K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2012, 07:31   #1
kvinde38
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
kvinde38 er ny på vejen
Suk

Kan ikke fortælle hele min historie her, men prøver dog at skrive hovedbegreberne om hvor jeg er henne i dag.

Jeg er en kvinde på 38 år. Jeg har fysiske og psykiske diagnoser. Har aldrig haft fast arbejde. Fik revalidering i 2007, og gennemførte en kort videregående uddannelse med ekstremt gode resultater.

Jeg kan ikke få job, har søgt omkring 200 jobs, men kan bare ikke.

Søgte om at få revalidering til at overbygge min korte uddannelse, men udover at jeg blev løjet for, til, og de løj i min ressourceprofil, og ikke tilkendegav hvor uenig jeg var i det der stod.

Min sag ligger nu i amtet, fordi jeg har anket. Har fået meddelt at de forventer at blive færdige med årets udgang. Jeg forventer et afslag, fordi jeg orker ikke en skuffelse.

Mit spørgmål, det er kan jeg evt. få førtidspension nu?

baggrunden for at jeg ikke kan få revalidering, siger de er at yderligere opkvalificering ikke hjælper, at mine problemer er personlige, og at yderligere opkvalificering ikke hjælper. At de må finde andre muligheder, såsom løntilskud, skåne eller fleksjob.

Hvordan kommer jeg videre?
kvinde38 er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2012, 18:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når du selv mener du kan tage en udannelse er du da ikke et sted i dit liv, hvor du kan /skal søge pension.

For at søge pension må der overhoved ikke være nogle arbejds evne tilbage.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2012, 21:50   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke hvad lægerne har skrevet om dine lægefaglige problemer

du skal have en ubetydelig arbejdsevne og din funktionsevne skal være stærkt nedsat
ud fra det du har skrevet, så kan jeg ikke se hvad grunden skulle være for en pension

bare for at du overhovedet kan få et fleksjob, skal din funktionsevne være nedsat med 50 procent

så nej kan absolut ikke se du kan få en førtidspension nu og helt sikkert ikke efter den 1.1.2013. igen ud fra det du har skrevet, resten kan jeg ikke gætte mig til.

en pension tilkendes overhovedet ikke fordi man ikke har været eller kan finde arbejde.

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-10-2012 kl. 21:54.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2012, 22:49   #4
kvinde38
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
kvinde38 er ny på vejen
Jeg har som sagt flere diagnoser.

psykisk, (jeg kan ikke al fagsprog) men det er noget med en nedsat realitetssans. Skæv indgang til tingene. Det er noget der sker i pre-teen alderen, et slags splid. Psykologen sagde det var en af de alvorlige, der udløser ressourcer.
At jeg ikke kan tåle flere nederlag.
Det står alt sort på hvidt.

psykisk/fysisk, jeg er bare meget angst/nervebetoned. Skal meget lidt til at jeg får rysteanfald, panik osv.

fysisk har jeg flere. Dårlige knæ, kronisk betændelse i huden, er operet for dele af det, blusser op især ved stress. Betændelse i maven. Har nu også fået dårlig ryg.

Det lidt modsatte og lidt specielle ved mig. det er at jeg er meget godt begavet. Har altid fået at vide jeg er matematik geni, og har testet til at være mere end gennemsnit hos psykologen i det spatiale felt, imens jeg havde depression.. Har som sagt også klaret mig fantastisk i min korte videre gående uddannelse. Jeg har det som mange kalder en klæbre-hjerne. Jeg husker alt.

Jeg må indrømme, at den indsats jeg behøves at lave for at opnå gode resultater i uddannelse er meget lille.

Men kommunen siger det ikke hjælper at opkvalificere mig. De påstår der ikke er ledighed i mit arbejdsområde, men det er der. (efter 200 ansøgning så ved jeg det) Ledigheden i mit fag er eksploderet blandt nyuddanede. Først og fremmest vælger ca 67% at uddanne sig videre, hvor det før var ca. 30% af dem der går ud på arbejdsmarkedet, var ledigheden ca. 10% og nu er den på ca 67%. Kommunen påstår den er 3% eller noget.

Som sagt der er fusket i min RP. Mine kommentarer er slet ikke indskrevet. Der står mange steder sort på hvidt decideret løgn om begivenheder.

Hvis det stod til mig, så fik jeg netop lov til at overbygge min uddannelse. Og komme ud i 2015 til bedre tider.

Kommunens begrundelse er at det ikke hjælper, at jeg skal over på løntilskud, fleks eller skåne job, og der skal tages skåne hensyn til mig. Altså at jeg er for syg. Det mener jeg ikke selv, men det mener de.

Til sidst vil jeg nævne, jeg er på dagpenge, dimitssatsen. Og står altså jobklar, og har søgt uendelige mange job, og har været til 2 samtaler.

Kommunen har sat mig i matchgruppe 2/3. Har nu læst hvad det vil sigSynes godt nok det er mærkeligt, at de beder mig melde mig ind i A-kasse og samtidigt så sætter de mig i 2/3 til når mine dagpenge udløber

Sidst redigeret af kvinde38; 07-10-2012 kl. 22:56.
kvinde38 er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2012, 23:13   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men har du så ikke mulighed for at søge SU og så tage den overbygningsuddannelse du gerne vil...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2012, 23:16   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej kvinde38

Som jeg forstår det du skriver, så handler det om, at kommunen mener du skal have et løntilskuds-, fleks- eller skånejob og at deres begrundelse for dette er, at de ikke mener du vil være i stand til at klare dig på det ordinære arbejdsmarked, og at det derfor ikke nytter at give dig yderlig uddannelse. Er det korrekt?
Samtidig skriver du, at dette er du ikke enig i; at du mener, at du ikke er for syg, men samtidig spørger du om det er muligt at få førtidspension. Hvis du ikke selv mener, du er syg nok til fx fleksjob, så er du vel slet ikke syg nok til fp.
Under alle omstændigheder bør kommunen, såfremt de mener du evt. er berettiget til fleksjob, jo foretage en vurdering af din arbejdsevne, bl.a. Vha en arbejdsprøvning. Har dette været på tale?
Hvis ikke, synes jeg du skal spørge din sb om dette. Dog skal alle behandlingsmuligheder være udtømte førend det kan betale sig at sætte dig i en arbejdsprøvning.
Har du søgt om aktindsigt?
Har du styr på alle lægepapirer? Er dine fysiske diagnoser lægeligt afklaret?

Håber det bedste for dig!
frup er ikke logget ind  
Gammel 08-10-2012, 00:03   #7
kvinde38
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
kvinde38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men har du så ikke mulighed for at søge SU og så tage den overbygningsuddannelse du gerne vil...
Nej nej nej, jeg har brugt alle mine klip tidligere, før det var muligt om at søge handicapstillæg. Jeg spildt mange år dengang væk, jeg gik depriemeret tilmeldt universitetet, ja og så gik tiden med det. Jeg kan absolut ingen su få. Og dertil så kan man først søge om handicapstillæg efter man er startet på uddannelsen.

Jeg undersøgte selv mulighed for handicaps tillæg før kommunen foreslog det.

Klare mig på en normal SU er totalt umuligt. Jeg kan ikke engang bo på et kollgium så det kan bare ikke lade sig gøre på nogen måde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Hej kvinde38

Som jeg forstår det du skriver, så handler det om, at kommunen mener du skal have et løntilskuds-, fleks- eller skånejob og at deres begrundelse for dette er, at de ikke mener du vil være i stand til at klare dig på det ordinære arbejdsmarked, og at det derfor ikke nytter at give dig yderlig uddannelse. Er det korrekt?
Samtidig skriver du, at dette er du ikke enig i; at du mener, at du ikke er for syg, men samtidig spørger du om det er muligt at få førtidspension. Hvis du ikke selv mener, du er syg nok til fx fleksjob, så er du vel slet ikke syg nok til fp.
Under alle omstændigheder bør kommunen, såfremt de mener du evt. er berettiget til fleksjob, jo foretage en vurdering af din arbejdsevne, bl.a. Vha en arbejdsprøvning. Har dette været på tale?
Hvis ikke, synes jeg du skal spørge din sb om dette. Dog skal alle behandlingsmuligheder være udtømte førend det kan betale sig at sætte dig i en arbejdsprøvning.
Har du søgt om aktindsigt?
Har du styr på alle lægepapirer? Er dine fysiske diagnoser lægeligt afklaret?

Håber det bedste for dig!
Yep du har forstået det rigtigt. Nej der har ikke været arbejdsprøve på tale. Når jeg blev færdig med min uddannelse, da bad jeg om møde, og jeg forklarede, at jeg rent faktisk var i kulkælderen, fordi min praktikplads ved afslutning af uddannelsen havde været uærlige overfor mig. De havde stillet mig udsigter til job efter uddannelse, men faktisk u-officielt så bad de mig om at holde mig væk. Jeg blev bedt om at søge optagelse i A-kasse, at jeg nok ville blive lykkeligere ovre i det andet system (ordret)

Skal lige sige, at jeg ikke har mærket, "det andet system" A-kassen er ok, men jeg skal altså konstant kommunikere med jobcentret.

Årsagen til jeg ønsker en fp og ikke fleks eller løntilskud er at jeg bare er træt. Jeg vil også have et liv, hvor jeg ikke konstant jages. Med den nye ordning, kan jeg selv styre mit liv. Endda starte virksomhed op!
Jeg har ingen tillid til sb. Det lyder måske lidt flabet(og det er ikke meningen at krænke nogen, vi har det alle forskelligt) og det undskylder jeg. Men jeg simpelthen får ryste anfald ved bare at tænke på en dagligdag hvor jeg skal møde op, og være den evige undermåler i fleksjob. Hvis ikke en arbejdsplads ønsker at have mig der, pga. af mine styrker, så vil jeg ikke være der. Skåne behov og særbehandling er simpelthen ord der giver mig nedtur. Og når jeg får nedtur, så fysisk ryster jeg, kan ikke sove, osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Hej kvinde38

Som jeg forstår det du skriver, så handler det om, at kommunen mener du skal have et løntilskuds-, fleks- eller skånejob og at deres begrundelse for dette er, at de ikke mener du vil være i stand til at klare dig på det ordinære arbejdsmarked, og at det derfor ikke nytter at give dig yderlig uddannelse. Er det korrekt?
Samtidig skriver du, at dette er du ikke enig i; at du mener, at du ikke er for syg, men samtidig spørger du om det er muligt at få førtidspension. Hvis du ikke selv mener, du er syg nok til fx fleksjob, så er du vel slet ikke syg nok til fp.
Under alle omstændigheder bør kommunen, såfremt de mener du evt. er berettiget til fleksjob, jo foretage en vurdering af din arbejdsevne, bl.a. Vha en arbejdsprøvning. Har dette været på tale?
Hvis ikke, synes jeg du skal spørge din sb om dette. Dog skal alle behandlingsmuligheder være udtømte førend det kan betale sig at sætte dig i en arbejdsprøvning.
Har du søgt om aktindsigt?
Har du styr på alle lægepapirer? Er dine fysiske diagnoser lægeligt afklaret?

Håber det bedste for dig!
Glemte lige

Det meste af mine diagnoser er dokumenterede.

Knæ er, Hudproblemer er. Fuld heldbredsundersøgelse i sidste år.
Betændelse i maven er ikke opdateret, og ryggen er ikke afklaret

Det psykiske er dokumenteret i 2006. Med en lang række samtaler og en test til sidst

I mit afslag på revalidering står der:

At jeg har meget store personlige forstyrrelser, der gør at jeg ikke kan få arbejde, og samme vil gøre sig gældende til ethvert arbejde.

Det kan bare ikke være rigtigt, jeg skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, samtidigt med at de siger jeg er for syg til nogensinde at få et job.

Er der nogen der ved hvor jeg kan få nogen objektiv og ærlig vejledning?

For rask / for syg .......... ressourcestærk, etc. jeg er totalt forvirret må jeg indrømme.
kvinde38 er ikke logget ind  
Gammel 08-10-2012, 08:40   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Som jeg læser det vurderer de at du er for syg til, at arbejde ordinært, derfor giver det ingen mening at give dig yderligere uddannelse... De vil så istedet kigge nærmere på løntilskud og fleks....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind  
Gammel 08-10-2012, 08:52   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror du må gå i tænkeboks og finde ud af, reelt, hvilken vej du vil gå, og hvordan du når dertil. Jeg ved godt systemet til tider kan være snørklet, og til andre tider er det for glat og for firkantet - det faktum er svært at indordne sig efter, for hver gang man mener at have fundet vej, så glider man ned, rammer mod en mur, eller fare vild. Systemet er ikke rummeligt og kommunerne kan ikke tænke fremadrettet, og kan kun forholde sig til her og nu løsninger.

Dine indlæg fortæller tydeligt, at du lige nu render forvildet rundt og gør der 1000 tanker. Prøv lige at læs her hvad du skriver.

''Årsagen til jeg ønsker en fp og ikke fleks eller løntilskud er at jeg bare er træt. Jeg vil også have et liv, hvor jeg ikke konstant jages. Med den nye ordning, kan jeg selv styre mit liv. Endda starte virksomhed op!''

Hernede på jordplan, lyder sådan en udmelding....underlig.
Du vil gerne have førtidspension fordi du er træt og ikke orker et liv hvor du skal jages, og vupti, så er du ovre i en ny ordning, hvor du mener du kan starte virksomhed op....????

Hvad er det for en ny ordning hvor du mener førtidspensionister kan starte virksomhed op??

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 08-10-2012, 09:10   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror du må gå i tænkeboks og finde ud af, reelt, hvilken vej du vil gå, og hvordan du når dertil. Jeg ved godt systemet til tider kan være snørklet, og til andre tider er det for glat og for firkantet - det faktum er svært at indordne sig efter, for hver gang man mener at have fundet vej, så glider man ned, rammer mod en mur, eller fare vild. Systemet er ikke rummeligt og kommunerne kan ikke tænke fremadrettet, og kan kun forholde sig til her og nu løsninger.

Dine indlæg fortæller tydeligt, at du lige nu render forvildet rundt og gør der 1000 tanker. Prøv lige at læs her hvad du skriver.

''Årsagen til jeg ønsker en fp og ikke fleks eller løntilskud er at jeg bare er træt. Jeg vil også have et liv, hvor jeg ikke konstant jages. Med den nye ordning, kan jeg selv styre mit liv. Endda starte virksomhed op!''

Hernede på jordplan, lyder sådan en udmelding....underlig.
Du vil gerne have førtidspension fordi du er træt og ikke orker et liv hvor du skal jages, og vupti, så er du ovre i en ny ordning, hvor du mener du kan starte virksomhed op....????

Hvad er det for en ny ordning hvor du mener førtidspensionister kan starte virksomhed op??

er enig

da man ikke må have nogen arbejdsevne for at få en førtidspension
så er det vil klart man ikke kan starte en virksomehed på en FP

må indrømme jeg ikke helt kan tage dette indlæg seriøst fra kvinde38
hvis man virkelig er så syg, at en førtidspension kan komme på tale
så snakker man hverken om uddannelse eller opstart af en virksomhed

alt skal være afprøvet før man kan komme på ressourceforløb efter den 1 januar og der kan man som udgangspunkt ikke få pension under 40
samt der er absolut ikke nogen garanti for du kan få en FP efter de 40 år

som jeg forstå det har du ikke engang været i en arbejdsprøving
så glem alt om penison for nuværende.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension