K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2012, 13:26   #1
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Har Jobcenter, når man ansøger om fleksjob, ret til at indhente lægejournaler, når der allerede foreligger en statusattest, som fastslår at ens tilstand er stationær?

Nogen som ved om kommunen har ret til at indhente lægejournaler, når der allerede ligger en statusattest? De mener at der på grund af seneste nye journalnotater, ikke er grundlag for bevilling af fleksjob.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 15:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej

Vil bare lige sige at det hjælpe ikke at skrive det samme spørgsmål en masse steder....

Hold du dig bare til denne tråd og du skal se at der nok skal komme et svar til dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 15:05   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Har Jobcenter, når man ansøger om fleksjob, ret til at indhente lægejournaler, når der allerede foreligger en statusattest, som fastslår at ens tilstand er stationær?

Nogen som ved om kommunen har ret til at indhente lægejournaler, når der allerede ligger en statusattest? De mener at der på grund af seneste nye journalnotater, ikke er grundlag for bevilling af fleksjob.
hej giser , jep så kom du rigtig ind -- her - nu lige det emne ved jeg ikke så meget om -- men bare bliv her på din tråd så kommer der nogen med svar -- der er mange der ved noget om netop det her -- velkommen her
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 15:12   #4
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Nej, selvfølgelig hjælper det ikke at spørge om det samme flere steder. Men skulle lige finde ud af hvordan dette fungerer. Er ikke vant til at kommunikere denne slags steder. Men lærer det nok.
Og tak til Havmanden.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 15:35   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
du har garanteret underskrevet en samtykkeerklæring da du henvendte dig på jobcentret, at de må indhente de oplysninger de skal bruge.

Men umiddelbart kan jeg så ikke helt se problemet, hvis de skal finde ud af om du kan indstilles til flexjob bliver de jo nødt til at have sagen ordentligt belyst og der er en enkelt statusattest næppe nok. Der skal arbejdsprøvninger og som regel flere speciallægeerklæringer og journalnotater til. Så de henter alt hvad de skal bruge indtil sagen er tilstrækkeligt belyst
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 16:04   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Det er min søn det drejer sig om. Han har været igennem ressourceprofil. Har været i praktik og arbejdsprøvning. Der er udarbejdet en statusattest fra Distrikt Psykiatrisk Center, som slår fast at hans tilstand er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømt. Sagen skulle således være klar til en afgørelse. Men da han intet hører, retter jeg henvendelse til jobcenter, for at spørge hvor langt de er. Sagsbehandleren læser op fra hans statusattest, hvor der også står, at han ikke har kunne tåle den medicin han er blevet behandlet med. Hun spørger så om min søn er i anden/ ny medicinsk behandling. Som sandt er, svarer jeg, at det ved jeg ikke. En lille månedstid senere retter sig så henvendelse til Jobcenter igen. Der taler jeg med en anden sagsbehandler, som fortæller, at der er noteret i sagen, at der skal hentes de sidste nye journalnotater i Distrikt Psykiatrisk Center. Og så tænker jeg, at jeg måske blot have skulle have sagt, at min søn ikke er nogen form for ny behandling. Disse overvejelser fordi der i de nyeste journaloplysninger, står at min søn er i behandling med antidepressiv medicin, hvilket psykiateren har noteret, og desuden, at min søn har god gavn af medicinen. På det grundlag mener de så ikke at tilstanden kan ses som stationær. Og fleksjob ikke ser ud til at kunne bevilges.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 17:00   #7
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Undskyld men hvad med at glæde dig over din søn er kommet i en behandling med medicin som gavner ham, det er ikke nogen sejr at få flex job eller pension hvis man på nogen som helst måde kan undgå det, det er blot endnu et nederlag i ens kamp og sygdom.

Hvis kommunen eller hvem som helst beder om oplysninger så lad dem få det alt det pjat med at stritte imod og sætte spørgsmål ved om de har ret til det eller ej forsinker bolt det hele og skaber en naturlig mistanke om der ugler i mosen.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 17:37   #8
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Jeg er så sandelig klar over, at det er bedre at være rask og kunne varetage et job. Nu er det desværre sådan, at min søn kun har det lidt bedre, dvs. at humøret er lidt bedre, men diagnosen er stationær og ligeledes arbejdsevnen. Men udfra de sidste journalnoter, er det tolket fra jobcentrets side, som om han har det godt på den nye medicin, og det mener jeg er en fejlfortolkning. Hvis de ikke havde indhentet de nyeste oplysninger, kunne han måske have fået bevilget fleksjob på baggrund af status. Men de havde jo nok også spurgt ham om han var i ny medicinsk behandling. Og til det ville han selvfølgelig have svaret ærligt. Desuden har han en arbejdsgiver, som gerne vil ansætte ham i fleksjob, men helst/ kun efter de nuværende regler. Det kan han jo ikke nå i år.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 17:47   #9
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Nu er det jo engang sådan at alt skal være afprøvet (helst flere gange) før man kan bedømme arbejdsevne og diagnose som stationær.

Flex job på gamle vilkår er slut, der er kun helligdage tilbage i år så under alle omstændigheder kommer han på de nye hvis han godkendes til flex job
men han skal jo nok regne med ny arbejdsprøvning osv nu der er et glimt af behandling for hans sygdom.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 17:59   #10
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Men jobcenter kunne vel have valgt at afgøre hans ansøgning om fleksjob uden at indhente de nyeste lægenotater? Jeg er jo ked af, at have fortalt dem, at jeg ikke vidste om han var i behandling med ny medicin.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indhente nye lægelige oplysninger??? Sommerfugl77 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2013 07:31
Jobcenter . le cuere Spørgsmål ang fleksjob 14 16-01-2013 23:26
Er det kommunens ansvar at indhente speciallægeerklæring? Tin Alt det andet 11 11-10-2011 12:47
Bekendtgørelse for betaling af aktindsigt i lægejournaler ect. gunvor Et godt link! 1 21-01-2011 06:20
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension