K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2011, 15:02   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig så kommer den til at stå på aktivering i stedet

mener der lige er vedtaget en ny lov, som starter den 1 juli
hvis man ikke møder op, tager de halvdelen af den kontanthjælp man modtager
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:49   #22
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Forstår dig virkelig godt.
Det er en meget hård kamp, men der ER ingen muligheder for at opgive.

At tage en time-out bliver De fleste af Os vist gøre, til tider, for at klare dt.
Skrive og bed om en tid.
Og så hold sommerferie.
Efter ferien hopper Du på "turen" rundt i manegen igen.

Kæmpe kram herfra.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 14:03   #23
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tak til jer alle, for jeres svar og trøst.
Jeg ved ikke , hvordan jeg kommer videre lige nu.
Jeg føler jeg er ved at gå i stykker og kan kun tænke på min situation dag og nat.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 14:39   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du bliver nødt til at lægge en strategi for, hvad kommunen skal hjælpe dig med

efter min arbejdsprøvning, er jeg gået efter pension
det er 2.5 år siden og kæmper stadig
dog er min sagsbehandler nu kommet til samme konklusion
men det kommer alså ikke fra den ene dag til den næste
der kan stadig gå et år eller mere.

men det første du skal finde ud af, der er kun de tre muligheder

revalidering
flex
pension
der er ikke andre muligheder, med mindre du raskmelder dig selv

er selv kommet på bosted, hvor de også skal hjælpe mig med min videre afklaring af arbejdsevne.

så uanset hvor syg man er i dette system, går det bestemt ikke hurtig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 14:40   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man gå først i stykker nå man står på gaden uden tag over hoved og skal klare sig selv. Jeg spørger bare, hvad får man ud af de skattepenge som man har betalt.
Ja , man få et stort nul og fornøjelsen, at betale til andre.
Drop alle forventninger om en fair behandling, det er det eneste som hjælpe en til at se realiteterne i øjerne.

http://www.youtube.com/watch?v=WoAXW30mMAg

Sidst redigeret af Karo; 10-07-2011 kl. 16:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 14:54   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Isabel,

De andre har ret, forvent ALDRIG en fair og konstant behandling i dette system. Ind i mellem får man ret, men festen er ikke slut før den fede dame har sunget.

Se nu bare i min sag, jeg skulle have svar på min klage til pensionsnævnet i sidste uge. De har 4 uger, ligesom jeg til, at svare. Jeg taler så ved et tilfælde med en sekretær for at være mit forsikrings selskab behjælpelig med at indsamle sagsakter. Jeg spørger sekretæren til hvordan det går med svar på min klage, hun siger " Ork, det bliver ikke en gang før i september !!!. De laver jo ikke noget i juli mdr. og pensionsnævnet samles først i sept."!! Jamen tak for INFO

Efterflg. skrev mit forsikringsselskab, hvorfra jeg modtager midlertidig udbetaling af TAE, at de og kommunen først skulle tales ved i okt./ nov !!!

Først tænkte jeg, nå men sådan er det jo så, men heldigvis blev jeg af K10 opfordret til at klage og efterspørge svaret, og det når helt til tops i kommunen.

Isabel som du ved er jeg uden offentlig forsørgelse, jeg har efter min skilsmisse i 2006 været så heldig at få et fedt rækkehus som jeg bor til leje i. Men siden 2007 har jeg levet af forsikrings ydelsen og en friværdi fra det hus vi solgte efter skilsmissen. Det at være uden offentlig forsørgelse har kostet mig min. 400.000 kr. på de 4 år og det er jo ærgerligt, men der er ikke noget at gøre ved det.

Jeg tog en timeout indtil aug 2008 for jeg var helt nede efter jeg røg ud af sdp. i 2007. Dog vil jeg råde dig til at holde ved og starte din afklaring så hurtigt som muligt også selvom du ikke er berettiget til kh. Jo hurtigere du kommer i gang des bedre, det at lade stå til koster bare penge.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 16:16   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Tak til jer alle, for jeres svar og trøst.
Jeg ved ikke , hvordan jeg kommer videre lige nu.
Jeg føler jeg er ved at gå i stykker og kan kun tænke på min situation dag og nat.
Hmm Isabel.. jeg læste da i en anden tråd for nogle dage siden at du havde raskmeldt dig og stillet dig til rådighed hos din a-kasse... http://www.k10.dk/showthread.php?p=169709#post169709
Kan huske at jeg tænkte at det var da det mest dumme at gøre.. for så kan kommunen jo trække på skuldrene og sige... "hvad sagde vi!!"

Som flere har skrevet til dig, så er det ikke diagnoserne, men arbejdsevnen der bestemmer om du skal ha en førtidspension..

Jeg kan simpelthen ikke huske din første tråd hvor du fortæller om hvad du fejler.. men jeg kan sige så meget at var det mig, så ville jeg skynde mig til min læge og bede om en henvisning til en knogle-skintigrafi .. den "læser" simpelthen hele dit skrog og det billede den efter et par timer spytter ud bliver gennemset af en overlæge som så skriver lige præcis hvor du har slidgigt og i hvilken grad det er osv osv

Jeg har 2 kusiner der har fået pension pga fibromyalgi - den ene for en del år siden og den anden sidste år... Hun var hos en reumatolog som testede hende og hun opfyldte alle de der (vist nok ) 18 punkter..
Hvis det er lang tid siden du sidst har været hos en reumatolog, så var det måske en ide at få en ny henvisning..

Bare lige et par ideer..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 20:40   #28
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tak Lone, for dit brev og hilsen.
Ja jeg har raskmeldt mig. (kujon)
Jeg kunne ikke se andre muligheder lige nu.
Min læge sender mig til nye undersøgelser.Røntgenbilleder af ryg er 20 år gamle. Billeder af hænder, skuldre osv. ligger i Spanien og er 3 år gamle.
Med hensyn til fibromyalgi havde jeg 17 punkter.
Pensionsnævnet sagde at min arbejdsprøve ikke stemte overens, med mine lægepapirer.De mente, jeg burde kunne præstere noget mere.
Men smerter kan da ikke måles!!
Da jeg var til reumatolog sidste år, var han sikker på at jeg ville få pension.
Tja, må se hvad tiden viser.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 20:46   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Isabel.... du må ikke betegne dig selv som en kujon..... du har simpelthen "bare" været helt derude hvor fornuften og energien var forduftet..

Godt at din læge sender dig til nye rgt undersøgelser .. hvis han ikke allerede har sendt henvisning afsted så bed ham om at få en henvisning til en skintigrafiundersøgelse.. Nu aner jeg ikke lige hvor i landet du bor.. men jeg fik lavet min på Vejle sygehus.. og som sagt så snupper den hele skelettet på en gang..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 20:58   #30
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er sådan set en udmærket ide at raskmelde sig i den situation.

Du udviser god vilje, kan få ledighedsydelse - og så har du lidt tid til at indsamle nye lægeerklæringer.

Når du så bliver sendt på kontanthjælp - kan du søge pension igen på de nye oplysninger, og der vil det ikke koste dig noget at søge..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
A-kassen giver problemer... Silke Alt det andet 8 08-05-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension