K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 22:03   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Keld60

Hvis man ikke vil ha - eller ikke har brug for sin FTP - er det jo en hver mands ret i et frit land at sige nej tak
Ja, men desværre ha jeg måtte lære at det er der jeg nu er endt... ikke med min gode vilje for så havde jeg stadig mit job og over 60.000 om måneden i indtægt...... squ ikke her med halvdelen... halvdelen fordi jeg er forsikret..
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:04   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ingen Panik....

Er overbevist om at der ikke sker noget i stil med at de "annulerer" alle fp'ere eller lignende... Men nogle kommuner er ved at går deres sager efter i sømmene allerede nu. Men de kan uanset, ikke på nogen måde bare stoppe ydelsen, det kræver en afgørelse, og dermed borger inddragelse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:08   #13
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Keld60

Hvis man ikke vil ha - eller ikke har brug for sin FTP - er det jo en hver mands ret i et frit land at sige nej tak
Man kan faktisk godt "tvinge" folk på førtidspension - Eller tvinge og tvinge,for ja selvfølgelig kan man sige nej,men så mister man også sit forsørgelsesgrundlag.

Jeg har oplevet i mit tidligere arbejde, en ung mand, med svær skizofreni, blive mødt med dette krav. Det var han ikke selv interesseret i, fordi han ingen sygdomsindsigt havde, så han synes jo at han skulle blive på sygedagpenge/kontanthjælp for han blev jo nok snart rask igen. Efter lidt snak frem og tilbage, kunne han så alligevel godt se det fornuftige i at sige ja.

Lige for god ordens skyld, så var jeg ikke hans sagsbehandler (altså den som bestemte at han "skulle" have førtidspension). Min funktion var som bostøtte/kontaktperson.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:09   #14
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ingen Panik....

Er overbevist om at der ikke sker noget i stil med at de "annulerer" alle fp'ere eller lignende... Men nogle kommuner er ved at går deres sager efter i sømmene allerede nu. Men de kan uanset, ikke på nogen måde bare stoppe ydelsen, det kræver en afgørelse, og dermed borger inddragelse...
Jeg er bange for at de vil arbejdsprøve mig selvom min læge siger at jeg ikke kan tåle det.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:10   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
@MTVRV1

Jeg fatte bare ikke hvordan du kan være der hvor du er uden en FP...

Men min kone sagde... det et der mange som er....

Fatter stadig nada....
fordi du har været heldig og fået en FP uden problemer
langt de fleste må kæmpe i mange år
får svar senere på måneden om jeg bliver indstillet
jeg får netop af 2 forsikringer resten af livet som du gør

din er jo også med kontrol, det bruger min kommune aldrig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:11   #16
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ingen Panik....

Er overbevist om at der ikke sker noget i stil med at de "annulerer" alle fp'ere eller lignende... Men nogle kommuner er ved at går deres sager efter i sømmene allerede nu. Men de kan uanset, ikke på nogen måde bare stoppe ydelsen, det kræver en afgørelse, og dermed borger inddragelse...
..................................
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:14   #17
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
[QUOTE=maimai;201894]

ups, har misforstået ts spørsmål
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:16   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Hvis den ikke har været tidsbestemt (skrevet i førtidspensions papierne) når borgeren har fået førtidspension, så kan dette ikke pludselig ændres, så den bliver tidsbestemt.

Det de er inde på er vel, at der skal stå i flere af de pensioner som tilkendes (efter at den nye lov er vedtaget) at den skal gøres tidsbegrænset? Sådan forstår jeg det i hvert fald, med tanke på, at der ikke er hjemmel i loven til at lovgive med tilbagevirkende kraft.
Ja det har helt ret i
det er nye som de vil have tidsbestemt, især unge under 30 år

det synes jeg faktisk er helt ok, for mange kommer sig alså efter nogle år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:18   #19
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det har helt ret i
det er nye som de vil have tidsbestemt, især unge under 30 år

det synes jeg faktisk er helt ok, for mange kommer sig alså efter nogle år
He, he ja det så jeg lige (derfor jeg slettede) - Det er lidt pinligt, men jeg læser den tråd her helt forkert,må hellere gå i seng
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 22:51   #20
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej igen keld60

Ja det lyder som om du skal arbejde lidt med at acceptere din situation - jeg er i den samme.

Men jeg har bestemt accepteret det og nyder at jeg med lidt færre pemge (men dog nok) kan nyde det liv der nu engang er blevet mit.

Det er jo godt nok at tjene pengene - og så kan der jo stå på gravstenen (han/hun) efterlod jo heldigvis noget til os andre ;-)
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP med kontrol popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-10-2013 20:38
Fp med 3 årig kontrol Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 25-01-2012 09:57
Førtidspension med kontrol popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-08-2010 20:05
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension