K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2009, 09:10   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Giz...
Du skal bede om aktindsigt af den lægekonsulent udtagelse der er lavet i Nævnet.
Det er næsten med garenti, en Ortopæd. Dvs en der alene bedømmer ud fra knogle forandringer. Derfor bliver der skrevet som der gør.

Når du får denne tager du den med til egen læge. Måske han vil hjælpe med, at afvise denne som faglig relevant.

Du skal for alt i verden klage videre. Men du skriver efter denne og beder samtidig om udsættelse af klagefrist, så du kan nå at klage.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:19   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, du skal vise din egen læge de papirer, og så klage videre med den begrundelse, at man IKKE har medinddraget DIN partshøring, hvor du siger, at der er fejludtalelser bl.a. fra din arbejdsprøvning.

Og som de jo selv skriver, fejler du jo FLERE ting, end de oprindelige. De skal OGSÅ undersøges.

De må IKKE standse sygedagpengene UDEN at skrive, hvad du så skal.

Skal du revalideres, have fleksjob eller førtidspension?

Står det i afgørelsen eller i ressourceprofilen?

Står det i afgørelsen om sygedagpenge?

(Det er derfor, jeg bad dig om at lægge hele skrivelsen herind... og jo, jeg forstår godt, når der er noget, man ikke orker, men det er altså ret vigtigt, hvis vi skal hjælpe dig bedst muligt... ellers risikerer vi, at det er spild af tid.)

Ellers er afgørelsen ulovlig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 03:00   #13
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
V_Brask: Det er absolut ikke en sygdom der forsvinder igen.. hvis din svigermor er oplyst om dette er hun fejl oplyst.. min kommunen godkender det heldigvis som en sygdom (lige som WHO) men jeg ved godt at ikke alle læger og ikke alle kommuner gør..
Har ingen fagforening.. den blev vi rådet til at droppe under arbejdsprøvning, da vi ikke fik brug for den igen.. og jeg havde desværre ikke råd uden indkomst..
Og har ingen forsikring.. har stået uden arbejde i 1 år nu..


popiaeet lyder som en god ide at bede om den :-)

zuza: Der er netop klaget på bagrund af at der ikke er lavet en plan.. beskeden var vi stopper dine sygedagpenge.. vi ved godt du ikke kan arbejde, men vi kan ikke rigtig gå videre med hverken det ene eller andet.. så værsgo her er et sort hul du kan smides i..
Og resourceprofil er der heller ikke reelt lavet.. de ar blot givet mig et spørge skema lige da jeg blev sygemeldt for 1½ år siden og hvor jeg ikke anede hvad jeg fejlede og troede jeg var tilbage på arbejde efter et par måneder.. disse har de så sat sammen med nogle af min sagsbehandlers konklusioner og kaldt min resource profil..
Så et par fejl er der lavet..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 03:13   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen må slet ikke standse dine sygedagpenge UDEN ressourceprofil.

Så kan den jo ikke tage stilling til, om du skulle have revalidering, fleks eller pension.

Klageinstansen kan heller ikke tage stilling UDEN ressourceprofil.

Klageinstansen må heller ikke ignorere dine kommentarer ved partshøring.

Mit gæt er ud fra den smule, du har afskrevet, at der skal satses på revalidering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 08:29   #15
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Gizmomis

Min mand havde det samme problem, med en ressourceprofil, der ikke var opdateret, der er en hel del som også er borgerens kommentarer. Som de andre siger, ressourceprofilen danner grundlag for en afgørelse og hvis ikke den er opdateret vil konklusionen i hvert fald blive forkert. Vi klagede dengang til ombudsmanden, og efter 2½ mdr fik vi medhold og den blev sendt retur til kommunen. De stoppede hans revalidering uden opdatering og hvad der så skulle ske.
Jeg kan ikke se hvorfor de har givet afslag på klagen.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 12:08   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gizmomis skriver de noget i dit afslag om § 28 , jeg ville nok sætte mig ned og skrive til den sociale ankestyrelse og se om jeg kunne få dem til at tage den og jeg ville helt klart klage til ombudsmanden også , det ville jeg så også sende til kommune til ankestyrelse og til borgmesteren ...

Du skriver at der ikke er nogen ressourceprofil på dig og som det fremgår af § 28 så skal der foreligge en ressourceprofil

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Det lyder jo som om at du vil kunne pege på at dette ikke er opfyldt og hvad er handleplanen nu , hvad forestiller de sig at du skal lave og hvordan agter de at få dig dertil ...

Jeg ville bede om aktindsigt hos beskæftigelse ankenævnet og jeg ville skrive en klage til dem over deres egen vudering , de kan jo også fejle og det lyder helt vanvittigt ..

At det er din egen læge der har givet dig diagnosen fib er jo ikke godt da de godt kan kræve at det er en speciallæge , men det har du så fået efterfølgende som jeg forstår det ?
Problemet er at en speciallægeerklæring ikke kan bruges til noget hvis den er kommet efter, ikke andet end den kan bruges i din videre færd , men jeg ville helt klart slå ned på netop § 28 og klage over den til ast ...

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=339

her kan du læse hvordan du klager ...

Om hvorvidt de tager den når der faktisk allerede ligger en afgørlese på en sag af den slags ved jeg ikke lige men det er da værd at prøve lige som det er værd at gøre b-ankenævnet opmærksom på at der ligger en sådan afgørelse som vel må siges at gøre deres afgørelse ulovlig ...

du kan se en sag om manglende ressourceprofil her http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...essourceprofil
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 13:10   #17
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Hejdien: Tak for linket.. det vil jeg læse nærmere igennem :-)
Hun undredede sig også noget hende der nu har min sag (altså den nye sag om hvad der skal ske) over at der ikke var en opdateret ressourceprofil.. og mente at vi skal have lavet en..
Jo jer har senere fået diagnosen af en ekspert. problemet var bare at der var 1-1½ års ventetid og kommunen ville ikke betale for en privatlage konsultation så de kunne få papirene som de krævede.. men gerne for anden spediel læge som var unødvendig..

V_Brask: Ja jeg kan jo heller ikke forstå klagen er blevet afvist.. mente jo også det var klokkeklart den skulle godkendes..

zuza: Revalidering er ikke rigtig en mulighed, min arbejdsevne er fastlagt til max 2½ time pr dag (på alle områder) deraf er 60-70 min pauser.. går og venter på at hende fra gaden damen får set sagen igennem og beslutter om der skal satses på flex eller pesion... hun nævnte slet ikke revalidering..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 18:58   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke det er førtidspension der skal lægges vægt på her?!

Med de få timer du har, de 70 minutters pause, og som anført, dine mange sygedage, så vil du jo slet ikke få foden indenfor fleksjobs som i forvejen er umulige at få fat på - og som hurtigt kan få folk til at blive endnu mere syge, når de pga mangel på job, bliver kastet rundt på forskellige kurser hos private aktører...eller andre.
Det lyder så dejligt med fleksjob, men for de fleste ender det i et helvede, fordi de aldrig får jobbet de som udgangspunkt gik og drømte om.
Det er KUN de stærkeste der får et job, resten bliver ofte parkeret på kontanthjælp til deres dages ende. Eller til de alligevel får en førtidspension igennem......

Så tænk meget over din plan for fremtiden.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 19:53   #19
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
helenekr: Da jeg startede i job prøvning satsede jeg på flex.. men efter at have kæmpet mig igennem det (lå og sov 3-4 timer hver dag efter jeg kom hjem) og vi fik forklaret hvad kravene for at få et flex job er.. ja så kan jeg desværre heller ikke se anden uvej end pensionen.. men det må man jo ikke sige højt i min alder
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 23:14   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, vi er jo underlagt et system hvor det ser ud som om at man er rask uanset hvad, hvis man ikke har alderen med sig. Men invaliderende sygdomme, handicaps og dødelige sygdomme og andre alvorlige lidelser kan man jo også få som barn, så jeg fatter ikke deres pointe......man bliver vel ikke mere rask fordi man er over 18, eller under 35.

Tror også førtidspension er mere reelt, de fleste der får bevilget fleks i dag, er jo mennesker man ville have givet førtidspension på de gamle regler - det siger jo lidt om systemet. Men jo, det er billigere med fleks, specielt når de ikke kan få et job og bare skal forblive på kontanthjælpen. Suk....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
P.. og l... afslag på §18 Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 88 26-05-2011 10:08
det afslag pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-06-2009 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension