K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2011, 07:58   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Isabel.

Forstår til fulde at kræfterne mangler, og at man kan nå til et ptk., hvor man ikke kan andet end at ligge sig ned. Og din beslutning omkr. at give op går jeg ud fra er taget på baggrund af mange overvejelser og dermed en konklusion. Har selv været der ind i meellem, men eft. et par dg. er jeg heldigvis fremkommet til en ny beslutning, da jeg kunne mrk. en kraft indefra der sagde f..... nej. Så tog jeg en tørn igen, nogle gange kører livet i cikler, og ind i mellem kommer man et hak højere op i spiralen.

Du ved bedst, hvad der er den rigtige løsning for dig!

Men du skriver flg. i denne tråd første indlæg:

Citat:
Jeg ringede til min sagsbehandler i dag, og spurte om vi kunne få et møde
ang. min sag.Det havde hun ikke tid til sagde hun.
Kun hvis jeg søgte en § 17, så kunne det godt være hun kunne finde tid.
Og så fortalte hun mig at den aldrig ville gå igennem.
Ovenstående finder jeg selvmodsigende, idet man enten ikke har tid til et møde uanset dagsorden. Jeg tror snarere det handler om, at SB er klar over hvornår SB lovgivningsmæssigt har pligt til at holde et møde m. dig og hvornår SB ikke har, hvorfor dette er udslag af hvilke tilfælde SB VIL holde et møde m. dig for ikke selv at få ørerne i maskinen via evt. klage over manglende overholdelse af dette.

Ang. SB meget skråsikker udtalelse om, at din ansøg eft. §17
Citat:
aldrig ville gå igennem
, så synes jeg her SB går langt ud over sit arbejdsområde, da det jo ikke er SB der afgør den slags sager, men kun laver det forudgående papirarbejdet.

Det er at sammenligne m. man f.eks. henvender sig til politiet og vil anmelde en forbrydelse, og politiet ikke vil modtage anmeldelsen, fordi de mener at chancerne for få domfældt forbryderen i retten med sikkerhed ikke vil finde sted. Derfor kan man jo godt have en advokat forud for evt. frembringning for domstol, der råder en omkr. evt. udfald på en sådan sag, men er stadig anmelders fulde ret, at kunne fastholde at sin anmeldelse, således at man kan få prøvet sin sag hos domstolene og derved evt. få dømt vedkommende. Det er en grundsten i et hver demokrati, at der ikke kan sidde en skrankepave, som bare på et kort kig kan sige: duer, duer ikke. Derfor vil vi ikke behandle sagen på nogen måde = at være uden retsikkerhed.

Jeg vil dermed sige, at trods din SB indstilling/personlige holdning til din sag el. §17, har du en trods du nuværende forhold indenfor dette system stadig nogen retsikkerhed, hvorfor det er SB forband... pligt at bistå dig bedst muligt ud fra dit valg. Dette virker til at SB er klar over, fordi SB netop pludeslig kan finde tid i kalender, hvis du søger en §17, men ikek for et møde for at tale om din sag.

De bedste tanker og håb for en god løsning for dig

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 08:21   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Jeg vil dermed sige, at trods din SB indstilling/personlige holdning til din sag el. §17, har du en trods du nuværende forhold indenfor dette system stadig nogen retsikkerhed, hvorfor det er SB forband... pligt at bistå dig bedst muligt ud fra dit valg.
Det er kun teori Gunvor, i det virklige liv forholder det sig stik modsat, desværre.
Retsikkerhed? glem alt om den.....

http://www.information.dk/154968

Sidst redigeret af Karo; 29-06-2011 kl. 08:27.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 08:30   #13
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg ved virkelig godt hvor du er lige nu!
Har været der, så ved også hvor tuff det er både at være der og at komme op igen, finde sine kræfter og kæmpe videre, for sig selv, når ingen andre vil! Find dem frem, du kan og du og SKAL - griner- Du er nød til at få noget på skrift, alt det der med at tro og tænke og måske osv kan ingen bruge til noget! Skriv en mail, hvori du henviser til jeres telefonsamtale, at du stadig gerne vil have en tid for at tale om din fremtid og at du godt hørte hende sige at hun ikke havde tid, men at du sådan set godt kan vente - bare du får en tid ..... se hvad hun svarer på det ?

Kanske at hun giver dig en tid om 3 mdr. men den tager du bare så - så er ihvertfald inde, skulle hun atter svarer nej, så bruger du dette svar til at kæmpe dig videre, nemlig til en ny SB, også tar vi den derfra.
Undskyld manglen på ;-) men jeg glemte at quote -griner-
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 09:08   #14
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Give op? Hvad betyder det? Det begreb kendes ikke.

Jeg kender til at læne mig tilbage, puste ud og sige "PYH!! jeg har brug for en pause nu!", og så tager man det - men når pausen er færdig rejser man sig igen og går/kæmper/whatever videre.

Nyd din pause og god gejst på den anden side af pausen igen
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 09:39   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For det første er det IKKE diagnoserne med din manglende ARBEJDSEVNE der giver pension.

Skriv skriftlig til sagsbehandler med kopi til job-centerchef at du ønsker møde, men i første omgang er blevet afvidst, om de vil bekræftige dette skriftlig?

Så får du dit møde. Men gå ikke alene. Tag fagforening eller andet med, og optag gerne samtalen skjuldt.

Jeg mener stadig at du bør gå efter førtidspension, og iøvrigt klage over sygedagpengestop.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:01   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du er blevet systeminvalideret, en form for udbrændthed som rammer flere af os herinde, der er noget galt med vores" arbejdsmiljø" og vi påføres en lidelse.

"Udbrændthed er en psykisk reaktion på stress eller anden form for psykisk belastning i arbejdet, for eksempel sexchikane, dårligt psykisk arbejdsmiljø eller simpelthen at man føler, man sidder fast i en arbejdssituation, og ikke kan komme videre.

Hvis du er udbrændt, viser det sig på en lidt anden måde, end hvis du har stress. Det er nærmest som om, kroppen giver op. Du har meget svært ved at motivere dig til at arbejde, du bliver ligegyldig og orker ikke at forholde dig til andre mennesker.

Det kan også være fysiske signaler – hovedpine og smerter i kroppen. Symptomerne er lidt som en depression, og udbrændthed bliver også kaldt for en ”udmattelsesdepression”.

Udbrændthed kan være en alvorlig lidelse, som det kan tage lang tid at komme ud af. Der er mulighed for at få din udbrændthed anerkendt som en psykisk arbejdsskade og få erstatning af Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomsforsikring "

at sammenlige vores situation med udbrændthed er ment i dybt alvor vh østerbro
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:03   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Håb, kærlighed og kampen er kodeord for at gå igennem det h*****e.....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:39   #18
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det du har skrevet til os, synes jeg at du skal sende til borgmesteren og hele byrådet i din kommune! Råt for usødet og uden formildende kommentarer og forklaringer!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 11:22   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
se nu denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17546

pension på fibromyalgi

problemet er bare ikke alle er lige hårdt ramt

derfor får man ikke pension på grund af ens sygdom
men ens arbejdsevne og det alene
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 13:52   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Kun hvis jeg søgte en § 17, så kunne det godt være hun kunne finde tid.
Og så fortalte hun mig at den aldrig ville gå igennem.
Den slags udtalelser bør man lukke ørerne for.
De bruges udelukkende til at lukke munden på borgerne og har sjældent bund i virkeligheden.

Det er ikke sb, der bestemmer om du kan få fp, og selvom pensionsnævnet så giver dig afslag, så kan, og bør, dette ankes.

Under min lange kamp med kommunen overvejede jeg såmænd også flere gange, at give op, det gik simpelthen for meget ud over både mig mig og mine børn.

Men hvad er alternativet?

Jeg har ikke fulgt med i hele din sag, men jeg kan se, at en her i tråden nævner noget om kh og, at du ikke ryger på ægtefælleforsørgelse.

Hvis du er på kh, så har jeg svært ved at tro, at kommunen lader dig være i fred selvom du opgiver din kamp for fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
A-kassen giver problemer... Silke Alt det andet 8 08-05-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension