K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2013, 15:41   #1
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Start af selvstændigvirksomhed.

Hej K10ér og Godt nytår til alle jer.

Jeg tænkte lige ja ja den er god nok.

Har været selvstændig for længe siden. Pt er jeg i fast fleksjob på 4 år, men tænker nu at det ville være fint at blive selvstændig igen, jeg ved arbejdet er derude i mit fag.

Men er det overhovedet mulig for mig som flekser. Alle mine gamle papir/regnskaber vedr. det gamle firma er borte for altid, så jeg har ingen dokumentation.

Hilsen fra Thomas
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 19:18   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Med forbehold for nye regler..

Kære Tfvinter

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ksomhed&page=2

ellr brug søgefunktionen med "flexjob i egen virksomhed"

Umiddelbart kan du godt, med forbehold. Kontakt kommunen skriftligt og modtag et juridisk korrekt svar. Ingen telefon samtaler!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 19:30   #3
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Tak for svar Peter.
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 21:28   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Med den nye reform er det ikke muligt at slå sig ned som selvstædig, Noget som flere fagforbund og bla LAFS har råbt højt om....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 21:46   #5
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Med den nye reform er det ikke muligt at slå sig ned som selvstædig, Noget som flere fagforbund og bla LAFS har råbt højt om....
Jeg mener nu stadig at det er tilladt men man kan kun få 125000,00 om året i "løn"
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 08:10   #6
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
man kan ikke starte som selvstændig når man er flexjobber, det kunne man ikke før og det kan man heller ikke nu efter reformen.
De der bliver godkendt som selvstændige i flex job er nogle som har været selvstændige imens de fik bevilliget flex job så desværre du må glemme den tanke
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 10:53   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Scleroseforeningen råder..

Til information:

http://scleroseforeningen.dk/netraad...t-spørgsmål-51

"Som din situation er her og nu, finder jeg ikke grund til, at du skal afmelde din selvstændige virksomhed (som du jo også arbejder i). Ved ændringer i din situation kan det give anledning til, at du tager stilling til det."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 14:06   #8
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Er der noget med at der er forskel på hvorvidt man ønsker at starte egen virksomhed efter man er tilkendt fleks, eller om man allerede har egen virksomheden i forvejen på det tidspunkt hvor man tilkendes fleks?

Jeg kender ikke de nye regler på dette område, men for ca. 2 år siden ønskede jeg at starte egen virksomhed op (har været på ledighedsydelse i 4 år), og fik at vide at det kunne jeg godt men så ville jeg miste min ledighedsydelse. Jeg ville altså ikke kunne få tilskud til min egen løn, uanset om min indtjening i firmaet evt. ville give mindre løn til mig selv end ledighedsydelsen.

Sådan forstod jeg det i hvert fald dengang, nogen der ved om det er korrekt? Og om det stadig er gældende?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 14:48   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Er der noget med at der er forskel på hvorvidt man ønsker at starte egen virksomhed efter man er tilkendt fleks, eller om man allerede har egen virksomheden i forvejen på det tidspunkt hvor man tilkendes fleks?
Det er nemlig korrekt fleksere kan ikke bare slå sig ned som selvstændige, så det er kun dem der var selvstændige før visitationer der får mulighed for at fortsætte som selvstændig i fleksjob.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex job og virksomheds start. Louise-Sarah Spørgsmål ang fleksjob 2 18-09-2010 23:04
En ny start-revalidering,jo-man kan godt! Rosemarianne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-05-2010 22:20
start af sygedagpenge ville Spørgsmål ang fleksjob 5 26-04-2009 19:46
Afslag på start af førtidspensionssag. akizuri At søge førtidspension 1 04-03-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension