K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2014, 18:28   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja som jeg skriver, kommunen SKAL ikke kigge på andet. Jeg skriver ikke noget om, hvad de kan, men deres forpligtigelse.

Du skulle måske bruge en anden metode til at råbe dem op, som du skriver, istf anvende ressourcer på noget, du end ikke ønsker.

Ressourceforløb ligger vel heller ikke lige for. Men al held og lykke med projektet.
[B]Hvis du har komplekse problemer ud over ledighed, som gør, at du er i risiko for at komme på førtidspension, skal kommunen tilbyde dig et ressourceforløb. [/B]

Sidst redigeret af stampe; 27-11-2014 kl. 18:32.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 19:51   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Stampe - kommunen må gerne kigge på andet ved 17.2, man har bare ikke krav på det

MTV - nu har det aldrig været formålet med min søgte 17.2, at få pension, men at få råbt kommunen op - hvilket jeg også meldte klart ud til mødet.
Og kommunen mener stadig ikke at min arbejdsevne er godt nok dokumenteret (de vil have flere arbejdsprøvninger), så de er ikke låst på at jeg kan klare 12 timer, så ressourceforløb ville stadig skulle være en overvejelse
som du selv skriver er dit mål ikke en pension og det ser kommunen heller ikke som en mulig på nuværende tidspunkt. det er grunden til du ikke er tildelt et
ressourceforløb. Altså må det være fleksjob som må være målet
og her vurdere kommunen og ankestyrelsen at alle muligheder ikke er afprøvet for at vurdere din arbejdsevne.
går ud fra at du rent lægefagligt er færdig og helt udredt og dit heldbred er varigt nedsat og uden yderligere behandlingsmuligheder.
det skal du være 100 procent sikker på holder, ellers er en yderligere vurdering af din arbejdsevne lige meget.
så igen være 100 procent på der ikke er noget rent lægefagligt at komme efter. Hvis eller når du er det, er det nok ikke andet og prøve en ny arbejdsprøvning. før tror jeg ikke de vil tage stilling til om det skal være fleksjob eller din arbejdsevne er yderligere nedsat og først her kan et ressourceforløb komme i spil.
mit råd er at afprøve det og prøve alt hvad du kan og så se hvad du kan holde til.
du skal dog passe på dig selv, når du er gang

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-11-2014 kl. 19:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 19:52   #13
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Værd lige at få alle facts med

"Et ressourceforløb er et helhedsorienteret forløb med en kombination af en beskæftigelsesrettet, en social eller en sundhedsmæssig indsats."

Og hvad jeg vælger at bruge for at råbe kommunen op, er underordnet - jeg har gjort det af en årsag - min sag er 11 år, bevidner jo ikke lige om at de er nemme at råbe op.
Min speciallæge erklæring var 8 år gammel, og de nægtede mig ny - jeg fik ny, pga det møde, så det kommer jeg aldrig til at fortryde

Det virker lidt, som om at i mener at ressource forløb kun er til mennesker der står overfor pension/riskoen deraf - det er faktuelt forkert
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 20:00   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Det virker lidt, som om at i mener at ressource forløb kun er til mennesker der står overfor pension/riskoen deraf - det er faktuelt forkert
nej det er det ikke, kun hvis alle andre muligheder er udtømte
og kommunen mener man ligger til pension, men ikke ved om det ens heldbred er varigt nedsat i sådan en grad at pension er den eneste mulighed
det har man så mulig for at afprøve i forløb på 1 til 5 år

og det er jo det ankestyrelsen siger at alle muligheder ikke er udtømte
før et forløb kan tildeles
derfor har du fået et afslag

men går ud fra du også vil have et fleksjob og så et ressource forløb vil heller vejen for dig

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-11-2014 kl. 20:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 23:30   #15
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Ganske enkelt ikke rigtigt.
"Målgruppen kan også være personer med aktuelle komplekse problemer i form af f.eks. helbredsproblemer, misbrug, sociale forhold mv., hvor udsigten til at komme i ordinær beskæftigelse eller uddannelse er lang."

Jo ressource forløb er at foretrække for mig pt. Længere forklaring, men jeg har brug for den beskyttelse psykisk og økonomisk der er i et ressourceforløb, som tingene er pt. .. Pt. Er min arbejdsevne faktisk lig 0.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 00:31   #16
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Er du på ægtefælle forsørgelse eller ramt af gensidig forsørgerpligt?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 08:55   #17
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
GF - og den usikkerhed, som det medfører, udsætter mig for den stress/pres/usikkerhed, som er giftig for mig, så jeg er helt lagt ned pt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 17:40   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis en kommune skal kunne tildele et ressourceforløb så skal alt (relevant) efter Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller efter lov om aktiv socialpolitik være udtømt....https://www.retsinformation.dk/forms...=164698#Kap12a

Herunder er hvad beskæftigelsesministeriet siger om ressourceforløb

Citat:
Hvad er ressourceforløb?
En individuel og helhedsorienteret indsats i et ressourceforløb skal hjælpe sårbare og udsatte personer videre i livet og ind på arbejdsmarkedet.

Den 1. januar 2013 trådte reformen af førtidspension og fleksjob i kraft. Reformen betyder, at personer under 40 år ikke længere kan få tilkendt førtidspension, medmindre det er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle deres arbejdsevne. I stedet skal en individuel og helhedsorienteret indsats i et ressourceforløb udvikle deres arbejdsevne og hjælpe dem videre i livet.

Hvad er målet med ressourceforløb?
Ressourceforløb skal sikre, at personer, som er i risiko for at komme på førtidspension, får udviklet arbejdsevnen. Målet er, at forløbet på sigt kan hjælpe den enkelte i arbejde eller i gang med en uddannelse.

Hvem skal have ressourceforløb?
Ressourceforløb er målrettet personer, der har komplekse problemer ud over ledighed, og som i høj grad risikerer at komme på førtidspension, hvis de ikke får en særlig indsats.

Personer under 40 år, der allerede er på førtidspension, men som har et ønske om at komme tilbage på arbejdsmarkedet, kan også få et ressourceforløb.
Kilde: http://bm.dk/da/beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Så ud fra det jeg kan læse du har skrevet om din sag ja så er alt i bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller efter lov om aktiv socialpolitik ikke udtømt endnu....og det gør at du ikke kan få et ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 11:05   #19
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Den nye vejledning, som kom i foråret åbnede for andre end dem der ligger lige før førtidspension

"
Målgruppen for forløbet er personer, der typisk kommer fra sygedagpenge eller kontanthjælp, og som har så komplekse problemer, at de er i risiko for at blive tilkendt førtidspension. Målgruppen kan også være personer, som har komplekse problemer i form af helbredsproblemer, misbrug, sociale forhold m.v. og som derfor ikke kan få job eller starte uddannelse på kort eller mellemlangt sigt. "

.. Og uddyb gerne, hvorfor du ikke mener at det er udtømt endnu?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 14:47   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Den nye vejledning, som kom i foråret åbnede for andre end dem der ligger lige før førtidspension

"
Målgruppen for forløbet er personer, der typisk kommer fra sygedagpenge eller kontanthjælp, og som har så komplekse problemer, at de er i risiko for at blive tilkendt førtidspension. Målgruppen kan også være personer, som har komplekse problemer i form af helbredsproblemer, misbrug, sociale forhold m.v. og som derfor ikke kan få job eller starte uddannelse på kort eller mellemlangt sigt. "

.. Og uddyb gerne, hvorfor du ikke mener at det er udtømt endnu?
Kunne du ikke lige lægge et link til hvor du læser ovenstående nye vejledning?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension