K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 17:11   #1
Ghost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: hedensted
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ghost er ny på vejen
Jobsøgningsforløb

Hejsa

Jeg mistede desværre mit fleksjob grundet min afdeling blev nedlagt, og havde sidste arbejdsdag 31-01-2011. og er allerede blevet indkaldt til et jobsøgningsforløb hvor der står man skal være 10 timer om ugen.

Hvad pokker kan man lave sådan et sted 10 timer om ugen?
Og hvor mange uger plejer man skulle være sådan et sted, for det står der ikke en pind om.
Og plejer man ikke blive kontaktet af ens sagsbehandler efter man er blevet fyret, har intet hørt andet end den indkaldelse til det jobsøgningsforløb
Ghost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 17:35   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kaldes aktivering og kommunen får sikkert refusion
da du sikkert modtager ledighedsydelse

er dog ikke helt inde i flex regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 11:34   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
job søning

i aktivering skal du sikker søge job, i herning kommune skal vi søge job 2 gange om ugen, så er dder en dag med gymastik og om fredagen har vi fri men skal selv opsøge virksomheder.

sådan er det ved ceb kan ikke anbefale det, hvilket giver mig mulighed for ,at nævne, at du skal have tilbud på 2 former for aktivering.

har hørt der er normalt mellen 10-15 timer ugeligt.

Er selv sygemeldt, efter et fald og glæder mig helt vildt
til jeg skal tilbage til aktivering

da jeg har mistet mit job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 13:42   #4
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Der er kommet nye boller på suppen fra nytår. Væk er de private aktører, og de nye regler går mest up på at få ledige fleksjobbere ud i virksomhedspraktik. Jeg er i kommunalt aktiveringsforløb, der mest går ud på at dele sedler ud med praktikpladser folk skal søge. Jeg har kun været der to uger, så hvor stor succes der er med det, vides ikke endnu. I Randers kommune er målet, at man i løbet af tre uger, skal være i ulønnet praktik hos det private erhverv
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 14:20   #5
Mumrikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mumrikken er ny på vejen
Det samme er tilfældet i Holbæk kommune, bortset fra at forløbet stadig er hos anden aktør. Men indsatsen er blevet gevaldigt intensiveret. Jeg blev som nybagt fleksvisiteret ved årsskiftet med det samme overført til et konsulentfirma som står for det hele. Min sagsbehandler vil, så vidt jeg kan forstå, kun have med de periodevise kontrolsamtaler at gøre.

Der kom så ganske vist en influenza i vejen, men p.t. er jeg nået til sidste uge af et tre ugers forløb som skal munde ud i en praktikplads og derefter (forhåbentlig) et rigtigt fleksjob. Det er et stort pres, der ligger på os ledige fleksere, for vi har fået at vide, at hvis fleksjobbet glipper, så skal vi i ny praktik... igen og igen.
Mumrikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 07:04   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
pratik

hov hov den går ikke, de kan kun kræve i kommer 4 uger i praktik om året, hvis du har været i 4 ugers praktik, skal du ikke i pratik før om et år.

Men du kan ikke sige nej til et 4 ugers gratis arbejde, hvis der er muligheder for job bagefter.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 21:49   #7
Wilhelmine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 18
Styrke: 14
Wilhelmine er ny på vejen
4 ugers praktik- lovgivning?

Kan du evt. henvise til hvor det står, at man kun må sendes i praktik 4 uger om året? Har man nogen sikkerhed for, at der kan blive tale om en efterfølgende ansættelse- eller kan det misbruges?
Wilhelmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 22:47   #8
Ghost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: hedensted
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ghost er ny på vejen
Et år

På det papir som jeg skal skrive under på, står der jeg skal være der et år, hvis jeg selvfølgelig ikke finder job eller praktik inden, syntes jeg lyder lidt vildt??
Ghost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 08:40   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du gået længe? eller har du aldrig været i job? syntes et år er vildt håber ikke der er nye §§

for min sagsbehandler sagde, at vi højst kunne komme i arbejdstræning en gang årligt(pratik) men hvis der er job bagefter er der ingen regler for, hvor mange gange man kan komme i prøvetid.

Jeg er lige blevet fyret fra mit 2 job og går lige nu sygemeldt men skal sikkert tilbage til aktivering i herning kommune, så det er bare dejligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 08:52   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er rigtigt at det kan have øknomiske konsekvenser,hvis man siger nej til gratis praktiker-tror det svære at den der "med hend blik på fast ansettelse" er en standart sætning i praktik papirne
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension