K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2016, 18:24   #1
Inger77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 25
Styrke: 9
Inger77 er ny på vejen
Syg igen, 2. Gang indenfor 1 måned

Så er jeg syg igen, 2. Gang inden for en måned. En måned hvor der har været drøn på jobbet. Fysisk syg.
Er i fleks efter ny ordning, 14t, 12 effektiv, som oftest bliver det 14 t effektiv fordi jeg ik har tid til at holde min pause, da jeg har telefon med i denne.
Arbejder som ufaglært kontorassistent. Har fået fleks pga af alvorlige tilbagevendende depressioner.

Da jeg ringede for at melde mig syg, var svaret bare, nu igen. Suk
Ved ik helt hvad jeg skal gøre, skal give en melding imorgen, og er pt ik klar til at tage på job torsdag. Gruer for chefens reaktion.

Har skrevet til min jobkonsulent idag, for så at finde ud af at han er på ferie, hvorefter han går på efterløn. Egen læge er langtidssygemeldt.

Hvad gør jeg? Føler ik jeg kan blive ved med at holde til arbejdspresset, især når min kollega har ferie går det helt galt, og vi går jo ferieperioden imøde, hvilket bare gør knuden i maven endnu større.

Suk fra mig. Hilsen Inger
Inger77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 19:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du ringer til kommunen igen og beder om en ny job kunsulent, sig det haster og du mangler hjælp nu, for ellers bliver du fyret, de skal hjælpe dig med dine skånehensyn bliver overholdt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 19:25   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
For det første: Lederen er ansvarlig for, at dine skånebehov bliver overholdt. Du må bede om hjælp til dette. Men du har også selv pligt til at overholde det. Du skal ikke have tlf.vagt, når du skal holde pause. Det er lederens ansvar, hvordan han/hun dækker den pause. Det lyder dog desværre som en leder, der er rigtig usund for dig.

For det andet: Du skal overveje om de 12-14 timer er for meget, hvis det gør dig stresset og syg. Det lyder ikke bæredygtigt i længden. Det kan også være, du 'bare' skal finde et andet job.

Du skal finde ud af, hvem din nye jobkonsulent er, så du kan vende det med vedkommende. Jeg ville kontakte kommunen og sige, at det haster, da du er bange for at miste dit job.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 19:42   #4
Inger77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 25
Styrke: 9
Inger77 er ny på vejen
Prøvede at få fat på den ny jobkonsulent, men hun er ikke at træffe før imorgen.

Største problem er dog at der ik er noget ordentligt papir på mine skånebehov, lige kort skitseret noget ned og det er det.

Lige nu har jeg det sådan at vil hun fyrer mig, så fyr mig dog, på den anden side ved jeg jo også godt at fleksjob ik hænger på træerne.

Må prøve at få fat i jobkonsulenten inden jeg ringer på arbejde imorgen.
Inger77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 19:47   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor længe har du arbejdet der, Inger?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 20:12   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og husk det er kun et job, er selv skiftet til et med meget mindre løn ny/ gl ordning men også ½tidog mit liv er blevet så meget bedre især for min familie som nok har betalt prisen for dden stress og fysiske kampjag havde på mit job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 20:13   #7
Inger77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 25
Styrke: 9
Inger77 er ny på vejen
3 1/2 år i fleksjob, blev ansat lige efter den ny fleksjob reform kom til.
Men har været ansat på fuldtid inden og arbejdet der under hele mit fleksjob forløb, så chefen kender mig og mine skånehensyn.
Inger77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 20:30   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tænker du skal holde fast i din sygemelding, hvis du ikke er klar til at arbejde igen.
Få en tid hos lægen, så du har lægen med på at du er sygemeldt. Selv om din egen læge er langtidssygemeldt, er der en anden der "har" hans patienter.

Arbejder du 2 dage om ugen nu? Kunne du forestille dig at du kan arbejde en dag om ugen, eller måske kortere tid per dag? Kunne du og en anden fleksjobber dele dit job?

Jobcenteret er interesseret i at du er i arbejde, så den nye sagsbehandler vil gøre meget for at hjælpe dig til at det kan fungere, hvis din chef også er det.

Men det kan også være det er tid til at søge nyt arbejde? Måske efter en tid på orlov? Jeg ved det er muligt i nogle kommuner at få en måneds selvbetalt orlov, så du sammen med nogle ugers ferie har måske fri 1½ måned, før du skal i gang med at søge job. Men du kan også gå sygemeldt en tid - men spørgsmålet er hvor meget dit jobcenter vil lade dig i fred på en sygemelding.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 20:47   #9
Inger77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 25
Styrke: 9
Inger77 er ny på vejen
Jeg arbejder 4 x 31/2 time om ugen med fri onsdag.

Hvis det skal laves om i time antallet, kræver det vel en ny ansættelseskontrakt, og det tvivler jeg på hun vil give mig.

Har allerede været igang med at søge nyt arbejde, desværre har det ik givet pote, endnu.
Måske fordi de job som jeg har søgt har været slået op af kommunen og det har været for 10 og nedefter.
Inger77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 13:10   #10
Inger77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 25
Styrke: 9
Inger77 er ny på vejen
Status: DET ER OP AD BAKKE DET HER!

Fik fat i en læge, men han skød det lidt hen og sagde at man kunne teste for depression, men ikke stress.

Fik fat i den ny sagsbehandler til middag, hun guidede mig videre til en anden, som så ik har tid denne uge eller næste uge. Hun ville så forsøge at få en 3. Til at kontakte mig. Hold nu kæft et system.

Har ringet på job og sagt at jeg ikke kommer mere denne uge og næste. Svar var at hun vil have et møde med en jobkonsulent for hun har brug for stabil fremmøde, fair nok, og held og lykke med at få fat i en jobkonsulent.

Lige nu er jeg lidt i et tomrum, føler på ingen måde at jeg er klogere end igår.
Inger77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension