtidspension, kan de da i det mindste ikke lukke for sygedagpenge og jeg vil på den måde få lidt mere tid til at blive færdigudredt.

Jeg er gift og har to børn, eget hus, bil og campingvogn og selvfølgelig noget gæld. Vi har da ikke råd til at jeg kommer på kontanthjælp.
Min mand er ved at gå psykisk ned over alle de tanker om penge.

Er der ikke nogen som kan hjælpe os ????
sol1744 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 11:17   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du selv søger FP, ryger du på kontanthjælp derefter
samt du måske kan få 3 måneder sygedagpenge og ikke meget mere.
Ja du får helt sikkert et afslag

Min læge i Horsens mener nok at vi skal finde noget medicin der virker så jeg kan komme i arbejde igen.
for at du kan blive forlænget skal denne læge vurdere hvornår du kommer til at arbejde igen. samt det skal være inden for den tid du kan blive forlænget i.

for at modtage kontanthjælp må du højst have 10000 kr i formue
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:24   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære sol1744

Du skal insistere på at få forlængelse efter Sygedagpengelovens §27 :
Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling
og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes
at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse
inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
Se : www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=139213

Du er jo i behandling med endnu en ny type medicin.
Din behandlende læge skal nok udfylde nogen papirer,
men der burde ikke være problemer i at blive forlænget.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 12:30   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg mener også, at sålænge du ikke er færdigudredt, kan de ikke stoppe sygedagpengene
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 16:02   #5
sol1744
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2012
Lokation: Herning
Indlæg: 6
Styrke: 0
sol1744 er ny på vejen
Det lyder godt nok godt.
Vi er ved at gå totalt ned på det, pga. man ikke ved om man vil få penge om en måned.
Jeg vil da også gøre alt hvad jeg kan for at få det forlænget.
sol1744 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 16:50   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
jeg mener også, at sålænge du ikke er færdigudredt, kan de ikke stoppe sygedagpengene
det går ellers fint i stort alle sager i dag, man ser ikke mange som bliver forlænget hvis man stå til fleks eller pension hvis man stadig ikke helt udredt og ens tilstand er dømt varig

meget kort hvis de skal forlænges

1 er udredt og alle bahandlingsmuligheder er udtømte, så kommunen skal finde ud af fleks eller pension.

2
der er en læge som skal vurdere hvornår man kommer tilbage på det ordinær arbejdmarkedet inden for 39 uger mener jeg.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 17:34   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg fik også et brev af kommunen.
da den normale sygedagpengeperiode var tæt på afslutning.

Kommunen søgte selv om forlængelse.

Der er forskel på kommuner. Og det burde der jo ikke være.
Mener ikke at min kommune gjorde andet end at følge loven.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 06:52   #8
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Du skal også huske, at hvis du nu ender på en pension... Så får du muligvis ikke meget, da man går ind og kigger på partners løn... Jo mere han tjener, jo mere trækker de fra pensionen.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 07:23   #9
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Vil også mene du burde kunne forlænges.

Nogle kommuner følger da heldigvis loven, blev selv forlænget 2 gange, havde en bisidder med fra fagforeningen til de fleste møder, men havde også en meget dygtig og kompetent sagsbehandler.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 08:03   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sol1744 Se meddelelser
Jeg er ny her og det er mit første indlæg.
Jeg er en kvinde på 42 somre.
I januar 2011 fik jeg smerter i fødderne. Senere kom det i hænder, knæer og skuldre. I april blev jeg sygemeldt - skal lige siges at jeg gik på dagpenge - da jeg havde konstante smerter og intet smertestillende hjalp. Jeg blev røntgenfotograferet, scannet og fik taget blodprøver. Det viste sig så at det så ud til at jeg havde leddegigt. Jeg skulle så igennem en masse for at få en diagnose. På grund af lange ventetider kom jeg på privathospital i Ålborg og fik diagnosen stillet - Leddegigt. Diagnosen fik jeg i juni 2011.
Da jeg så skulle behandles, skulle det ske på Silkeborg sygehus. Jeg fik en tid til den 23/12 2011. Jeg havde så mange smerter at det ikke var til at holde ud, så jeg kontaktede patientkontoret og fik en tid i Horsens den 01/08 2011.
Det er jeg så glad for at jeg gjorde. I Horsens er de bare super søde og kanon dygtige.
Nu har jeg så været i behandling lige siden og har prøvet 4 forskællige slags medicin. I fredags prøvede jeg noget nyt igen. Jeg håber jo hele tiden at det nye vil virke. Min læge i Horsens mener nok at vi skal finde noget medicin der virker så jeg kan komme i arbejde igen.

Nu kommer det så.........
Pr. 30/04 2012 udløber mine sygedagpenge, da jeg har været sygemeldt et år.
Min sagsbehandler har sendt nogle papirer - varighedsbegrænsning - til Horsens som de skal udfylde.
Min sagsbehandler siger at jeg nok kommer på kontanthjælp, da jeg ikke er færdigudredt.
Kan det virkelig passe ???????
Som jeg læser § 27 stk 3, så er jeg jo under lægebehandling og syntes jeg burde kunne forlænges.

Jeg har spurgt min sagsbehandler om jeg så kan raskmelde mig og komme på dagpenge igen, men det mener hun ikke at fagforeningen vil gå med til da jeg jo ikke er fuld rask og vil kunne varetage en fuldtidsarbejde. hun sagde så selv at jeg jo altid kunne søge om førtidspension, men at jeg nok ville få afslag, da jeg jo ikke var færdigudredt.
Hvis jeg søger om førtidspension, kan de da i det mindste ikke lukke for sygedagpenge og jeg vil på den måde få lidt mere tid til at blive færdigudredt.

Jeg er gift og har to børn, eget hus, bil og campingvogn og selvfølgelig noget gæld. Vi har da ikke råd til at jeg kommer på kontanthjælp.
Min mand er ved at gå psykisk ned over alle de tanker om penge.

Er der ikke nogen som kan hjælpe os ????
Hej sol1744,

Såfremt ens sygedagpenge skal forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 3., så skal din læge erklære at du efter endt behandling/ max 2 x 52 uger, så vil du kunne returnere på det ordinære arbejdsmarked.

Det ved jeg ikke om din læge kan, men du høre kommunen hvad der nu skal ske så det kan blive afklaret om du kan forlænges og iht. hvilket pkt. i §27.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension