K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2009, 14:24   #11
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
prøv evt. at henvende dig til SR Bistand, det er frivillige socialrådgivere, der sidder og hjælpe derinde, du kan finde linket til Deres tlf.nr. under nyttige links.

til dig og din familie fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 14:50   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det bliver nok et hårdt år at komme igennem. Når min fylder 18 år (til næste år) så ryger der en pæn bid af boligsikringen, børnebidraget bortfalder + børnecheck og børnefamilie ydelsen. Det er altså en rigtig STOR bid!!

Så hvis han forsat skal bo hjemme, så må han spæde til økonomisk, for han er ret dyr mht mad, toilette, vask mm, hvilket han også er helt indforstået med.
Men han har jo også flere penge fordi han ikke er på kontanthjælp. På det tidspunkt er han godt inde i uddannelsen og arbejder ved siden af. Han har de sidste par år også forsørget sig selv mht tøj, sko mm, som er enormt dyrt og SLET IKKE matcher min økonomi....

Men er man syg osv, så sidder man godt og grundigt i saksen. Og er man ikke helt nede og bide i græsset, jamen så kommer man det 110%.........det er jo det der er så frygteligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 16:19   #13
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Ja det hele ville være lidt nemmere hvis bare EN af os tjente penge. Mine unger få jo kun 2500 hver om måneden, så jeg synes ikke jeg kan forlange mere end 1500 af dem hver for at bo hjemme.

Min indtægt kommer til at gå 100% til faste udgifter, og så må vi leve af de 3000,- ungerne betaler for at bo hjemme.

Nøj hvor er det bøwlet at være i systemet alle 3 på en gang.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 16:35   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er ganske frygteligt!!

Men godt i har hinanden alligevel til lige at ride stormen af. Så kommer det nok til at passe med, svigersønnen bliver færdig, din datter forhåbenligt har fået det bedre, og du engang kan stå alene i lejligheden...og din søn falder til det nye sted. Du har fandeme da også en masse om ørerne!!!

Vil du kunne klare dig alene det nye sted...en gang i fremtiden??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 17:09   #15
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Nej det tror jeg ikke.... jeg regner med at vi skal flytte til to mindre boliger, når vi skal flytte hver til sit.

Det er lidt et puslespil der skal gå op, for vi vil jo gerne bo tæt på hinanden, og samtidig skal det være et sted hvor man må ha hund, og altså til at betale, så det blir lidt af en opgave, men den tager vi i næste omgang, i første omgang handler det om at komme til Sjælland, alle sammen (incl en hund), så må vi tage resten derfra.

Vi har vi meldt os ind i 4 forskellige boligforeninger i storkøbenhavn + vi i mange år ha været medlem af AAB.

Men hvis jeg er så sindssyg heldig at jeg til den tid er færdigafklaret og måske sidder med et flexjob, så vil jeg da nok godt blive boende selv.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 17:33   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan i ikke bytte jeres lejlighed gennem www.bl.dk ?
Det har jeg altid gjort, og det har været super skønt og nemt....det kunne da være et forsøg værd.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 17:47   #17
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Jo det kan da godt være :-) det vil jeg kigge på når vi nærmer os flytningen :-) tak for linket.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der ved det fønix Dit og Dat 6 11-07-2009 10:25
Er der nogen der ved? Susana Alt det andet 2 21-04-2009 13:25
Er der nogen, der ved truntet Dit og Dat 1 01-04-2008 15:54
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension