K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 15:01   #91
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Ja, din situation er lidt kringlet. Den hænger lidt meget på ordet "usandsynligt" samt en manglende tidshorisont for, hvornår/hvor lang tid, før der kan gives en skråsikker udtalelse.

Som sagsbehandler så jeg også ofte speciallægeerklæringer, der lige åbnede en dør af tvivl om prognosen. En mail eller et telefonopkald til lægen, hvor han blev presset til at være mere konkret, var altid nok til at lukke den dør igen.

Hvis du desværre får dit forventede afslag, så synes jeg, du skal prøve at skaffe en tillægsudtalelse fra psykiateren, hvor han giver noget tidshorisont for behandling og/eller stationærtidspunktet og vedlægger den til din klage over afslaget til kommunen samt foreslår, at de tildeler dig en pension med kontrol om X år - udfra psykiaterens vurdering.

"Ro omkring din person" er for mig for diffust et begreb at bruge. Det må han kunne gøre bedre, konkretisere hvad det betyder og hvordan. Altså hvilken ro, i hvilken form, hvad vil det betyde for dig osv.
I mine øjne handler det om så lidt, der skal til, før du vil kunne blive tildelt en pension, psykiateren skal bare være mere klar i spyttet - og det kan han sagtens være uden at ændre sin oprindelige udtalelse.
Tak for din vurdering, du har helt ret, det er en stid imellem psykiater (som vil lave en speciallægeerklæring) og kommunen som ikke vil betale for den. Psykiateren har haft fået flere chancer for at blive mere klar i mælet, men det er som om han giver 99% men levner en mini åbning, ved at skrive usansynligt i stedet for at skrive aldrig...

Jeg må bare se hvad der sker.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 16:44   #92
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ved du noget om, hvornår du får besked, eller at den kommer op ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 19:44   #93
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ved du noget om, hvornår du får besked, eller at den kommer op ?
Ja hun sagde, at det afgjorde hun nærmest med det samme, her i de nærmeste par dage og jeg var afsted i går.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 11:34   #94
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ok, men hvis det giver et afslag, så har du jo en redegørelse på, hvad der mangler i din sag for at komme videre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 17:24   #95
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Så kom afslaget på §17

Det var som sagt ventet, men øv!

De begrunder det med, at det ikke er fagligt dokumenteret, at min arbejdsevne er nedsat i et sådan omfang, at jeg ikke bliver i stand til at forsørge mig selv ved indtægtsgivende arbejde.

Der lægges vægt på, at det endnu ikke har været muligt at iværksætte en arbejdsprøvning til beskrivelse og vurdering af min arbejdsevne grundet mit helbred.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal anke den.

Da jeg er 100% lægeligt udredt og behandlet så godt det er muligt, må jeg hellere se at få arbejdet på at jeg kan komme i en arbejdsprøvning, så må vi jo se hvordan det går.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 18:25   #96
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja uden en arbejdsprøvning er det rigtig svært idag, men øv.

Omvendt ved du nu, hvad der mangler i din sag.

Overgår du så til KH nu ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 11:13   #97
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja uden en arbejdsprøvning er det rigtig svært idag, men øv.

Omvendt ved du nu, hvad der mangler i din sag.

Overgår du så til KH nu ?
Ja jeg vil tro at det nu heder KH, eller rettere sagt ingeting, da min mand tjener for meget...

Men jeg vil da forsøge at arbejde i en forlængelse af sygedagpengene i 39 uger for at jeg kan blive arbejdsprøvet.

Men det bliver nok et nej igen. Jeg skal jo også lige have min læge til at lave en udtalelse om, at man ligeså godt kan arbejdsprøve mig nu da jeg ikke bliver bedre.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 11:23   #98
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Har du klaget over dit sdp stop ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 12:07   #99
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Har du klaget over dit sdp stop ?
Ja det har socialrådgiveren fra sygehuset gjort og jeg syntes selv vi der har en god sag her.

Det det eneste agument for, at de ikke ville forlænge efter stk. 4, var det at psykiateren har skrevet at det er "usansynligt" jeg kan komme i ordinært arbejde. Samtidig har han også skrevet at jeg har en svær psykiatrisk lidelse der er kronisk, varrig og uden yderligere behandlingsmuligheder der kan give afgørende bedring. Et andet sted har han skrevet, at han vurdere min arbejdsevne som moderat til svært nedsat. Alligevel mener kommunen så, at når der står usansynligt, ja så er det ikke umuligt...
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 12:14   #100
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Lidt gode nyheder

Hejsa
Det er et stykke tid siden jeg har været på. Har bla. være indlagt 8 uger på P her i foråret efter jeg mistede mit forsørgelsesgrundlag april i år.

Nu er jeg så igang med en længere psykologisk udredning i lokalpsykiatrien for at få fastslået den endelig diagnose, jeg regner med at være færdig med den om et par uger.

Det var så første gang jeg skulle mødes med min nye socialrådgiver, han mente han måske kunne gøre noget for at der skete lidt i min sag, og det siger jeg jo ikke nej tak til.

Wow det gik godt han ville straks bede min psykiater om at udfærdige en speciallægeerklæring...Endelig! Han mente også at min sag pegede i retning af en pension, men at den store stopklods i min sag er manglen på en arbejdsprøvning, men måske kan jeg få pension uden den, alt afhængig hvad lægen finder ud af.

Jeg fik ihvertfald det klare indtryk at han gerne ville have afgjort min sag inden nytår og den nye reform. Jeg er 38 år og hville i sagens natur få meget (mere) svært ved at få tildelt en pension.

Så det var lige lidt gode nyheder fra mig af.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension