K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2016, 13:40   #1
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
20 timer = alt for god til fleksjob

Et familiemedlem har efter endt praktik/arbejdsprøvninger opnået en ugentligt arbejdstid på 20 timer og har fået beskeden, at han er alt for god til fleksjob.

Trods kroniske og varige helbredsproblemer, som er forsøgt bedret med diverse medicin og fysioterapeut .

Aftalen er nu, at han har fået forlænget sin praktik med en måned og hvis han kan komme op på 25-30 timer vil de fastansættelse ham.

Hmmm!
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 13:59   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/

"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."

Og så skal man huske, at det også har stor betydning, om de timer han kan klare er 100% effektivt eller ej
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 15:04   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg kender godt til nævnte principafgørelse.

Jeg kender mit familiemedlem ganske godt privat og ved hvilke begrænsninger,der er der.

Men jeg ved kun, hvordan han magter jobbet, ud fra den beskrivelse han selv kommer med.

For det første er han glad for jobbet/praktikstedet og for det andet ønsker han jo, at blive uafhængig af systemet og være selvforsørgende.

Forståeligt nok, for hvem ønsker ikke det?

Men ud fra det han fortæller og det jeg kan se, så har jeg svært ved at tro, at han kan holde til det i længden.

Han er afklaret lægemæssigt og der er ikke noget at gøre.

Jeg er selvfølgelig ikke objektiv i denne sag.

Jeg ønsker bare det bedste eller hvad der er fair for alle.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 17:37   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
MistyMiss, den afgørelse du henviser til - ankestyrelsen HAR trukket den formulering tilbage, så det er ikke gældende - det med de 18½ time eller 50%...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 17:42   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
MistyMiss, den afgørelse du henviser til - ankestyrelsen HAR trukket den formulering tilbage, så det er ikke gældende - det med de 18½ time eller 50%...
Ja, linkede den fordi jeg synes formuleringen hvor de 25 timer er nævnt, er ret vigtig.
For den anden (nye) principafgørelse der er lavet, er lidt vagt og mærkeligt formuleret. Der er det med de 25 timer mere direkte og ligefremt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 19:26   #6
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Er lægeligt afklaret

Du skriver ...

efter arbejdsprøvninger opnået en ugentlig arbejdstid på 20 timer...

kroniske og varige helbredsproblemer...

er lægeligt afklaret, og der er ikke noget at gøre...

Jeg har meget svært ved at forstille mig, at vedkommende kan øge arbejdsevnen yderligere.

Jeg kender ikke til vedkommendes arbejdseffektivitet; men hvis effektiviteten er 25 %, svarer den effektive arbejdsevne til 5 timer ugentligt, og kan vedkommende holde til det i længden? Det kunne jeg godt tvivle på!
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2016, 08:56   #7
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Udfra mit beskrivelse af, hvad han laver, var mit svar "det job findes da ikke i virkeligheden"

Mit indlæg var egentlig ment, som et billede af, hvordan virkeligheden ser ud for de personer med en god tilknytning til arbejdsmarkedet før sygdom og hvor de efter job, må betale prisen ved at, lade hjemmet klare sig selv, sove og vælge socialt samvær fra o.s.v. p.g.a. de har brug for at restituere til næste jobdag.

Ting, som en arbejdsgiver/sagsbehandler ikke ser eller måske tænker over.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2016, 09:18   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Mit indlæg var egentlig ment, som et billede af, hvordan virkeligheden ser ud for de personer med en god tilknytning til arbejdsmarkedet før sygdom og hvor de efter job, må betale prisen ved at, lade hjemmet klare sig selv, sove og vælge socialt samvær fra o.s.v. p.g.a. de har brug for at restituere til næste jobdag.
Jeg tror egentlig, at problemet lige så meget er, at mange griber en arb.prøvning forkert an.
Mange gør alt hvad de kan for at vise så meget arbejdsevne som muligt, nogen tager endda ekstra medicin for at kunne arbejde så meget som muligt, og derhjemme trækker partneren læsset, så de selv kan "klare" arb.prøvningen.

Man skal jo huske, at arbejdsevnen bliver vurderet ud fra den arbejdsevne man udviser under arb.prøvningen.

Under en arb.prøvning bør man selv være obs på, at det hele ikke kun handler om, at klare arb.prøvningen så godt som muligt (altså så mange timer som muligt), men at der også skal være ressourcer til det derhjemme.

Der er jo forskel på hvad man kan klare i en kortere periode, f.eks. 3 mdr., og så hvad man kan klare år efter år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2016, 11:36   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker lidt: ved ikke hvor effektivt han arbejder, men hvis det er 80%, så står han nok ikke lige forrest i køen til jobs. Der vil arbejdsgivere nok hellere have folk der kan yde 100%.
Derfor ville fleksjob så være bedre, hvis dette er tilfældet, da man jo der lønnes for de 80% af arbejdsgiver.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension