K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 23:59   #1
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
sagesbehandler

jeg har været sygemeld i 4 måneder grundet smerter i skulderne armene nakken som stråler sig i hovedet og ansigtet + ryggen (ischias). arbejdet som hjemmehjælper. min sagsbehandler har sendt mig til en forløb om jobsøgening, selvom jeg var ikke istand . jeg kunne klare kun 6 gange ud af 11 gange af foløbet. jeg kontaktede hende 2 uger til at fortale hende om jeg ikke kan klare forløbet , men hun var aldrig til stedet . jeg fik heller ikke at aflevere de opgaver jeg fik i forløbet . nu har fået et brev af hende at jeg er ikke berettige i sygedagpenge længere, da hun har vurdet, at de smerter jeg har er ikke en sygedom og skal melde mig rask. jeg har ringet og lagt besked og sendt email til hende flere gange men intet svare. jeg har også selv været i job center idag til at snakke med hende men hun var der ikke. jeg har tid til at give komenter om afgørelsen senest 27-05-2010 men jeg kan ikke finde hende. Håber har forklaret tydeligt, da jeg er to sprogede.
tak
tulipana
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 00:04   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at få en snak med din læge og fagforeningen.

Ellers er der måske den mulighed, at du står til rådighed for ikke-belastende arbejde.

Men tag en snak med lægen om det.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 08:01   #3
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
hun har også skrevet jeg har ret til sygedagpenge kun til 27-05-2010. og jeg kan heller ikke få fat i hende til at komentere og jeg har tid hos min læge imorgen(27-05) . jeg ved ikke hvad jeg skal gøre på det te kort tid jeg har. min kontaktperson fra forløbet har også skrevet, at jeg(tulipana) har ikke afleveret materialer til dem og har ikke været aktive og deltog ikke debaterne i timerne (jeg snakker ikke for meget og er en stille pige og har også haft smerter i timerne). jeg er bekymert over min situation.
tak zuza.
Tulipana

Sidst redigeret af tulipana; 26-05-2010 kl. 09:35.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 09:25   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skriver hun at hun vudere at de smerter du har ikke er en sygdom ??

Men som Zuza skriver så kontakt din læge og hvis du allerede har været ved lægen og der ligger papir på hvad det er du fejler så skriv en indsigelse til hende, hun er nok ikke lige typen du skal tage det mundtlig med lyder det til ..


Du skriver kort og godt til hende at du vil gøre indsigelser mod hendes påstande om at du er rask og at du ikke mener at hun er kompetent til at vudere på sygdom at du gerne vil have at vide hvor hun ved fra at det ikke er sygdom , så skriver du hvad din læge siger og bede hende om at følge dig op efter sygedagpengeloven og at du forventer at loven overholdes...

Men husk kun hvis du har dokumentation for din sygdom så det er vigtit at have læge ned dig .
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 09:48   #5
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
glemte at sige hun har snakket med læge kosulenten fra kommunen og har vurederet, at jeg er ikke syg. og jeg ikke sikkert om min læge skriver en erklæring til mig eller hvad.


men til sidst har fået at vide af de andre sagesbehanlder i sygedagpengekotoret, at det er hendes vurdering, da jeg kunne ikke få fat i hende og har snakket med de andre.

tak Hejdien
tulipana

Sidst redigeret af tulipana; 26-05-2010 kl. 09:56.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 10:20   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alfa og omega er at du skal have din læge med dig , heller ikke lægekonsulent må tilsidesætte din læge , men det kræver jo at der ligger papir på dit helbred eller at du kan få din læge til at skrive det
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 10:26   #7
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
tak Hejdien

hun har fået min journal af min læge og har læst igennem. men alligevel hun mener, at jeg er ikke syg.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 11:54   #8
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
hun har lige ringet til mig og sagde, at min læge mener også jeg ikke kan udføre det her job og skal selv finde noget lette arbejde. og hun lukker sagen snart. jeg ved ikke hvad sker der med fremtiden. hvordan bliver det? bliver jeg fyret med det samme uden opsigelse eller skal jeg til a-kasse og melde mig arbejdsledig?
tak
tulipana

Sidst redigeret af tulipana; 26-05-2010 kl. 12:23.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 13:03   #9
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Tulipana,
hvad mener du om du bliver fyret med det samme? Er du i et ansættelsesforhold og sygemeldt? Kommunen tænker her så at du har et job som du kan vende tilbage til, og de fleste borgere blvier skræmte af sygedagpengestop og raskmelder sig så for at kunne få penge fra a-kassen. Du skal afklare med dig selv om hvad du vil med din fremtid, og om du kan fortsætte med at arbejde i den samme job men skal bare lige her og nu have lidt mere tid til at blive mere rask, eller om du er helt afklaret om du ikke kan vende tilbage til den samme job-hvis du ikke kan dette så skal du fastholde sygemeldingen-og bede kommunen om at afklare dig til et andet ikke fysisk belastende job. Uanset hvad-når du selv ved mere hvilken vej vil du gå- skal du skrive i en klage at du er pt stadigvæk syg-og derfra tager en af de to veje. Om du skal raskmelde dig i a-kassen: skal du først afklare med dig selv om du ville kunne få kontanthjælpen(har du formue, er du gift, er din ægtefælle i arbejde, har du en ejer bolig eller lignende)- fordi hvis du stadigvæk er syg kan du godt fortsætte din sag på kontanthjælpen uden at raskmelde dig i a-kassen.Men -som sagt-du skal vide hvad du skal med din fremtid-den samme job lidt senere, eller et andet job(her skal kommunen afklare det hvilke job og muligvis anden branche). Det vil jeg mene ud fra min viden-jeg ved ikke hvad andre vil sige... Man kan aldrig fyre uden opsigelse, især hvis du er funktionær eller der er overenskomst-du skal have en opsigelsesvarsel.
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 13:21   #10
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
hej og tak sane
ja jeg er på job og er sygmeld og jeg få refusion/sygedagpenge og min mand er også på arbejde. jeg mener, når jeg bliver raskmeld og kan ikke klare det her fysiske arbejde jeg har, som sagesbehandler og lægerne er også enige om det. hvad sker der for mig . min arbejdsgiver fyrer mig med det samme eller efter kort tid? eller bliver overføret til min a-kasse?
tulipana

Sidst redigeret af tulipana; 26-05-2010 kl. 13:36.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension