K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 13:27   #111
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ikke noget nyt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Uhindret adgang til borgerens hjem, uden dommerkendelse. 24/7

Systematisk overvågning af borgeren hjem.

Have ret til at henvende sig til borgeren nabo, for at forhører denne om naboens forhold, uden viden for den borger der er under anklage.
Det er hørt før...DDR

Sidst redigeret af Nøgne tær; 14-07-2013 kl. 13:27. Årsag: slåfejl
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 13:46   #112
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dinretshjaelp.dk

http://dinretshjaelp.dk/Socialt-bedrageri.2232.aspx

Når kommunen iværksætter en kontrolsag for at afgøre, om du modtager offentlige ydelser uberettiget, har du en række rettigheder

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 20:17   #113
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Udbetaling Danmark" har svaret mig...

.... men ikke på det jeg spurgte om.

Om det var en politisk beslutning at opfordre borgerne til at indsende foto af andre medborgere man havde mistanke om snød med offentlige midler.

Derimod er svaret blevet drejet derhen at det IKKE er en opfordring men et TILBUD borgeren kunne tage imod.

Centerdirektøren, der har svaret mig, har tydeligvis ikke kendskab til at Jesper Tynell P1 Orientering har fået foranlediget teksten fjernet, da den var ulovlig.

Teksten og dermed TILBUDET er nu:

"Vedhæft evt. materiale, der kan dokumentere din mistanke om snyd.
Du skal vælge knappen "Vælg dokumentation" for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt."

Jeg har derimod ikke endnu modtaget svar på spørgsmålet om det var en politisk eller embedsmands beslutning at opfordre til denne ulovlighed.



DR har været særdeles aktiv i problemstillingen om anonym anmeldelse af landet borgere.

Den 17 juli var der hele 2 radioprogrammer der beskrev problemet.

Debat P1
http://www.dr.dk/radio/player/ondema...?channel=p3#!/

Ordet er dit.
http://www.dr.dk/radio/player/ondema...?channel=p3#!/

Journalisterne her har ikke lavet deres arbejde grundigt da teksten var redigeret da udsendelserne gik i luften. Trist.

Men lyt til de 2 intetsigende udsendelser, som kun bragte det samme ævl til torvs, som vi har hørt på i månedsvis.

Her havde man ellers en god lejlighed til at spørge ind til HVEM der har truffet den ulovlige beslutning at opfordre Danmarks befolkning til at tage foto af hinanden, nøjagtigt som under STASI, for få år siden.

Triste hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 22:28   #114
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Teksten og dermed TILBUDET er nu:

"Vedhæft evt. materiale, der kan dokumentere din mistanke om snyd.
Du skal vælge knappen "Vælg dokumentation" for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt."
Så kan man jo fundere lidt over, hvilken form for dokumentation der her hentydes til ...


BTW: Dansk Journalistforbund har på et tidspunkt gjort en lille betænkelighed, der godt kan tåle at blive læst, omend det nok ikke er private paparazzi-fotografer, som den er adresseret til:

Fotografering og privatlivets fred
udgivet af
Dansk Journalistforbund
marts 1999

http://journalistforbundet.dk/filer/...ivets_fred.pdf
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 11:18   #115
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Tak til jer alle, som har bevaret jeres sunde fornuft i denne debat. Det er på ingen måde i orden at Vi Folket skal angive hinanden. Jeg syntes som Webmaster at der burde være meget mere focus på dem der virkelig svindler og bedrager her i landet, og det er ikke små penge der er tale om.

Det her er jo bare en fortsættelse af den hetz som har kørt nu i 13 år imod alt hvad der var velfærd og for folkets skyld, for egne penge som de har betalt igennem deres skat, at nu er de alle sammen bare en flok nasserøve og svindlere.

Nej ingen svindler fordi det er sjovt, kun de rige og dem som har alt i forvejen. Men det er i orden fordi vi ikke mere har demokrati, men diktatur stat og kapitalisme så det driver. Der er i alt 137.000 mennesker på kontanthjælp som lever af absolut det mindste man kan overleve for.

Helt ærligt I mennesker som mener at det er i orden at anmelde andre ( se Stikker) det bliver jeres tur næste gang. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 12:19   #116
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Helt ærligt I mennesker som mener at det er i orden at anmelde andre ( se Stikker) det bliver jeres tur næste gang. Indiansummer
Lige præcis.

Og mon ikke de fleste, på et eller andet tidspunkt i deres liv, har gjort et eller andet, der ikke var helt fint i kanten.

Jeg havde en veninde, som havde meget ondt i r*ven af, at min anden veninde lavede en del sort arbejde.
Det absurde er bare, at hvis nogen spurgte veninden (med ondt i bagen) om hun ville servere til en familiefest, mod sort betaling, så var hun der som en mis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 12:52   #117
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok noget med, at tyv tror hver mand stjæler......

Måske regeringen engang ved lejlighed, skulle kigge lidt på HVORFOR der bliver snydt, det KUNNE jo være, det havde noget med reglerne og lovene at gøre.....

Tiltaget på kontanthjælpsområdet til næste år og fremadrettet, bliver endnu en god grund til at fifle lidt med proforma '''skilsmisser'', adresse ombytninger og den slags, netop fordi reglerne er strammet så meget, at flere familier kvæles og ikke ser andre udveje for deres overlevelse, end at tage skeen i egen hånd og få løsnet grebet.

Det er jo desværre den slags der sker, når man har regeringer siddende, der ikke kan sætte sig ind i forskellige befolkningsgruppers situationer, og som bruger hård straf overfor folk, der nok i stedet burde have haft en hjælpende hånd.

Jeg er overbevist om, at antallet af reelt enlige vil eksploderer i de kommende år, og at anmelderknapperne vil blive rødglødende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 15:14   #118
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er overbevist om, at antallet af reelt enlige vil eksploderer i de kommende år, og at anmelderknapperne vil blive rødglødende.
Måske nogen ville kunne finde at misbruge de "anmelderknapper" med vilje....og mange mange mange gange...

Et sådan overbelastet system ville man jo ikke kunne bruge til noget som helst...

Men okay...med den apati der findes udbredt her i landet...ja så vil det nok ikke ske...folk vil hellere bare brokke sig og ikke gøre noget ved tingene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 16:28   #119
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske nogen ville kunne finde at misbruge de "anmelderknapper" med vilje....og mange mange mange gange...
Det tænker jeg ikke at nogen ville gøre ... i hvert fald ikke uden at have Logningsbekendtgørelsen [1] og PRISM [2] og tilsvarende projekter med i overvejelserne.


Citat:
Et sådan overbelastet system ville man jo ikke kunne bruge til noget som helst...
Hvis man går ind i en analyse af, hvad der skal til for at obstruere sådan en konstruktion, så er overload af konstruktionen selvf. en option.


Videre kan man også overveje en udvidelse af persongruppen, der kan forsøges anmeldt.

Jeg tænker at Skat måske har en tilsvarende "knap", hvor der kan anmeldes sort arbejde og skattesnyd?

Der er jo ingen grund til at Skat og Politi ligger og kratlusker omkring de bedre borgers matrikler for at fange evt. snyd & svindel m. sort arbejde, afgifter osv., når der, med afsæt i arbejdsmarkedets strukturelle forhold, er arbejdsledige & bistandsklienter nok, der kan ligge på lur i deres "fritid" fx med et fotografiapparat for at bidrage til at indsamle mulig dokumentation på overtrædelser af dansk ret ... jeg mindes, at der forefindes en løsning med en særlig samarbejdspartner, der ift. bla. tid og sted højner bevisets styrke for fotos. Anvendes vist bla. inden for dokumentation i byggesager ...


Whistleblower ordninger hvor medarbejdere frit og anonymt kan anmelde ulovlige procedure og forhold, som de må komme til kendskab under udførelsen af deres arbejde hos private og offentlige arbejdsgivere, er også en mulighed ... incl. fotodokumentation, inden for de for gældende rammer for fotografering ...


Jeg tænker selvf., at der i et angiversamfund skal være lighed for såvel høj som lav :-)


Citat:
Men okay...med den apati der findes udbredt her i landet...ja så vil det nok ikke ske...folk vil hellere bare brokke sig og ikke gøre noget ved tingene...
Jeg tænker at hvis embedsmandsvældet, politikerne og deres evt. rige venner mødes med samme overvågnings- og anmeldelyst fra borgernes side, så fik piben måske en lidt anden lyd på lang sigt ... men i og med at det aktuelt er svage grupper, der sidder for skud, så er det måske "pludselig" mere legitimt at mistænkeliggøre grupperne?

En anden oplagt mulighed for at komme fænomenet til livs er naturligvis at indrette samfundet på en sådan måde (herunder lovgivningsmæssigt), så det er de rigtige valg borgerne foretrækker.

Men det er tænkeligt, at det fordre, at man ... herunder også politisk ... tænker ud over det vante ... og så er der vel et flertal, der allerede på det grundlag er stået grundig af, før vi overhovedet kommer ud over rampen med start på forandringer.


I øvrigt starter den mulige forandring vel ved det X man sætter til kommunal- og folketingsvalg ...

Jeg ved ikke om det vil gøre en forskel, om stemmeret hertil forudsætter en dokumenteret IQ-score > 100 ... men det er da ikke utænkeligt, at der kan være en vis sammenhæng imellem IQ og evnen til at gennemskue fx politisk valgflom & demagogi?


Noter:
-------
1: http://da.wikipedia.org/wiki/Logning...tg%C3%B8relsen
2: http://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_%...nce_program%29
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 11:32   #120
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Måske skulle man bruge den forhadte "fascist-stikker-knap" til at anmelde den nuværende regering for alle deres løftebrud!

Eller hvad med at bruge knappen til at anmelde alle de ulovligheder vi bliver udsat for hver eneste dag af diverse forvaltninger og inkompetente sagsbehandlere?

Man kunne også bruge den til at melde det økonomiske våben kommunerne i stor stil bruger til at fastholde syge borgere på den midlertige ydelse kontanthjælp, ved at opfinde deres eget begreb, der hedder "for syg til Flex-for rask til pension-frisk nok til et ressourceforløb"

Jeg er så træt af deres Stasi-metoder. Lad os vende det mod dem!
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension