K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2008, 00:29   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Så kom afslaget...Hun har tabt småkagerne..

..... Og jeg synes det er ret tydeligt at sagbehandleren har tabt småkagerne...

Først kommer afslaget på fleksjobbet og en masse paragrafter. Så kommer vurderingen.

De mener ikke at de skal fortsat skal støtte mig i min tilbage venden til arbejdesmarket. Det eneste jeg som sådan kan er at søge kontant hjælp. Men mere hjælp til noget som helst mener de ikke jeg har behov for...

Så kommer det. " Vi finder ikke grundlag for at iværksætte revalidering, fordi din helbredsmæssige situation forhindre dig i at honorere de krav om fremmøde, der vil være i forhold til hvilken som helst uddannelse."

GODT SÅ.. Men i mener godt jeg kan finde et normalt arbejde og nok også fuldtid. Og mine skånebehov er åbenbart heller Ikke en hindring. MINUS bare lige når der tales om revalidering. For så er jeg lige pludselig syg....

Så skrives der:

"Vi finder ikke grundlag for fleksjob, fordi der ikke i din sygdomshistorie findes objektive fund, der godtgør, at din arbejdsevne er væsenligt nedsat. Vi har lagt særlig vægt på den lægefaglige vurdering"

GODT SÅ...

MEN i min ressource profil siges der under barrierer:
"Det vurdes som en barriere, at X ikke er hverken fleksibel eller i stabil i forhold til arbejdstid. På baggrund af praktikforløbet vurderes, at X kan er afhængig af, at arbejdstiden kan placeres så der er foreneligt med de helbredsmæssige gener."

Hmm... Men trods skånehensyn og barriere så er fleksjob STADIG ikke nødvendigt???

Videre skrives der under udviklingsmuligheder:
" Det vurderes, alene på baggrund af X's unge alder og almindeligt gode begavelse, at der er rigtig gode udviklingsmuligheder. Der skal peges på muligheder for uddannelse - eller færdiggørelse af allerede påbegyndt uddannelse"

Igen under Barriere:
"Alene i kraft af X's unge alder behøver det ikke at være barriere af X endnu ikke har afsluttet en uddannelse eller haft langvarige eller stabile arbejdsforhold"

Nåårh fordi jeg jo har massere tid eller mulighed for at få en udannelse? Men hvad så med det første omkring revalidering de skrev???

Læge konsulenten skriver:
Lægeskøn:
"Kendt med depression (i remision), Fibromyalgi, (dvs at hun angiver ømhed når hun trykkes forskellige steder på kroppen)
PCO og endoemtriose. Er meget plaget af smerter og tager en del (også stærk) smertestillende medicin dagligt. Trods alle disse tilstande, fremtræder hun angiveligt upåvirket hver gang ved henvendelse her. Der har tidligere været diagnoser som socialfobi, angst og histrionisk personlighedsforstyrrelse. Disse er alle frafaldet eneste psykiatriske diagnose er nu depression (i remision som hun behandles medicinsk for). Ønsker at blive ridelærer og rider næsten dagligt. Arbejder aktivt for at blive gravid og sygemeldt siden 1 december 2006 pga depression. Får sygedagpenge, men de holder snart op. Ønsker nu fleksjob.

ØH? 1. For det første er fibromyalgi ikke "bare" at jeg angiver smerte når man trykker mig på nogle steder på kroppen. Det er SÅ meget mere end det.
2. Fremtræder jeg upåvirket? Skal jeg sidde og sige av av av og tude af smerte konstant? Jeg forsøger at leve normalt og derfor tager jeg også make up når jeg skal på arbejde jeg har pænt tøj på og kan godt fører en samtale. Men det betyder IKKE at jeg ikke er påvirket. Jeg tager jo bla STÆRKT smertestillende for at kunne det. Og BAGEFTER er jeg død....
3. NEJ jeg vil ikke være ridelærer. Men vi har luftet muligheden for at en del af fleksjobbet var at kunne undervise andre i at ride. Men ikke 15 timer pr uge. Desuden rider jeg IKKE hverdag og får ofte hjælp til en masse ting omkring hesten
4. NEJ vi har ikke prøvet at få børn siden marts sidste år. LØGN!


Vurdering
Udfra hendes unge alder og de manglende objektive fund i hendes sygehistorie, skønnes hendes arbejdsevne på nuværende tidspunkt ikke at være nedsat i en sådan grad at grundlaget for fleksjob er tilstede

Min EGEN læge har srkevet:
"At fibromyalgi er hoved problemet. Lidelsen indebærer universelle muskelsmerter med abnorm hurtig udtrætning. Eneste behandling er hvile og måske Analgetica, som man får efter anvisning fra smertesklinik. Der er ikke mere at hente der.
Hertil føjer sig en gynækologisk anamesse. Man er opereret og har oparbejdet et større medicinindtag, i efterløbet må trappet ned til smertecentreret anviste.
Hvorom alting er, er man fuldt sygdomsmæssigt afklaret.
Foreslår arbejdsprøvning og stile mod flexjob. Man kan ikke med fibromyalgi bestride mere en ca 5 timer pr uge i IKKE fysisk belastende erhverv"


Videre i ressource profilen skrives der:
Udviklingsmuligheder:
Der er ikke behandlingsmuligheder for fibromyalgilidelsen, som kan bedre arbejdsevnen.

under barriere:
De helbredsmæssige gener (smerter og træthed), der fremkommer grundet forskellige sygdomme, vurderes som en alvorlig barriere i forhold til X's fremtidige muligheder på arbejdsmarket.
Den alvorlige helbredsmæssige barriere vurderes at være generne fra fibromyalgi, som under arbejdsprøvningsforløbet har været årsag til den nedsatte arbejdstid og samt behov for skånehensyn.
Generne fra venstre håndled betyder nedsat evne til at varetage fysisk belastende arbejdsopgaver.
De øvrige sygdomme har i praktikforløbet ikke haft nogen nævneværdig betydning for arbejdsevnen.




AHA....

Andet arbejdsmarkeds relevant:
Mit indtry kaf X er imidlertid at hun er i besiddelse af mange ressourcer:
Hun fremtræder venlig, smilende, har nemt ved at "sælge" sig selv. Hun virker ikke trætheds eller smerteplaget. Hun giver indtryk af at være velbegavet.
Jeg opfatter det desuden som en stor ressource at X orker ½ times intens samtale i tlf., hvor vi langt fra er enige: Hun er utilfreds med Kommunen/ min indstilling til ansøgte fleksjob. Hun "brokker sig" og vil klage over afgørelsen, er rigtig godt inde i sin egen sag osv. alt sammen noget jeg opfatter som en ressource.


Godt så. Så fordi jeg ikke går i søvne og siger av av av av av konstant så er jeg ikke syg? Fordi jeg har opbygget en automatpilot som har trukket mig igennem den arbejdsprøvning jeg i forvejen havde SÅ svært ved at magte.. Men gjorde jeg det ikke så standsede i mine sygdagpenge og der med også mit eksitens grundlag. Man er i stand til ufatteligt meget i frustration. Men det betyder ikke at man har det godt med det og at kroppen har det godt. Og sagbehandleren ser jo heller ALDRIG de omkostinger tingene har for mig. bla at jeg somme tider for fungere som glad og frisk må tage morfin. Eller at jeg nogle dage efter 5 timers arbejde går hjem i seng direkte. Uden mad eller ridning eller noget som helst.

Hun skriver også:
"X er meget fastlåst i sin sygerolle"

Jamen for pokker jeg ER syg. Jeg er KRONISK SYG! Jeg ved at jeg aldrib bliver rask. Det bliver ikke bedre.
Men omvendt så synes jeg ikke jeg virker syg? For man kan ikke se det på mig.

Kunne det være jeg har psykisk har accepteret at jeg er syg og nu prøver at leve et godt og nogenlunde normalt liv MED min sygdom?

videre igen skrives der:
" Fertilitetsbehandling kan være en stor psykiks belasting - hvor kommer de praktiske og arbejdsmæssige "omkostinger", der vil være ved at få et barn.
Mor-rollen hænger ikke sammen med syge-rollen - hvordan vil X klare begge dele"


HALLO.. Vi er ikke i fertilitets behandling. NETOP fordi det er krævende. Desuden prøver vi ikke at få børn. Hvilket vi HAR SAGT!!!!
Desuden skal hun overhovedet ikke blande sig om vi skal have børn eller ej. Heller ikke selv om jeg er syg. Derfindes massere på fleksjob og pension som får og har børn som klarer det.. Så luk dog!!!

Til slut siges der:
omkring revalidering og om at forlænge mine dagpenge på grundlag at finde reva muligheder " Der er ikke taget stilling til om X er reavalideringsberettiget, men der ligges vægt på at X næppe vil kunne honorere fremmødetkraveti forbindelse med uddannelse. Dette bekræftes af at hun 3 gange tidligere har måtte opgive at gennemfører uddannelse af helbredsmæssige årsager.

Vurdering:
Ud fra hendes unge alder og de manglende objektive fund i hendes sgehistorie, skønnes hendes arbejdsevne på nuværende tidspunkt ikke at være nedsat i en sådan grad at grundlaget for fleksjob er til stede. Troelse Thomsen, Special lægekonsulent.

endvidere lægges vægt på sagbehandlerens observationer, - og ressourcer som X er i besiddelse af.


Øhmmmm.... Selv om dette er udpluk fra den aktindsig jeg har bedt om samt afgørelsen for afslag på fleksjob. Er det så ikke rimelig selvmodsigende langt hen af vejen?

Hvordan kommer jeg igang med en anke sag?
Hvordan kan jeg klage? Er det nok i til en klage sag? evt både overfor sagbehandler og lægekonsulent.
Jeg mener ikke at sagbehandleren kan have læst mine papire ordenligt igennem ved afgørelse. Desuden så synes jeg det ser ud som om lægekonsulenten ligesom er den som har truffet afgørelsen. Hvilket er min opfattelse at det må han overhovedet IKKE!

Hvad siger i?

Kan man ved en klage fremhæve de mangler og modsigelser? og henvise til de paragrafer som er overtrådt?

Håber i kan hjælpe og holde til at læge mit lange indlæg.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 02:30   #2
barop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
barop er ny på vejen
jeg har læst dit lange indlæg. Og kan kun ryste på hoved at alle de modsigelser der er.
Jeg kan ikke råde dig men håber der er nogen der kan.
Men jeg kan ønske dig held og lykke fremover.
barop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 02:49   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg har ikke prøvet at være i den situation du er i nu, men prøver alligevel at komme med et par forslag hvad du kan gøre.

Jeg læste det hele igennem, og kan se at alt hvad der kommer fra den lægekonsulent og kommunen er fuldkommen hen i vejret, med alle de modsigelser.
Så man sidder tit og tænker, hvem andre kan hjælpe en, når det jo i realiteten de mennesker som modsiger dig, som skal hjælpe?

Har du prøvet at snakke med din egen læge?
Eller en fagforening? - de er altså tit ret skrappe, og hjælper ofte med problemer.
eller hvad med en advokat?
Jeg syntes efterhånden jeg har læst om en del herinde fra K10 som har måtte ty til en advokat, for at få en stopper for alt den galskab der sker derude!

Jeg ved ikke om mine forslag kan bruges :/

Men held og lykke fremover .. og kæmpe knus herfra
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 08:53   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Hold kæft hvor jeg synes nedenstående er frækt at konkludere som arbejdsmarkeds relevant. Det er simpelthen groft i mine øjne. Man kan godt være velbegavet og samtidig være syg. Sikke en idiot. Skal det nu betyde at hvis man ringer til kommune og er utilfreds med sin sag, (som man selvfølgelig godt kender, da det er ens liv det handler om!) Så skal man også straffes for det.
Har man ingen rettigheder i det her system? Hold kæft en klaphat!


Andet arbejdsmarkeds relevant:
Mit indtry kaf X er imidlertid at hun er i besiddelse af mange ressourcer:
Hun fremtræder venlig, smilende, har nemt ved at "sælge" sig selv. Hun virker ikke trætheds eller smerteplaget. Hun giver indtryk af at være velbegavet.
Jeg opfatter det desuden som en stor ressource at X orker ½ times intens samtale i tlf., hvor vi langt fra er enige: Hun er utilfreds med Kommunen/ min indstilling til ansøgte fleksjob. Hun "brokker sig" og vil klage over afgørelsen, er rigtig godt inde i sin egen sag osv. alt sammen noget jeg opfatter som en ressource.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 09:40   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at kontakte SR-rådgivging eller DUHK, såfremt du ikke har fagforening.
Deres afvisning, og samtlige begrundelser er helt ude i hampen.
Selvfølgelig har man tjek på sin sag. Og selvfølgelig har din begavelse intat som helt at gøre med din funktionsnedsættelse, og/eller sygdom. hvilken frækhed.

Selvfølgelig skal du klage, og det kan kun gå forlangsomt, sikke nogle båtnakker.
Der er også den gratis advokatrådgivning/hjælp.(se under link).
Held og lykke. Og giv ikke op. Kommunen har en svag sag. Du har derimod kortene.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 09:52   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sjovt nok så nævnes min begavelse også, mennesker med en IQ på 100 og derover kan åbenbart tænke deres sygdomme væk??

Hvor begavet behøver man lige være for at kunne læse at det de skriver om en ikke er korrekt?

Ja, du skal klage, hive punkt for punkt frem, tilbagevise det, enig i at du ser ud til at have en god sag.

Jeg skal da huske på at jeg næste gang møder min sagsbehandler, så skal jeg se træt ud, være sur og tude.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 10:17   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
mumle_mund

jeg vil råde dig til at anke det afslag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 11:26   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
må ikke være rart når man ik engang har sagsbehandler eller jobkonculent med på sin side......!!og uanset hvad folk siger så har lægekonculenten åbentbart en del sige i ens sag....hvor meget dem der bestemmer fleksjob så lytter til ham ved man jo ikke..!!
syntes du skal anke den sag der....lyder ik som om der en eneste der bakker op omkring dig..selvom min jobvejleder i sin tid(er hos en sagsbehandler nu) ikke var sikker på jeg kunne få fleksjob hjalp hun mig og støttede mig i søge om fleks..og hun hjalp med en god ressorce profil,som betyder sååå meget...!!lægekonsulenten i mit tilfælde siger jeg bare skal have behandling så er jeg rask som alle andre .....er min sagsbehandler heldigvis ik enige i.....!!

held med det og håber du holder hovedt oppe og kommer igennem en klagesag som garenteret vil tage tid og mange kræfter fra din side....!!suk...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 12:19   #9
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
mumle_mund
Du skal osgå have mange fra mig, det har du vist behov for.

Jeg ville også helt klart anke sagen. Der må værer fulgt nogle papir med din afgørelse, om at du kan anke sagen. Hvis du er i fagforening syntes du skal kontakte dem. Jeg har selv haft en bisidder med fra FOA, til disse samtaler på kommunen, det har været rigtig godt, for mig. Dette mundede ud i en "fuldtids, førtidspension"

Så på med vanten min ven, selvom det lige nu ser sort ud.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 13:50   #10
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.

Det opmuntre mig til at gå videre. Gå videre det er i hvertfalde noget vi SKAL.
Jeg giver ikke op før jeg står med en fleksbevilling. Men med den tid det tager når jeg vel at blive så syg at jeg slet ikke kan klare job også må få pension...

Vi vil HELT KLART anke sagen. Men der fulgte sjovt nok IKKE nogen papire med til at anke sagen...
Hvor får jeg fat i disse papire?

Hvis jeg vil klage over min sagbehandler hvem gør jeg så dette til? Borgmesteren eller hvad?

Jeg skal helt klart ned og tale med min egen læge. Min psykiater fortalte at ham og min læge havde en patient sammen, hvor min læge gik ind i sagen og slog i bordet og patienten fik førtidspension. Min egen læge skulle eftersigende være rimelig skarp.

Men hvad siger i til at lægekonsulenten overhører ALT hvad min egen læge har sagt?
F.eks det med hvor meget jeg kan arbejde? Må de godt bare ignore sådanne ting?
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslaget på førtidspension blev fastholdt. ljutic05 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-11-2010 13:34
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 6 14-09-2010 21:47
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 2 11-09-2010 09:48
ang. tabt arbejdsfortjeneste Mølgaard Alt det andet 1 13-08-2010 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension