K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 10:51   #1
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Question PFA

Hvor stort er engangsbeløb fra PFA ano 2009 og hvordan regner de ud hvor meget man skal have løbende udbetalt og hvor stort er engangsbeløbet til hjemmeboende børn under 18..
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:34   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske kan PFAs website svare på spørgsmålet - ellers må du vel have fat i kilden - PDA.og policen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:08   #3
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Nogen som har fået fra pfa ?
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:00   #4
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, jeg kender en der har fået , tror du skal ha gennem læst din police for der står der hvilken beløb ( engangs og løbende ) du er dækket ind med - det er forskelligt hvad folk har valgt/firmaet har bestemt, og man har også selv kunnet forhøje den !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 08:36   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan se det på nettet, du slår bare deres side om bruger din nem id.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 08:57   #6
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
For mit vedkommende var engangs beløbet 130.000 + 20.000 årligt som der betales b skat af + 5.000 årligt til børn under 18 år.

Men som andre skriver her, nok forskelligt efter hvordan man er forsikret.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 09:20   #7
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dinky67 Se meddelelser
Hvor stort er engangsbeløb fra PFA ano 2009 og hvordan regner de ud hvor meget man skal have løbende udbetalt og hvor stort er engangsbeløbet til hjemmeboende børn under 18..
Du kan få VEJLEDENDE SVAR på dine spørgsmål, ved at logge ind med nem-id på https://www.pensionsinfo.dk der givet et samlet overblik over dine pensioner, samt hvad du kan forvente i udbetaling.

Tag en snak med dem og hør om du skal ansøge. Gælder også selvom du har hvilende medlemskab, for der kan være penge at hente til at supplere din førtidspension med, trods rent 0 kr. i pensionsinfo.dk


Læs denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=20842Se og bemærk mine indlæg i tråden.

Mvh Mr x

Sidst redigeret af Mr x; 05-07-2012 kl. 09:23.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:34   #8
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Har været inde og kigge, men kan ikke se PFA nogen steder..
Men måske fordi de gav et afslag for 3 år siden og jeg har nu advokat på og Pfa er nu ved at regne ud hvormeget jeg skal have.
Jeg mener at taksten i 2009 var på 145000 og hvad den var månedlig kan jeg ikke huske, men tænker at jeg skal have taksten for det år jeg søgte 1 gang..
Og jeg tænker da også at PFA skal betale for advokatbistanden, da jeg fik medhold..
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:40   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dinky67 Se meddelelser
Har været inde og kigge, men kan ikke se PFA nogen steder..
Men måske fordi de gav et afslag for 3 år siden og jeg har nu advokat på og Pfa er nu ved at regne ud hvormeget jeg skal have.
Jeg mener at taksten i 2009 var på 145000 og hvad den var månedlig kan jeg ikke huske, men tænker at jeg skal have taksten for det år jeg søgte 1 gang..
Og jeg tænker da også at PFA skal betale for advokatbistanden, da jeg fik medhold..
Jeg kan se at mit ene pensionsselskab er forsvundet fra pensionsinfo.dk, dem får jeg også får løbende TAE fra. Mens PFA kun optræder af navn og uden beløb.

Der sker åbenbart ændringer = mindre overblik på www.pensionsinfo.dk , når man er tilkendt TAE eller som i dit tilfælde blot har ansøgt om TAE.

Jeg har ingen engangsbeløb fået fra PFA, men fået løbende mdr. TAE + præmiefritagelse for de indbetaler (opsparer) for det mdr. beløb jeg indbetalte før skadetidspunkt.

Hvem har du fået medhold af ? Er det PFA der har givet dig medhold i at du har krav på engangsbeløb + løbende udbetaling?
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:26   #10
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Jeg kan se at mit ene pensionsselskab er forsvundet fra pensionsinfo.dk, dem får jeg også får løbende TAE fra. Mens PFA kun optræder af navn og uden beløb.

Der sker åbenbart ændringer = mindre overblik på www.pensionsinfo.dk , når man er tilkendt TAE eller som i dit tilfælde blot har ansøgt om TAE.

Jeg har ingen engangsbeløb fået fra PFA, men fået løbende mdr. TAE + præmiefritagelse for de indbetaler (opsparer) for det mdr. beløb jeg indbetalte før skadetidspunkt.

Hvem har du fået medhold af ? Er det PFA der har givet dig medhold i at du har krav på engangsbeløb + løbende udbetaling?
Nej Da Advokaten havde korrespondance med dem. Går stadig og venter på resultatet..
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension