K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2009, 17:29   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pasfotoet skal tages på kommunen...

sammen med fingerprint mm....

Synes det lyder lummert.

For det første er det svært at få småbørn til at sidde 'korrekt' inde i de der maskiner, og for det andet kan det hurtigt komme til at koste en formue, både fordi kommunen skal bestemme, men også pga alle de fejlslagne billeder der kan ryge gennem maskinen....
Og hvis kommunerne skal være lige så sløset med behandlingen af pas, som med alt andet de har fingrene i, så siger jeg tak for kaffe!!

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1202736.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 17:37   #2
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
sammen med fingerprint mm....

Synes det lyder lummert.

For det første er det svært at få småbørn til at sidde 'korrekt' inde i de der maskiner, og for det andet kan det hurtigt komme til at koste en formue, både fordi kommunen skal bestemme, men også pga alle de fejlslagne billeder der kan ryge gennem maskinen....
Og hvis kommunerne skal være lige så sløset med behandlingen af pas, som med alt andet de har fingrene i, så siger jeg tak for kaffe!!

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1202736.ece

Hej

Pasfoto SKAL ikke tages på kommunen.

De kan tages hos enhver foto butik der tager pasbilleder !!!

Efter 2001 er der kommet nye retningslinier pga terror angrebet i USA og det har INTET at gøre med om kommunerne sløser eller ej.

Pas billeder skal tages efter bestemte retnings linier og så er det bare ærgeligt at man ikke kan sidde stille eller lade være med at smile.

Det gælder både voksne og børn.

Kommuner laver meget lort, men de kan ikke klandres for hvad regeringen laver af lovgivning for at beskytte vores land mod terror !!!!

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 17:47   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Hej

Pasfoto SKAL ikke tages på kommunen.

De kan tages hos enhver foto butik der tager pasbilleder !!!

Efter 2001 er der kommet nye retningslinier pga terror angrebet i USA og det har INTET at gøre med om kommunerne sløser eller ej.

Pas billeder skal tages efter bestemte retnings linier og så er det bare ærgeligt at man ikke kan sidde stille eller lade være med at smile.

Det gælder både voksne og børn.

Kommuner laver meget lort, men de kan ikke klandres for hvad regeringen laver af lovgivning for at beskytte vores land mod terror !!!!

Mvh
Øhh har du læst artiklen.?

Citat:
Nu er det snart slut med at gå ind i fotoforretningen og få taget pasfoto. Fra 2010 er det nemlig planen, at al pas-fotografering skal foregå ude i kommunerne, ligesom kommunerne i dag klarer alt det øvrige omkring udstedelse af pas. Det skriver DAGBLADET Roskilde.
Kommune-kontorerne skal udstyres med særlige pas-kiosker, hvor pas-ansøgerne stort set skal betjene sig selv, inklusive at få taget billede - og fingeraftryk - til passet.
Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 18:50   #4
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hm man undres, for hvorfor nu flytte det.

Og så til kommunen som har styr på ALT

Hvad bliver så det næste???
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 18:58   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har fornylig fået nyt pas helt uden problemer men havde selv billeder med for 89 kr så deres foto automat var altså billiger
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 19:00   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Hej

Pasfoto SKAL ikke tages på kommunen.

De kan tages hos enhver foto butik der tager pasbilleder !!!

Efter 2001 er der kommet nye retningslinier pga terror angrebet i USA og det har INTET at gøre med om kommunerne sløser eller ej.

Pas billeder skal tages efter bestemte retnings linier og så er det bare ærgeligt at man ikke kan sidde stille eller lade være med at smile.

Det gælder både voksne og børn.

Kommuner laver meget lort, men de kan ikke klandres for hvad regeringen laver af lovgivning for at beskytte vores land mod terror !!!!

Mvh
Fra 2010 er det SLUT med at tage pasbilleder hvor man vil. Det SKAL foregå på kommunen!!
Og det foregår mest via selvbetjening - og har i dette tilfælde intet med terror at gøre (når man ser bort fra kommunernes terror mod klienterne altså)

Jeg siger bare som Mor til 4 børn, at det er MEGET svært at få småbørn ind i maskinen og få taget et korrekt billede, og med spædbørn er det endnu sværre.
Enten skaber de sig tosset (det er jo sjovt!) ellers griner de helt vildt, hvilket man ikke må osv.

Har altid synes det var dejligt at gå til fotohandleren, netop fordi børnepasbillederne ofte skal tages om af et par gange som er GRATIS hos forhandleren, men som kan koste kassen på kommunen da man selv står med det hele.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 19:20   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke lige, om det er sådan allevegne, men lige med hensyn til pas osv, så er jeg meget godt tilfreds med borgerservice. Synes de er SÅ flinke og hjælpsomme derhenne, og tingene bliver ordnet uden problemer.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 19:25   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
måske kunne man stille børnene på række ved automaten og lige øve det et par gange og så lølt pegefinger og sige den der pjater på billede kommer ikke med på ferie så kan alle være på en stribe billeder
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 20:17   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har de heldigvis lige fået lavet pas - der holder mange år endnu, men hold op, hvor skulle de billeder dog tages om mange gange, og hvad værre er, så sagde fotoforhandleren, at sådan er de fleste børn mellem 3 og 6

Borgerservice her, er altså også enormt flinke og hjælpsomme. Det må man sige!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 21:20   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hmm var foto handleren fræk eller homuristisk eller var børne mellem 3 og 6 hihi
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BREVE fra kommunen skal..... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 23 23-04-2015 17:47
Skal kommunen arbejdsprøve mig? pn78 Alt det andet 2 16-03-2011 17:00
Kommunen udbetaler ikke det de skal??? kirsten01 Alt det andet 11 13-10-2010 05:24
Skal kommunen betale???? lena Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 19-02-2009 02:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension