K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2013, 21:37   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, HADER også hele det der koncept med, at man kan stikke andre anonymt - føj for ***** da!

Nææ, hvis man absolut føler man skal stikke nogen, så gør man det ansigt til ansigt og giver vedkommende en mulighed for at få bragt sagerne i orden.
Bliver der skidt på advarslen, så kan man anmelde MED NAVN og adresse, så modparten ikke skal gå og mistænke alt og alle (det må være SÅ psykisk ubehageligt ikke at vide HVEM der har dolket én i ryggen).

Og hvorfor være anonym?? Er der noget man selv er bange for, fx at blive konfronteret med de mennesker man mener man er dommer og højt hævet over, eller?
Og hvis man ved man har ret, så er der vel heller ingen grund til at skjule sig?

Nejnejnej, det er så bund råddent at jeg mangler ord.

Man vil mægtig gerne være dommer og smadre andre folks liv, men man tør sgu ikke tage konsekvenserne for sine handlinger? ADRK!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 01-01-2013 kl. 21:40.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 21:43   #22
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er også meget i mod anomyne, hvis man vil kan man ligge sit navn til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 22:50   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Personligt tror jeg man skal lede længe, for at finde et menneske, som aldrig har lavet en eller anden form for svindel, hvor lille den end måtte være.

Hvor mange mennesker har aldrig nogensinde enten:
-lavet sort arbejde, i et eller andet omfang?
-undladt at oplyse et eller andet til SKAT ?
-overtrådt hastighedsgrænserne?
-urineret offentligt (nok mest mænd)?
-købt lidt ekstra på firmaets regning og taget det med hjem?
o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v..................................??????????


F.eks. havde jeg engang en veninde, som havde meget ondt i r**** af min anden venindes sorte arbejde.
Men problemet var så bare, set med mine øjne, at denne, nu forhenværende, veninde aldrig selv holdt sig tilbage hvis nogen havde brug for én til at servere til en fest.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 23:03   #24
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Der er også visse ting der ser ud til at kunne være forkert, men rent faktisk ikke er det og så er det heller ikke sikkert at sagsbehandleren vil se det på den rigtige måde, så man ryger i fælden helt uskyldigt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 23:29   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg har det nogenlunde som helene.

Ulovlighederne skal være af ekstrem grov karakter , før jeg ville gøre mig nogle tanker om en anmeldelse.
Det kunne eksempelvis være overgreb mod børn.

Skattesvig , socialt bedrageri , sort arbejde mv , kunne jeg ikke drømme om at anmelde.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 23:53   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor hurtigt arbejder det offentlige..

når de modtager en anonym anmeldelse?

Lyn hurtigt!

https://www.borger.dk/Sider/Handling...3-1219e8b3cccb

"Når Udbetaling Danmark får din anmeldelse, behandler de den hurtigt for at afklare, om sagen skal undersøges yderligere, og om anmeldelsen også er relevant for andre myndigheder. Hvis det tyder på, at der er tale om snyd, bliver sagen undersøgt grundigt, inden Udbetaling Danmark afgør, om ydelsen skal stoppes og evt. betales tilbage. Den anmeldte bliver orienteret om, at han er anmeldt for snyd, uanset om anmeldelsen fører til en afgørelse, eller om sagen bliver lukket efter de første undersøgelser."

Her kunne man ønske at den asymetriske magtfordeling gjorde at når virkelige handicappede mennesker bad om hjælp, ville det offentlige også arbejde lynhurtigt.

Hvordan er det nu lige med retssikkerheden den anden vej?

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Triste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 00:02   #27
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
I vores kommune har vi såkaldte bedrageri konsulenter ansat, som tjener deres løn hjem mange gange.

Det er jo en måde at komme noget af det til livs, personligt ville jeg aldrig anmelde nogen - det er ikke mit job....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 08:03   #28
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Nu var det en rød som fik betalt sin rygekabine af staten, Løkkes blev betalt af partiet Venstre

-

Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
det er et lidt sjovt emne-- det her vi kan jo se at inde på borgen er de ikke blege for at snyde-- se nu kuglekasteren han sover på kontoret-- er det snyd-- og så var det ham--løkke var det ikke ham der sku ha en rygekabine på borgernes vegne -- det blev da heldigvis stoppet-- men hvis min nabo selger en fisk han har fanget -- ja hvis jeg har set det - men kan man være sikker på det er en han har fanget-- det kan jo være han har købt den-- nej det bliver nok ikke vores opgave og lege politi er det ikke snyd når de kommer med forkerte oplysninger om kontanthjælpen i aviserne
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 08:09   #29
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Nu var det en rød som fik betalt sin rygekabine af staten, Løkkes blev betalt af partiet Venstre

-
Mette Gjerskov købte en rygekabine på statens regning til 34.000,-
Lars Løkke lejede en rygekabine der kostede staten 154.000,-

Mette Gjerskov betalte selv sin kabine efter balladen.
Lars Løkke fik partiet til at betale.

Klart Lars Løkke der er den ynkelige her,både med lejeaftalen og hvem der fik lov til at rydde op bagefter.

Sidst redigeret af Buddha; 02-01-2013 kl. 08:13.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 08:24   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
i min kommune HADERSLEV kører de også rundt om natten og lurer om der holder den samme bil ved en enlig mor for tit....

de siger de ikke må holde der for tit,men kun tage stikprøve kontroller...synes stadig det er langt ude..for hvornår er de undskyld b-venner,kærester,samboende...det er et vuderingsspørgsmål..

så enlige derude,hvis i får jer en kæreste - så pas på...man ved aldrig om alle kommuner begynder-gør det samme..'

og skulle jeg melde en jeg kendte forberedte jeg nok vedkomne på det...
tænk et samfund..folk må kede sig derude....

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension