K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2009, 00:17   #41
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er korrekt.

Man er IKKE selvforsørgende på FULD TID - 37 timer - hvis man "parkeres" med en arbejdsevne under 30 timer pr. uge.

Så SKAL der være en plan, som ALTID, planer, planer, planer.

Og der SKAL foreligge en PLAN, FØR sygedagpenge standses... mindst 14 dage FØR.

Og man SKAL så i sving med denne plan STRAKS efter sygedagpengestop.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 01:52   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang sproget i det du sender til dem....

Der ville jeg klart være sober og klar i sproget...så der ikke sker nogle misforståelser undervejs...

Så sad jeg lige og kiggede den her igennem...og så faldt jeg lige over noget som fik mig til at undre mig...

Jeg kiggede på dette indlæg http://www.k10.dk/showpost.php?p=76937&postcount=34

I det indlæg står der noget som du har modtaget fra kommunen af (formoder jeg)

Der står følgende:

Citat:
Forlængelsesbestemmelser er gennemgået jf. nedenfor:
§ 27. Stk. 1. Nr 1: revalidering overvejende sandsynlig: revalidering anses ikke for at være overvejende sandsynlig, idet du , ud fra den gennemførte arbejdsprøvning, efter Jobcenterets opfattelse, burde kunne vende tilbage til det normale arbejdsmarked uden yderligere tiltag. Du var desuden selv af den opfattelse, at du opfylder betingelserne for et fleksjob.

§ 27. Stk. 1 nr 3: at du med behandling kan forventes at blive rask indenfor 2 gange 52 uger:
Det fremgår af de lægelige oplysninger i sagen at der ikke er iværksat behandling hverken i sygehusregi hos egen læge eller ved speciallæge. Dette fremgår ligeledes af de modtagne oplysninger af 13. Oktober fra egen læge.
Det er derfor vurderingen, at der på dette grundlag ikke kan forlænges efter denne forlængelsesbestemmelse.

§ 27.stk 1 nr 4: Der er ikke tale om en livstruende sygdom
§ 27 stk. 1 nr 5: Der er ikke tale om en arbejdsskade
§ 27 stk 1 nr 6: Der er ikke rejst sag om førtidspension
Jeg formoder at de her går igennem de love som de sidder med...

Men mig bekendt....så er den nye lov trådt i kraft nu...

Jeg snakker om denne lov....

Citat:
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394

Nu kan du sikkert ikke bruge denne til noget....men det fik mig da til at undre over om de sidder med gamle love deroppe...da de jo ikke har denne med...
Plus nr. 4-6 er blevet til nr. 5-7

Nr. 2 er heller ikke beskrevet....

Dette kan du jo have med i dine kommentarere når du sender dem til dem..for det virker jo ret sløset...

Du skriver også at der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring

Den skal du jo klart nævne for dem så den kommer med i dine kommentarere inden afgørelsen falder...
Så den tydeligt står der ved en evt anke..

Umiddelbart har jeg ikke andre forslag....men jeg vil da tænke videre over den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 02:03   #43
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak Web.

jo du har nok ret i det med sproget.. men man får jo sære tanker og lyster i krigen mod sagsbehandleren..hihi..

men som du skriver..

så kan jeg på en pæn og sober måde banke ham i knolden med at han sidder med de gamle love... m.m. han gør det pga min sag jo er sat til at gælde d. 12. juli 08...

men jeg har sandelig også tænkt mig at bruge den med arbejdsskade imod ham, som jeg faktisk har gjort flere gange.. det burde ikke være nyt for ham. idet jeg har en liste fra ASK hvor de har rykket for sagsakter en 10-17 gange...

jeg ved også at Hyanna har fortalt ham om den nye lov....

og jeg vil straks kigge på dit link..

tak for indput. og modtager gerne flere fra jeres kloge tanker.. uden jer ville jeg være helt lost..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 02:19   #44
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jooo det er måske derfor at han gør det.....men det afslag de laver nu skal vel være efter de gældende regler og love eller hva...altså de love som findes nu...eller..

Ja man kan have lyst til mange ting ved sådanne mennesker....nogle af tingene ville endda være ganske ulovlige at skrive ned....men man opnår desværre intet ved det...og derfor at det nok bedst at holde sig til det sobre og klare sprog..

Samtidig slipper man for at det man skriver bliver opfattet forkert....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 09:54   #45
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uhhh, hvor kan jeg godt huske det

-men som web siger tror jeg du gør klogt i at holde det i en sober og saglig tone.

Men måske du kunne bruge lidt "omvendt" psykologi i din henvendelse. Dvs hvis du på nogen måde kan give dem ret i forhold til deres udtalelser og så vende den rundt til din fordel så de kan se det groteske og fejlene i det?

Det er jeg faktisk sikker på at du kan apropos din tørre humor -men alt skal gøres i en saglig tone.

Fx udtalte min mands sagsbehandler til den famøse partshøring at hun så sandelig havde forventet en skriftlig "afhandling" af den mislykkede arbprøvning og ikke forventet en snak!
Ok, de fik en snak(og lukkede alligvel kassen ulovligt) MEN hun havde forventet noget på skrift ergo var det det hun så fik!
Vi indledte brevet(som jo også røg videre til nævnet) med ordenen a la: Jeg skal inderligt beklage at du sagsbehandler xxx havde forventet en skriftlig "afhandling" af arbprøven og således ikke havde denne ved indkaldte møde dxxx men skal hermed rette op på misforståelsen med denne....

Håber du fatter pointen i al mit ordævl og håber der snart er lys forude
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 10:06   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har ikke så meget andet at tilføje end det web og buster allerede har skrevet men vil da meget gerne se hvad du kommer frem til i en klage og måske vi andre lige kan se det gyldne korn i det

Du kan sagtens sætte det ind i bloggen uden at andre end dem på din venneliste kan se det , du skriver i bloggen nøjagtigt som du plejer men når du så skal til at offentliggøre den så trykker du i den firkant som hedder Begræns visning af indlægget til Kontakter og Blog Moderatorer når den så bliver offentliggjort vil der være en nøgle ved den og kun dem på venne listen kan se den .

Det er også det jeg gør med min blog om arbprøvning det er meget rart at have noget af bloggen sådan at man selv bestemmer hvem der kan læse med ...
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 18:14   #47
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så har jeg forsøgt mig med et indlæg på min blog.. søg gerne om at komme på min vennesliste de af jer som ikke er der og som jeg "kender" herfra forum..

jeg forsøgte med 2 farver skrift.. uden virkning.. så med 2 skrifttyper uden virkning. så det endte med ( ) rundt det jeg har skrevet ind i brevet.

håber det er til at hitte rede i..

tak for hjælpen til alle..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 16:02   #48
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så er der lige en kommentar i min låste blog.. som ikke kunne komme her i det åbne...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 23:51   #49
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så er der svar fra jobcenteret..

bemærk at svaret er skrevet d. 29. hvor de har modtaget min indsigelse/kommentar på 6 a 4 sider + 3 bilag... de er sku hurtige når det gælder..

her er hans svar fra idag.

citat:
Til xxx


Den 29. Oktober 2009.

Afgørelse om stop af sygedagpenge jr. Dagpengelovens § 27 fra den 14.0708 med sidste udbetalingsdag den 13.0708.
Der henvises til partshøringsskrivelse herfra af den 191009 Du har fremsendt bemærkinger til sagen hvor du giver udtryk for din opfattelse af sagen. Der er nu truffet en fornyet afgørelse i din sag.
Afgørlese:
Dine dagpenge er ophørt den 130708 og forlængesesbestemmelserne jf. dagpengelovens § 27 stk. 1 nr 1-6 er vurderet og revuderet.
Det er den samlede vurdering, at du ikke opfylder nogen af forlængesesbestemmelserne og det betyder at dine dagpenge ikke kan genoptages fra den 140708.
Afslag på fleksjob:
Efter modtagelsen af de lægelige oplysninger fra din egen læge, hvoraf det fremgår at du op til, og i forbindelse med arbejdsprøvningen ikke har søgt læge. Det er derfor vores vurdering at der ikke er sket en forværring af tilstanden i forhold til de sidst indhentede oplysninger i sommeren 2007.
Det er således jobcenterets samlede vurdering at du med de rette skånehensyn-ingen tunge løft-skiftende arbejdsstillinger samt passende hvilepauser vil kunne fungere i et arbejde på normale vilkår. Du opfylder således ikke betingelserne for at blive visiteret til et fleksjob.
Du er tidligere vejledt om dine forsørgelsesmuligheder jf. retssikkerhedslovens § 7a.
Afgørelsen kan ankes jf. vedlagte ankevejledning.
Venlig hilsen

XXXX
Sagsbehandler.
citat slut.


puha.. det er f.. trættende at se på at han slet ikke forholder sig til det jeg siger/skriver.. hvorfor f... skulle jeg rende til lægen hele tiden, når jeg aldrig har haft gjort det før.. og så med noget lægen ikke kan gøre noget ved... lægen har sku da nok at se til. og hvad hjælper det at se på om jeg har været ved lægen før arbejdsprøvningen??
nå.. her overvejer vi kraftigt at søge advokat. men pessimist som man bliver, så tænker jeg jo.. mon en advokat kan gøre en forskel.. måske har han ret ham sagbehandleren.. måske er jeg endda rask nok til at jobbe.. hm.... jeg tror sku lige jeg prøver at male soveværelse, så kommer jeg nok i tanke om hvem der har ret.. problemet er jo at jeg nu bliver nødt til at ændre i mit arkiv.. fra plastikpose til ringbind... problemet er også at jeg jo har de samme papirere i flere eksemplarer, jeg behøver vel ikke forsøge at sætte dem ind, alle alt efter om det er aktindsigt fra ASK, kommune og beskæftigelsesnævn.. eller hvad mener I??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 12:11   #50
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Dit sidste spørgsmål er lidt svært at besvare, da det er vigtigt du har styr på, hvem der har sendt dig hvad og hvornår .... så jeg ville være lidt forsigtig med bare at smide ud, hvis jeg var dig

.... Og så synes jeg du skal gå op og male ungernes værelse, så du kommer i tanker om, hvorfor du er sygemeldt, for han kan jo ikke gøre dig rask med et pennestrøg, vel??!!

Jeg ved godt, at han selv tror han er 'vorherre'; men han giver jo afslag på al hjælp, selv til meget syge mennesker, og hvor vil du finde et job, du kan klare?

Du bliver i så fald nødt til at nøjes med et halvdagsjob med en masse pauser og med de skånehensyn han, trods alt, selv indrømmer du har behov for!!

Hvor vil du finde det job? ... eller rettere, hvor vil HAN finde det job til dig??!!

Han har jo stadig ikke forholdt sig til at der kører en arbejdsskadesag jfr. §27 stk1, nr. 5 i den gamle lov (nr. 6 i den nye lov), og du får jo stadig udskrevet smertestillende medicin, så han kan jo skrive lige så meget han vil at du bare kan skrubbe ud og arbejde ... Det skriver han jo også til mig i min sag i den ene sætning, for så at modsige sig selv i en anden sætning!

Hos dig bruger han det at du ikke render til læge i tide og utide, som begrundelse for afslag. Hos mig bruger han det, at jeg render til læge for det ene og det andet som begrundelse for afslag (så er jeg ikke færdigudredt!!!), og så er 'færdigudredt' = helbredt i hans ordbog

Nej, søde Huldra, jeg kan godt forstå, du føler dig slået ud; men den indsigelse var så god, fordi den er sandheden, så jeg vil råde dig til at finde en god advokat, som har forstand på sygedagpengesager (måske kan Buster hjælpe?), og så lade ham/hende vurdere din sag, og jeg ville under alle omstændigheder ændre dato på den indsigelse og så sende den som anke, for han har ikke forholdt sig til din indsigelse, lige som han heller ikke forholder sig til det jeg skriver, for det er nemlig hans taktik over for alle

Samtidig kunne du jo så spørge Beskæftigelsesankenævnet, om den sk... statusattest, han sendte bud efter, var det eneste de mente, der skulle til, da de skrev til Kommunen at det var en *OMMER*? .... Jeg ville som sagsbehandler i Beskæftigelsesankenævnet da føle at der blev gjort tykt nar af deres afgørelser, og det skulle han ikke slippe godt fra!

Jeg skal lige igennem den sidste pille i dag, som forhåbentlig er årsagen til jeg er så dårlig, så skal jeg nok være der for dig, søde Huldra ... Mist ikke modet, for det handler ikke om, hvor vidt du er syg eller ej, det handler om at Odsherred kommune skal spare penge, og så er de lige glade med om vi er syge eller ej!

Masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
alle jer i odsherred. Huldra Alt det andet 1 18-01-2010 19:02
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension