K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2011, 20:02   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Pingu

Tdil. skulle Arbejdsriektoratet holde øje med a-kasserne, nu er det nedlagt men overtaget af flg.:

Citat:
Direktoratet fører blandt andet tilsyn med a-kassernes og kommunernes administration af forsørgelsesydelser og tager sig også af eventuelle klager over a-kassernes afgørelser. Tilsynsopgaven lander nu i Pensionsstyrelsen, mens klageområdet flyttes til Arbejdssskadestyrelsen.
Jeg tror derfor, det er der du skal henvende dig. Og uanset om du har har meldt dig ud af din a- kasse skal de svare på de gerninger og rette dem, som de har foretaget mens du var medlem.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 00:06   #12
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bulder er ny på vejen
Udbetaling af flexydelse/efterløn i forbindelse med fp

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pingu Se meddelelser
Tak skal I have.

Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening længere, så der kan jeg ikke hente hjælp. Jeg meldte mig ud da jeg fik min førtidspension.

Jeg ved ikke hvem jeg skal henvende mig til, for jeg kommer ikke længere med min a-kasse, de fastholder at jeg skal have det udbetalt.

Er der nogen der har et forslag?
Jeg har idag talt med Beskæftigelsesministeriet, for jeg havde fået samme besked som dig bare i min kommune.

Du skal spørge den A-kasse du havde HVOR DET STÅR(blanket) AT DU ØNSKER DIN EFTERLØN UDBETALT NU.


Du skal anmode om, på en blanket at få dem udbetalt og når det passer dig,også selv du ikke er i a-kasse længere.

Flexydelse KAN (ikke SKAL) udbetales , ved tilkendelse af fp.
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 00:37   #13
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bulder Se meddelelser
Jeg har idag talt med Beskæftigelsesministeriet, for jeg havde fået samme besked som dig bare i min kommune.

Du skal spørge den A-kasse du havde HVOR DET STÅR(blanket) AT DU ØNSKER DIN EFTERLØN UDBETALT NU.


Du skal anmode om, på en blanket at få dem udbetalt og når det passer dig,også selv du ikke er i a-kasse længere.

Flexydelse KAN (ikke SKAL) udbetales , ved tilkendelse af fp.

Jeg fik bevilget FP d. 1.11.11 og modtog en opringning i går fra kommunen ang. udbetaling af efterlønsbidraget.

Jeg spurgte om jeg ikke kunne vente med at få udbetalt det til april, da jeg jo så kunne undgå at skulle betale afgift, men fik at vide, at det gjaldt kun for folk der stadig betalte til ordningen og det gør jeg jo ikke længere, så de vil gerne have afregnet med mig.

Det er første gang jeg nogensinde er blevet kontaktet af kommunen fordi de gerne vil af med penge, og jeg må indrømme at det gør mig temmelig mistænksom.

Da jeg tilmeldte mig efterlønsordningen blev jeg bildt ind, at jeg til enhver tid kunne få mine penge tilbage. Havde jeg vidst hvad de "kære" politikere mente med det , havde jeg nok valgt at spare op på anden vis.
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 00:55   #14
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jeg blev som sagt opforderet af fagforeningen til at vente, har ikke betalt til det i dec. og jan., blev tilkendt pension pr. 1/12-2011.
Vil lige kontakte fagforening i morgen og høre hvad de siger.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 13:41   #15
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Hej Trunten

Fik du nogensinde et svar?

Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 15:34   #16
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hov var da vist lige noget jeg havde glemt her

Ja jeg skal bare vente til 2/4 hvor jeg så kan gå til deres hjemmeside og selv søge om at få dem ud og sparer så de 30 %. Spurgte om jeg så ikke skulle betale indtil da, men skal jeg ikke når jeg har betalt til jeg fik tilkendt pension.

Nu har jeg talt med flere fra fagforeningen og de siger det samme.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:24   #17
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Tak Trunten

Så er det store spørgsmål jo hvor man kan finde de nøjagtige lovparagraffer at henvise til når kommunen ringer fordi de gerne vil have afregnet.



Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:05   #18
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bulder er ny på vejen
tilbagebetalig af flexydelsesbidrag.

For at Kommunen kan udbetale "afregne" med dig, SKAL du underskriven(når det passer dig) en blanket som hedder: Udmeldelse af flexydelsesordningen og /eller anmodning omtilbagebetaling af fleksydelsesbidrag.

Bag på denne står der også udtrykkeligt at du KAN (ikke skal)søge om at få dem udbetalt.

Det eneste der bliver udbetalt automatisk er hvis man er fyldt 65år
(har fået dette oplyst hos beskæftigelsesministeriet.)

Efter lov om fleksydelse §5 og §31 Til de paragrafer er der 28-11-2012 lavet et tillæg der hedder L21

Bulder
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 19:20   #19
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bulder Se meddelelser
For at Kommunen kan udbetale "afregne" med dig, SKAL du underskriven(når det passer dig) en blanket som hedder: Udmeldelse af flexydelsesordningen og /eller anmodning omtilbagebetaling af fleksydelsesbidrag.

Bag på denne står der også udtrykkeligt at du KAN (ikke skal)søge om at få dem udbetalt.

Det eneste der bliver udbetalt automatisk er hvis man er fyldt 65år
(har fået dette oplyst hos beskæftigelsesministeriet.)

Efter lov om fleksydelse §5 og §31 Til de paragrafer er der 28-11-2012 lavet et tillæg der hedder L21

Bulder
Tak Bulder

Mit problem er, at kommunen har udfyldt skemaet på forhånd og nu prøver at presse mig til at få det sendt ind, "så de kan få afregnet" og jeg betaler afgift. Fik mundtligt og temmelig køligt at vide af den dame der ringede, at afgiftsfritagelsen kun gjaldt dem der stadig betalte til ordningen og det gjorde jeg jo ikke fordi jeg havde fået min pension.

Det er da muligt hun har ret, men som sagt har jeg aldrig oplevet at kommunen har haft travlt med at udbetale penge tværtimod.

Der må da være et sted hvor man kan læse loven som den er vedtaget ordret????



Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterlønsbidrag? BS2113 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-03-2012 17:52
Efterlønsbidrag Beauty2011 Alt det andet 5 19-03-2012 20:50
efterlønsbidrag morten xp Spørgsmål ang fleksjob 13 27-02-2012 08:29
Fleksjobber - kontanthjælp - pensionsopsparing- tvangsudbetaling før tiden ? maruus Alt det andet 25 19-05-2009 17:32
Efterlønsbidrag? mokkasine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-03-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension