K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 15:15   #61
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Kære Hobbitten ... Har du noget på skrift fra den psykiater, du var til undersøgelse hos ang. ADHD? .... Hvis ikke, så skynd dig at kontakte ham og skriv f.eks.

Kære xxxx ... I forbindelse med pensionsansøgning, der snart bliver afgjort, ønsker jeg at få udleveret journal fra min undersøgelse foretaget den (dato)

Med venlig hilsen

(Hobbitten) og dit personnr. adresse, telefonnr.

Og så skal du finde den sidste lille bitte reserve, der er i dig til at kontakte den socialrådgiver, for du har brug for at nogen hjælper dig!

Ellers vil jeg tilslutte mig Hejdiens råd og sende den manglende side

Hyanna
Tusind tak til Jer allesammen!

Nej, jeg har ikke noget på skrift fra psykiateren vedr. ADHD, men vi har snakket om min sag og han synes, at jeg skal lade sagen køre færdig som den er nu og får jeg afslag på førtidspension og viser det sig, at mit funktionsniveau stadig ikke bliver bedre med ADHD-medicin så jeg evt. ville kunne bestride et fleksjob, så kan vi rejse sagen igen og så få ADHD'en indover også.

Men jeg har selvfølgelig tænkt mig på mandag at tage på Socialforvaltningen med alle 3 sider fra mine partshøringsbemærkninger og så har jeg lige sendt en klage til Borgerrådgiveren Johan Busse vedr. Visitationsteamets belejelige udeladelse af s. 2 i mine partshøringsbemærkninger samt en klage over, at jeg allerede idag har modtaget indkaldelse fra JSV, Baldersgade, "da jeg jo er bevilliget fleksjob" som de skriver og det selvom der først ligger en afgørelse fra pensionsteamet d. 8. oktober!
Jeg har sendt ham både progressionsrapporten fra Projekt Springbræt, mine partshøringsbemærkninger samt Visitationsteamets redigerede udgave af mine partshøringsbemærkninger hvor der som sagt mangler s. 2.

Jeg ved ikke om jeg får noget ud af det, men jeg synes bare, at de skal have en påtale eller noget i den retning, når de bevidst udelader kommentarer, som er til fordel for mig og som viser, hvordan kommunens ansatte fordrejer sandheden, så det bliver til deres fordel.

Jeg er deprimeret, urolig og angst, men jeg er også SÅ vred over deres behandling af min sag og det er kun takket være Jeres støtte og opbakning at jeg finder kræfterne til at fortsætte selvom jeg allermest har lyst til at give op!

til Jer alle
Hobbitten

Sidst redigeret af Hobbitten; 25-09-2009 kl. 15:17. Årsag: manglende ord
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 20:01   #62
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Har modtaget brev fra socialforvaltningen....afslag igen. Men det regnede jeg jo også med.

Nå, skal jo igang med at skrive en klage.....hvis jeg orker det....min hjerne er helt tom
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 20:47   #63
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hobitten

Det var godt nok ærgeligt, selvom du havde forventet det, håber man alligevel man tager fejl.
Kan godt forstå du ikke orker at klage Men for din egen skyld, gør det alligevel.
Håber du kommer oveenpå, mange
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 21:18   #64
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej Hobitten

Det var godt nok ærgeligt, selvom du havde forventet det, håber man alligevel man tager fejl.
Kan godt forstå du ikke orker at klage Men for din egen skyld, gør det alligevel.
Håber du kommer oveenpå, mange
Tusind tak, futtefreja, og også en krammer tilbage til dig!
Kan ikke huske hvad din tråd hedder? Ville gerne lige læse hvordan det går med dig?
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 07:34   #65
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hobitten

Min sag hedder ophør af sygedagpenge.
Håber du er ovenpå, efter igår.


God weekend til dig
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 11:34   #66
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej Hobitten

Min sag hedder ophør af sygedagpenge.
Håber du er ovenpå, efter igår.


God weekend til dig
Ok, så ved jeg hvor jeg skal kigge.

Ja, jeg føler mig heldigvis ikke nede, underligt nok. Føler vel egentlig at det alligevel ikke kan blive værre end det er nu så jeg føler mig mere kampklar end depri, heldigvis. De kan bare komme an!

God weekend til dig også.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 15:49   #67
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hejsa.
jeg kan som andre heller ikke undgå og se du faktisk har ALLE, instanser som er værd og høre på, på din side, både med diagnoser etc etc: problemet ligger i, at du lader problemet, kører i den samme ring.
der skal skrappere lud til denne rengøring.
jeg syntes du skulle se og få opbrugt ALLE dine klageinstanser. fordi først der laver du et civilt søgsmål mod din kommune.... nu ved jeg jo ikke hvor resurcestærke i er, og hvordan jeres forsikringer ser ud (retshjælp)... men det skal være folk, der ikke har økonomiske interresser, i din sag der skal afgøre DEN ...... og det har dommer "ugle" ikke.... han kigger tørt og kontant i dine papirark, og han vil på godt dansk skide på hvad kommunen "teamet" osv mener ... som jeg ser det er dine papirer så stærke. at det burde falde ud til din fordel.
MEN,, for der er jo altid et med ... nu er jeg jo ikke jurist ... blot autodidakt, i socialjura, hvad jeg har terpet igennem der, er sku ikke værd og læse,
men jeg mener du skal prøve og ofre det det koster lige og høre en advokat, hvordan du ville stå .... hvis og såfremt du stævnede kommunen for ikke og overholde loven.... dette kan man jo så først gøre når alle klage/anke muligheder er opbrugte......
altså HELE papirbunken med til advokaten, og betal de 1500.- for og høre om der ER en sag.
jeg tror det.
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 18:22   #68
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
hejsa.
jeg kan som andre heller ikke undgå og se du faktisk har ALLE, instanser som er værd og høre på, på din side, både med diagnoser etc etc: problemet ligger i, at du lader problemet, kører i den samme ring.
der skal skrappere lud til denne rengøring.
jeg syntes du skulle se og få opbrugt ALLE dine klageinstanser. fordi først der laver du et civilt søgsmål mod din kommune.... nu ved jeg jo ikke hvor resurcestærke i er, og hvordan jeres forsikringer ser ud (retshjælp)... men det skal være folk, der ikke har økonomiske interresser, i din sag der skal afgøre DEN ...... og det har dommer "ugle" ikke.... han kigger tørt og kontant i dine papirark, og han vil på godt dansk skide på hvad kommunen "teamet" osv mener ... som jeg ser det er dine papirer så stærke. at det burde falde ud til din fordel.
MEN,, for der er jo altid et med ... nu er jeg jo ikke jurist ... blot autodidakt, i socialjura, hvad jeg har terpet igennem der, er sku ikke værd og læse,
men jeg mener du skal prøve og ofre det det koster lige og høre en advokat, hvordan du ville stå .... hvis og såfremt du stævnede kommunen for ikke og overholde loven.... dette kan man jo så først gøre når alle klage/anke muligheder er opbrugte......
altså HELE papirbunken med til advokaten, og betal de 1500.- for og høre om der ER en sag.
jeg tror det.
mvh eders ace dk
Ja, jeg ved godt hvad du mener og det er netop det der gør mig så opgivende! Jeg kan ikke begribe hvordan de kan give mig et afslag med den dokumentation der er?

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i den klage?
Har lige fået konstateret ADHD og har i forvejen enormt svært ved at strukturere mine tanker og få dem ned på papir.

Og har desværre ikke råd til at bruge 1500,- kr. på en advokat....har som sagt ikke haft nogen indtægt i snart 17 mdr. så vi er to voksne og to teenagere der skal leve af min mands løn, hvilket vi faktisk ikke kan.....må låne hver måned for at klare den da der er underskud i kassen......og har heller ikke nogen forsikring til brug for advokathjælp.

Men tak for dine input og råd, de fik mig til at tro på at det ikke er mig der er helt tosset.

fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 15:32   #69
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Hej allesammen.

Her er hvad jeg foreløbig har skrevet i min klage til beskæftigelsesankenævnet. Er der nogle der har input eller evt. paragraffer, som jeg kan få indflettet i klagen? På forhånd tak!

Citat:
Til Beskæftigelsesankenævnet

Jeg vil gerne klage over Socialforvaltningen xxxxxxxx afslag vedr. påbegyndelse af sag om førtidspension.

1.Socialforvaltningen vurderer at behandlingsmæssige foranstaltninger ikke har været afprøvet hvilket er i direkte modstrid med min psykiaters Specifikke Helbredsattest af d. 22/07-2009 samt kommunens egen psykiatriske speciallægekonsulent, xxxxxxxxxxxxx, citat:”......Hun skønnes stationær uden udsigt til fuld helbredelse, af seneste statusattest af d. 20/05-2009 fremgår, at tilstanden er blevet forringet i forbindelse med arbejdsprøvning og at det derfor næppe kan forventes, at hun kan fungere i ca. 12 timer ugentligt på arbejdsmarkedet. Psykiatrien peger antagelig på progressionsrapport af d. 19/12-2008 med samme konklusion. Sammenfattende er der tale om en kronisk lidelse med nedsat funktionsevne i optimal medicinsk behandling. Arbejdsindsatsen må forventes at være under 12 timer om ugen.” citat slut.
2.Socialforvaltningen skriver bl.a.: Du arbejdede energisk og koncentreret. Dette er ukorrekt og det har de fra et citat (også ukorrekt) fra Visitationsteamet, Jobcenter xxxxxxxxx hvilket jeg allerede gjorde indsigelser imod ved partshøringen, men det valgte de ganske arrogant at overhøre med følgende svar: ”Visitationsteamet skal samtidig understrege, at vi er af den opfattelse, at der er citeret loyalt fra sagens akter herunder progressionsrapporten fra Dag- og Døgncentret.” Sandheden er at der tværtimod i progressionsrapporten fra Projekt Spring-bræt s. 6 linje 19 ifølge arbejdsgiver oplyses, at: ” xxxxxxxxx har under perioden fået det gradvist fysisk og psykisk dårligere og har synligt for arbejdsgiver såvel som hendes jobkonsulent under praktikken kæmpet med utallige tiltagende helbredsmæssige gener/klager.”
3.Yderligere kan jeg konkludere, at jeg igennem hele mit sygdomsforløb har passet min behandling og gjort mit yderste for at medvirke til uddannelsesforløb og arbejdsprøvninger. Som forløbet senest på Bellahøj politistation viste, magtede jeg ikke at arbejde de planlagte 12 timer pr. uge uden et omfattende sygefravær, til trods for at der var taget alle nødvendige skånehensyn. Min arbejdsevne er vurderet til 7-8 timer pr. uge og jeg formår ikke at arbejde mindst 12½ time pr. uge som er mindste timeantal, hvis det skal være realistisk at finde et fleksjob og dermed blive selvforsørgende. Dermed er jeg altså fastlåst i min nuværende situation som psykisk syg og uden forsørgelse på 18. måned!
Hvad synes I?
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 17:18   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der skal kun lige rettes i sidste linje, hvor du skriver selvforsørgende - der skal stå kan ikke blive delvist selvforsørgende (som jo hvad fleks er).

Ellers synes jeg den er god!

Love og § må de andre komme med, for det cykler bare rundt for mig, hehe....

Hvor er det synd du skal alt det igennem. suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension