K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 12:06   #41
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Klage afleveret

Så er brevet; "Klage over sagsbehandling" afleveret i borgerportal... Mod kvittering.

Brevet blev stilet til jobcenterchefen.
Kopi sendt/afleveret til jobkonsulent og borgmester...mod kvittering.

Anden Aktør får kopi sendt pr mail.

Nu kan jeg så IGEN IGEN vente ....

Jeg kan mærke hvordan trætheden er ved at overmane mig igen; godt det snart er weekend så min dejlige mand og børn kan aflede mig og hive mig op til overfladen igen.

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:33   #42
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Så er brevet; "Klage over sagsbehandling" afleveret i borgerportal... Mod kvittering.

Brevet blev stilet til jobcenterchefen.
Kopi sendt/afleveret til jobkonsulent og borgmester...mod kvittering.

Anden Aktør får kopi sendt pr mail.

Nu kan jeg så IGEN IGEN vente ....

Jeg kan mærke hvordan trætheden er ved at overmane mig igen; godt det snart er weekend så min dejlige mand og børn kan aflede mig og hive mig op til overfladen igen.

Godt gået, Bella, klap dig selv på skulderen!

Vi venter spændt på svarene!

Rigtig god weekend :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 12:56   #43
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Svar på klage..

Så har jeg modtaget et brev fra Socialchef ang min klage over sagsbehandling.

"Jeg vil gerne beklage, at du ikke har hørt fra kommunen siden sidste møde i oktober, hvilket der vil blive rettet op på framover i lignende sager."

"Du giver udtryk for et ønske om at få opdateret din ressourceprofil og indhentet nye lægelige oplysninger, hvilket du vil blive kontaktet om snarest af en ny sagsbehandler."


Har i dag så modtaget brev fra Borgmesteren.

"Jeg skal beklage, at du har oplevet, at behandlingen af din sag ikke overholder hverken etiske eller gældende lovgivning, og har derfor bedt socialchef xxx om at finde en løsning på problemet."

"Vi bestræber os altid på at yde så tilfredsstillende service som muligt inden for de givende rammer og arbejder løbende med at forbedre og optimere vores service. Din tilbagemelding vil blive inddraget i denne proces."

"Jeg er orienteret om, at du vil blive kontaktet af en ny sagsbehandler snarest med henblik på at få opdateret din ressourceprofil og få lagt en plan for, hvad der videre skal ske."

"Håber at du fremover vil opleve en bedre service i dit møde med kommunens medarbejdere."



Nu venter jeg så igen i "spænding" på brev fra NY sagsbehandler ... og om hvor længe SNAREST er .

Når "konstruktiv i gang nu" = 5 måneder uden nogen form for tilbagemelding


Har talt med psykiater om LÆ 165... den kendte han ikke, men han har ofte henvendt sig til kommunerne på eget brevpapir.

Han takkede for oplysningen og takkede endnu mere da jeg oplyste ham om dette fantastiske forum.... som han straks tilføjede til "favorit".

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 16:50   #44
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Så har jeg modtaget et brev fra Socialchef ang min klage over sagsbehandling.

"Jeg vil gerne beklage, at du ikke har hørt fra kommunen siden sidste møde i oktober, hvilket der vil blive rettet op på framover i lignende sager."

"Du giver udtryk for et ønske om at få opdateret din ressourceprofil og indhentet nye lægelige oplysninger, hvilket du vil blive kontaktet om snarest af en ny sagsbehandler."

Pænt og imødekommende svar.

Har i dag så modtaget brev fra Borgmesteren.

"Jeg skal beklage, at du har oplevet, at behandlingen af din sag ikke overholder hverken etiske eller gældende lovgivning, og har derfor bedt socialchef xxx om at finde en løsning på problemet."

"Vi bestræber os altid på at yde så tilfredsstillende service som muligt inden for de givende rammer og arbejder løbende med at forbedre og optimere vores service. Din tilbagemelding vil blive inddraget i denne proces."

...de "givende" rammer! Skulle nok ha' stået "givne" rammer, medmindre det er tilsigtet, enten fordi borgmester har humor eller i ramme alvor mener at rammerne i kommunen er givende, sjovt...

"Jeg er orienteret om, at du vil blive kontaktet af en ny sagsbehandler snarest med henblik på at få opdateret din ressourceprofil og få lagt en plan for, hvad der videre skal ske."

"Håber at du fremover vil opleve en bedre service i dit møde med kommunens medarbejdere."

Det er da en borgmester, der træder i karakter! Hold da op, så forvænte er vi ikke her i byen!

Nu venter jeg så igen i "spænding" på brev fra NY sagsbehandler ... og om hvor længe SNAREST er .

Når "konstruktiv i gang nu" = 5 måneder uden nogen form for tilbagemelding


Har talt med psykiater om LÆ 165... den kendte han ikke, men han har ofte henvendt sig til kommunerne på eget brevpapir.

Fint, at du informerede om LÆ 165 (følg også med i Tassis tråd om partshøring lige nu, der er god information om diverse attester).
Men også positivt, at din psykiater henvender sig på eget initiatiav til kommune.


Han takkede for oplysningen og takkede endnu mere da jeg oplyste ham om dette fantastiske forum.... som han straks tilføjede til "favorit".

Virkelig? Var han seriøst interesseret i K10?
Hvis de pæne ord i brevene efterleves, så har din indsats da givet pote :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 18:36   #45
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Carmen; ups...mig der har citeret forkert, der står selvfølgelig "givne" rammer .

Ja nu må vi se om de denne gang holder hvad de lover...efter 10 år i denne kommune og 15 år i systemet har jeg nok mistet en lille smule at min autoritetstro

Jeg følger med i Tassis tråd, og noterer ivrigt i min lille sorte bog til evt senere brug.


Ja min psykiater er oprigtig interesseret i K10!

Han er selv meget utilfreds med kommunernes brug af uvildige speciellæge erklæringer.

Har har meddelt kommunen; at hvis uvildig psykolog er uenig i hans udtalelser/diagnoser/behandling må kommunen jo betale borgerens videre behandling hos uvildig psykiater.

Han vil/kan ikke behandle patienter imod egen overbevisning!

Glæder mig til at komme hos ham næste gang... måske han har haft tid til at surfe rundt i nyttige link og læst et par "historier" der kan støtte ham i hans kamp; mod min kommunes brug at uvildige speciallæger.

Jeg er overbevist om at K10 sidder inde med en større viden omkring lovgivning, §§, erklæringer og meget meget mere; end de personer/instanser der sidder og arbejder med dette til hverdag.




Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 19:00   #46
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Carmen; ups...mig der har citeret forkert, der står selvfølgelig "givne" rammer .

BellaDonna (smukke kvinde), hvor kunne du gøre det...spøg til side! Bare sjovt, at jeg fik en masse ud af det ord!
Ville iøvrigt gerne huske navnet på din borgmester... tidligere Nejst, mener jeg, men den nye har jeg ikke rigtig ansigt og navn på...


Ja nu må vi se om de denne gang holder hvad de lover...efter 10 år i denne kommune og 15 år i systemet har jeg nok mistet en lille smule at min autoritetstro

Tror pokker, du har mistet tillid! Håber dit sidste initiativ vil danne grundlag for kompetent behandling af din sag fremover.
Autoritetstro har jeg skrottet for mange år siden, men har stor respekt for ordentlige mennesker med indsigt.


Jeg følger med i Tassis tråd, og noterer ivrigt i min lille sorte bog til evt senere brug.


Ja min psykiater er oprigtig interesseret i K10!

Han er selv meget utilfreds med kommunernes brug af uvildige speciellæge erklæringer.

Har har meddelt kommunen; at hvis uvildig psykolog er uenig i hans udtalelser/diagnoser/behandling må kommunen jo betale borgerens videre behandling hos uvildig psykiater.

Han vil/kan ikke behandle patienter imod egen overbevisning!

Glæder mig til at komme hos ham næste gang... måske han har haft tid til at surfe rundt i nyttige link og læst et par "historier" der kan støtte ham i hans kamp; mod min kommunes brug at uvildige speciallæger.

Sikke et fint menneske! Der er du i gode hænder :-)

Jeg er overbevist om at K10 sidder inde med en større viden omkring lovgivning, §§, erklæringer og meget meget mere; end de personer/instanser der sidder og arbejder med dette til hverdag.

Enig! Og viden langt, langt over gennemsnits-SB-niveau!



Krydser fingre for godt outcome af dagens breve :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 23:09   #47
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Her er "sløret" udgave af min Klage over sagsbehandling.

Jeg har som tidligere skrevet modtaget "positive" tilbagemeldinger fra Socialchef samt fra Borgmester.

Har så i dag modtaget brev/svar fra Jobcenterchef.

Vender tilbage med dette svar i morgen... er for træt nu.

Glæd jer!!


Til ******* D. 10/3 2011.
Jobcenterchef **** ******
******* Kommune
********vej
**** *******


Klage over sagsbehandling.

Jeg sender dette brev til dig, da jeg mener ******* Kommunes behandling af min sag; ikke overholder hverken etiske eller gældende lovgivning.

Min ”karriere” i det ”sociale system”, startede i 1996, grundet fysiske begrænsninger.
De sidste 10 år har jeg været tilknyttet ******* Kommune.

Min praktiske relation til arbejdsmarkedet.

Jan. 1996 – Feb. 2011
14 år og 11 måneder.

Job fuld tid - Fodterapeut 10 mdr
Jobprøvning 50% 4 mdr
Fleksjob 50% 15 mdr
jobprøvning 2/3 3 mdr

I alt UDEN skånehensyn 10 mdr
Ialt MED skånehensyn 1 år,10 mdr

I ALT 2 år, 8 mdr






Disse tal viser med al tydelighed hvilken katastrofal, indflydelse mit forløb med ****** Kommune har haft på min tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

En indrømmelse jeg endelig har modtaget på; 3 partssamtale hos anden aktør den 16. sep. 2010.

På mødet deltager; fra ******* Kommune, Jobcenterchef **** ****** og jobkonsulent ******* ******, fra anden aktør, ****** ****** og **** ****** ****** samt min mand ****** og undertegne *********.

Jobkonsulent ******* ****** indleder mødet med at oplyse, hvorfor jeg er indkaldt til denne 3 partssamtale;

”Det handler om hvorvidt du står til rådighed ”

”Hvad der skal ske i din sag”

”Hvad kan vi gøre for dig bedst mulig”.


Senere i forløbet udtaler jobkonsulent ******* ******;

”To ikke særlig hensigtsmæssige forløb/situationer du har været ude i. Det har været uheldigt og du har helt ret i at det ikke er gået som aftalt. Det synes jeg lige vi skal have på plads. Der er det kørt af sporet på en eller anden måde, uden det er dig der er årsag til det.”
”Vi vil prøve at tilrettelægge så det matcher; hvad du formår og hvad du kan og hvad du gerne vil.”


Jeg forklarer at min psykiske formåen nu er yderligere nedsat, siden sidste jobprøvning og efterfølgende forløb ang. ansættelse samt ny afklaring.

At jeg ønsker ro, og afklaring af min situation, ikke kun for min egen skyld men også for min mand og vores to piger; da de alle er ramt og påvirket af situationen.

Den ro og afklaring mener jeg ville kunne opfyldes; ved en evt. pension.

Jeg giver tydeligt udtryk for jeg; ønsker min ressource profil opdateret og ønsker ******* kommune indhenter nye lægelige oplysninger vedr. min sag, da der er sket nævneværdige ændringer i mit helbred siden sidste opdatering 21. feb. 2008.

Oplysningerne ser jeg gerne hentet hos egen læge ***** ******* samt Speciellæge i Psykiatri ***** ********, som jeg går til behandling hos.

Indhentning af nye lægeoplysninger samt opdatering af ressourceprofil afvises med; ”En profil bliver kun opdateret når der skal tages nye beslutninger/sker ændringer i en sag; som f.eks. fleks eller pension.”


Jobkonsulent ******* ****** henviser til at jobcenterchef **** ****** som jo er tilstede og som ydermere sidder i ****** Kommunes pensionsudvalg; kan fortælle hvad der skal tages stilling til, ved en evt. pensionssag.

Hvilket Jobcenterchef **** ****** så forklarer.

Der bliver lagt vægt på at uanset hvad mit forløb skal munde ud i, kræver det en ny 13 ugers jobprøvning; og der selvfølgelig forventes at jeg går ind i denne prøvning med henblik på ansættelse i fleksjob.


Jeg gør her opmærksom på at de to tidligere jobprøvninger jeg har været i; begge to var i virksomheder jeg selv havde fundet, og at begge ydermere var endt ud i tilbud om fleksjob. At jeg altid har samarbejdet og fortsat ønsker at samarbejde!


Jobkonsulent supplerer; ”Den måde det skal tilrettelægges for dig; der ligger vi hele den grimme side af jobcenteret væk. Du er med på vognen. Du er med til at ligge rammerne. Det kræver noget af dig. Det forpligter at du er med til det, men du får også stor indflydelse på det.”

”Det skal tænkes igennem i familien, og også gerne hos psykiater.”

”Konstruktivt i gang nu!”


Det bliver i samråd aftalt; at Anden aktør skal gå videre med at hjælpe mig, i forhold til en virksomhedspraktik med mulighed for efterfølgende fleksjob.


Den 7. okt. 2010 er jeg samt min mand til samtale hos anden aktør, med ****** ****** og **** ****** ******

Jeg tilkendegiver på dette møde; at min psykiske formåen er yderligere nedsat siden mødet den 16. sept. 2010, med bl.a. voldsomme angstanfald. Jeg forhører mig om muligheden for en ”beskyttet” virksomhedspraktik, hvortil der er tilknyttet eksempelvis psykologer.

Anden aktør fortæller om Erhvervscenteret ******** i København, som kan tilbyde en meget grundig vurdering af min arbejdsevne. Der er desuden mulighed for løbende kontakt/samtaler med psykologer, tilknyttet stedet.

Han vil anbefale dette sted, trods afstanden til København, da stedet er meget anerkendt
.
Vi er enige i; at skal foreligge dette for ******* kommune. Anden aktør vil afmelde mig d.d, da de ikke længere ser sig i stand til at hjælpe mig videre som aftalt med ******* kommune den 16. sept. 2010.

Der bliver sendt brev til Jobkonsulent den 20. okt. 2010, fra **** ****** ****** Anden aktør.


Jobkonsulent afslutter 3 partssamtalen med;

”Din tillid til os, den er jo afhængig af om vi nu holder de ting her, og vi prøver at få dig ud af det. Det tror jeg du har Jobcenterchefens tilstedeværelse som klar bevis på; at det kommer til at holde.”

”Men vi kan ikke gøre det alene og Anden aktør kan ikke gøre det alene, du kommer til at yde en del!”


Jeg har endnu, intet hørt fra hverken Jobkonsulent ******* ****** eller Jobcenterchef **** ******, fem måneder efter Anden aktør har afmeldt mig hos dem, og tilbagemeldt dette til Jobkonsulent.

Jeg kan jo blive i tvivl om ******* kommune nu holder hvad de lover, om de yder deres del, om min sag endnu en gang ; er ved at køre af sporet? Igen, uden det er mig der er skyld i dette!


Jeg vil gerne henvise til; ”Arbejdsevnemetoden”, udgivet af Socialministeriet, Kontoret for aktiv socialpolitik, Kontoret for ældre samt sociale pensioner.

Samtidig vil jeg gentage mit ønske til ******* kommune om; en opdatering af min ressourceprofil.

Indhentning af nye lægelige oplysninger vedr. min sag; da der er sket nævneværdige ændringer i mit helbred siden sidste opdatering.
Indhentning af oplysningerne ønskes indhentet hos egen læge ***** ******* samt Speciellæge i psykiatri ***** ********.

Jeg ønsker en skriftlig tilbagemelding på denne henvendelse; inden for 10 hverdage fra modtagelsen, da jeg ellers ser mig nødsaget til at gå videre med min sag og forløb hos ******* kommune.

Med venlig hilsen

Xxx


Kopi af dette brev er sendt til;

**** ****, Borgmester i ******* Kommune.

Jobkonsulent, ******* Kommune.

****** ****** Anden aktør.

**** ****** ****** Anden aktør

Sidst redigeret af Bella67; 06-04-2011 kl. 23:32.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:25   #48
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...hvordan er det gået, Bella, i de snart 4 måneder, siden sidst du var på her?

DU har det forhåbentlig okay - det var mere "kommunens rumlen", jeg tænkte på...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 22:36   #49
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...hvordan er det gået, Bella, i de snart 4 måneder, siden sidst du var på her?

DU har det forhåbentlig okay - det var mere "kommunens rumlen", jeg tænkte på...
Kære Carmen.

Først nu jeg ser din efterhånden gamle hilsen til mig

Har holdt en "ferie" fra fantastiske K10.... har fulgt lidt med på sidelinjen, men har ikke haft overskud og lyst til rode rundt i "min egen suppedas",

Min sag har været sat på pause grundet sommerferie på kommunen... så jeg har prøvet også at holdt pause, og samle kræfter til forhåbentlig sidste etape mod Fp.

Jeg skal lige ha læst lidt tilbage i min tråd.. så laver jeg en kort opdatering en at de nærmeste dage.

Kan afsløre så meget at; jeg er lovet min sag kommer for i sep.
Og ups det er jo den første sep. i dag.

Mangler så lige at få Rp til gennemlæsning.....osv, osv. Måske de overrasker med en hurtig behandling

og tak for du tænkte på mig Carmen
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 22:45   #50
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Velbekomme!

Det er kun godt, du har holdt lidt ferie fra både det ene og andet.

Og det var godt at høre et lille pip fra dig :-)

Super, at vi har vores tråde, så kan man lige læse lidt tilbage, når man er kommet i tvivl om, hvor det egentlig er, man befinder sig...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension