K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 19:29   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Tænk på alle de dejlige rabatter man kan få på førtidspension, i sidste ende går det nok lige op med et mellemklasse job hvad økonomi angår.

Jeg var for eksempel godt træt af at betale 104 i svømmehallen, når min veninde på pension skal give 41, det skal ikke opfattes som misundelse, men man skal altså lige tænke på at man som pensionist bliver taget økonomiske hensyn til.
Nemlig, og hér er det vigtigt at skære alle over én kam - også dem der ikke benytter svømmehallen!

I nogen biografer kan man også få en 5'er i rabat, men alene dét at skulle offentliggøre at man er en taber, gør, at jeg hellere vil betale den 5'er ekstra og så gå værdig i biografen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jeg har været på k10 i mange år, men skiftede navn efter en pause på sitet og ny computer. Så jeg ved godt, hvad der rør sig. (Måske du husker Hanna - måske ikke).

Der rør sig gode råd om, hvordan man får pengene til at slå til, hvordan man kan lave mad af rester, hvor svært det er at få noget billigere at bo i.
Hvor der er billige tilbud, henvisninger til Den Blå Avis brugtmarked, hvor trist det er at skille sig af med ting, man ikke længere har råd til, når man går fra indtægt over sygdom til førtidspension eller endnu værre kontanthjælp.
Hvor fortvivlede folk er, når sygedagpengekassen klappes i og hvor desparat man kan blive, når man ikke kan give sine børn det, som andre børn har. osv osv osv.

Og så er der nogen, der synes, at 17.075 kr. er en formue og andre synes, at de får for lidt penge, men der er aldrig nogen, der synes de får for mange, det synes andre på deres vejne ha ha ha ha.

Det er meget muligt, jeg er uden for pædagogisk rækkevidde, men det tror jeg nu ikke. Min erfaring siger mig noget andet.


God lørdag aften til alle
Jeg kan godt huske dig som Hanna.
Og jeg er stadig ked af du den gang misforstod mig ang antidepressiv medicin diskussionen
Og vil gerne undskylde endnu en gang i håbet om at tidligere stridigheder kan glemmes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:49   #52
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helenekr

vil lige spørge hvis man skal ha rabat i en bio - viser man så pensionistbevisset fra kommunen el.det man bruger i tog -bus....

ja jeg svarer ikke mere i den her tråd...troede ikke det var meningen at hakke på hinanden..det er trist.....


på mange områder skulle der være bedre vilkår for ftp-er og ikke mindst dem der er gift fra dfør 2oo3
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:51   #53
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vær så venlig at præcisere de rabatter som førtidspensionister/dem efter 2003 er berettige til.
Personligt kender jeg ikke til en eneste, ud over bus/tog kort, som jeg ikke bruger.
Som der stod i mit indlæg er der også svømmehal.
Desuden er der mange kulturelle tilbud, offentlige som private.
Så er der transport som du skriver.
Jeg har også set steder hvor der er pensionistpriser på at spise.
Der er også rengøringsfirmaer der giverrabat.

Kommer du længere ud i europa er der også mange ting.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:53   #54
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
papaya

jeg var godt nok ikke klar over der var andre former for rabatter en tog-og bus


måske skulle der oprettes en tråd med det,så alle der har gode fif ka komme frem med det

god weekend stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:54   #55
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Kære stribe, hvorfor tror du hele tiden, at jeg skriver om dig, det gør jeg ikke. Men du har skudt dig selv i foden hele dagen. Jeg anede ikke, at du havde advokat eller din mands firma betalte for ham/hende. Det må da være dejligt, at have råd til det.

Og læg mærke til, at du intet ved om mig. Du ved ikke om jeg er gift, eller har hus eller noget andet. Du ved jeg er førtidspensionist. Og det er det.

Det er nemlig ikke vigtigt.

Det er også ok, at bruge "misundelseskortet" på mig. Jeg kryber ikke sammen og skammer mig, hvis jeg bliver kaldt misundelig. Hvis jeg var misundelig ville jeg sige det - fuld skrue.

Selvfølgelig skal nogen reagerer, når du igen og igen i forskellige tråde prædiker for os allesammen.

Kald det bare ufred og dårlig stemning. Men der har da været ivrig deltagelse fra din side. Og man kan ikke skrive hvad som helst og så ikke forvente folk reagerer.
Det har været en lang og god debat. Og man er altid velkommen til ikke at kommenterer trådene og holde sin mening for sig selv eller ikke at have nogen mening.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:56   #56
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hm. Vil bare lige forsigtigt sige, at jeg er godt og grundigt ked af, at ftp bliver sammenlignet med løn.

Hvis ftp er lig løn, så må sygdom jo logiskvis være lig arbejde.

Nuvel, arbejder man, har man (for det meste) en 37 timers arbejdsuge, og man har fyraften og ferie. Det har man ikke, når man er så syg, at man har fået ftp (nye regler) - sygdommen er der 24 timer om dagen, 365 dage om året. Så skulle "lønnen" ftp gøres op i timeløn, ville det for en enlig ftp'er være (204900 kr : 8760 timer) = 23,39 kr i timen før skat... Hvor mange raske danskere gad mon arbejde for det...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 20:00   #57
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RISA

enig..det var heller ikke mig der skrev at ftp-er bare ku gå ud og tage et job...det er da vist kun de få der ka holde til det.
og enig finder nok ikke mange der gad arbejde for 25 kr timen..jeg kender ihvertfald ingen

stribe ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 20:02   #58
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Kære helenekr

Kære helenekr
Jeg har faktisk været rigtig ked af det med den tråd engang i december og reagerede helt dumt. Det må du undskylde - godt ord igen!

Jeg har jo lagt mærke til at du har holdt en pause (har du ikke) og jeg tænkte meget på, om det var fordi du havde det skidt.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 20:03   #59
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Uanset, hvordan vinden blæser, vil jeg mene, at vi alle har nogenlunde de samme behov for oplevelser, rejser, goder, at få tænderne lavet, et par ture i svømmehallen, biografer, lækker mad mm. Følelserne er sgu da de samme, uanset om man rig eller mindre bemidlet.

Det er da muligt, at vi FTPére efter 2003, med eller uden arbejdsskadesserstatninger, med eller uden mænd/koner, der tjener kassen, skulle ligge på jorden og takke Vor Herre" eller var det nu Regeringen, for den gave det er at modtage 17075,00 kr brutto, men jeg gør det altså ikke. Jeg har ikke selv "bestilt" at være psykisk syg, siden 16 års alderen, og derfor udeladt muligheden for en opsparing.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 20:03   #60
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
'smækkerlækker

rigtig.....mam har lov at beholde sin mening for sig selv..............men jeg var trods alt ikke den eneste detr synes det var lidt - underligt det hele

men nu holder jeg op i den her tråd..det er bare blevet pjat..og det er livet sgu dfor kort til....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension