K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 11:50   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Hvordan ens rådighedsbeløb bliver udregnet?

Hej. Det kan være denne tråd er placeret forkert? Men der er altså noget galt ...

Hvis man har gæld til SKAT, som snart indriver hvad som helst incasso, så regner kommunen ikke med denne udgift, hverken på kontant hjælp eller førtidspension eller noget andet.

Og det selv om at de skal tage alle faktiske udgifter med i udregningen.. Nåh men hvis man har en gæld, og man afdrager så eksistere den ikke for kommunen. Men hvis Skat beder kommunen om lønindholdelse af gælden, så ekstistere den lige pludselig...

Men bare ikke sådan, at man får noget som helst mere at leve for, eller dø for.

Og det selvom at kontanthjælp er det mindste man kan leve for overhoved, så kan skat altså godt lave indhug i denne også... Hvad er det dog for et land at leve i? Der er lidt gi´tar over det ikke?

Og selvfølgelig skal man betale sin gæld, men i denne trængte situation hvor man er kommet på kontant hjælp af årsager man ikke selv har været herre over, og så oveni dette betale betale betale. Skat godtager jo ikke et hvert foreslag om afdrag.

Hvis andre mennesker udenfor systemet ender i en nød situation, så kan de spørge banken om at vente med at afdrage osv, men folk på det mindste man kan leve for, skal absolut betale deres gæld uden henstand.

Og den trussel seddel fra Skat de sender ud, når ens gæld er ved at udløbe.. Det er da det værste jeg har set i mit liv. Men staten må godt true folk, og give dumme bøder... Øv for et samfund. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 20:32   #2
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Forstår jeg det rigtigt, at du siger, at SKAT godt må gå ind og lave lønindholdelse i kontanthjælp?

For det forstår jeg nemlig ikke rigtig. Da jeg gik fra ledighedsydelse over på kontanthjælp, stoppede skat med det samme deres lønindholdelse, da de som de selv skrev, ikke måtte lave en sådan når man var på kontanthjælp.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 21:22   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
reglerne har ændret sig lidt så nu må de inddrive 400 kr om mdr, hvis man skylder bøder , licens mm
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 22:19   #4
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
reglerne har ændret sig lidt så nu må de inddrive 400 kr om mdr, hvis man skylder bøder , licens mm
Okay tak, vidste ikke at reglerne var blevet ændret :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er førtidspension udregnet? Blueeyez Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-05-2013 20:16
Hvordan bliver man 'prøvet' når man søger invalidebil? suslzim Alt det andet 3 15-03-2011 19:28
Hvordan gik det lige med at line barfod talte om rådighedsbeløb? Indiansummer Alt det andet 2 22-08-2010 17:38
hvordan bliver man visiteret til flexjob she Spørgsmål ang fleksjob 6 13-05-2010 14:54
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension