K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 22:54   #1
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
jeg giver op!!

Jeg ringede til min sagsbehandler i dag, og spurte om vi kunne få et møde
ang. min sag.Det havde hun ikke tid til sagde hun.
Kun hvis jeg søgte en § 17, så kunne det godt være hun kunne finde tid.
Og så fortalte hun mig at den aldrig ville gå igennem.
Jeg har brugt hele dagen på at ringe til gud og hver mand.
Anbefaler rådgivning tlf. 35 39 71 97.
Det kommunen gør er ikke lovligt!!
Men jeg orker ikke mere og giver op, jeg er på randen til et nervesammenbrud, så jeg giver op.
De vandt over mig!! Men jeg troede ikke, det skulle være en kamp,jeg var så naiv at tro de ville hjælpe mig.
Tak for al jeres hjælp,og lykke til i jeres kamp for en værdig eksistensmulighed.

IsabelTil jer alle
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:01   #2
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Ved ikke rigtig hvad jeg skal gi dig med af trøstende og opmundrende ord.

men et , kan jeg da gi dig og håber du finder energien til at kæmpe din sag
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:03   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hov hør lige- du er vel ikke på vej til at give op i forhold til livet og gøre noget dumt.....

Du har jo mulighed for at ringe anonymt til en anden kommune, for at spørge om råd.

Du skriver at din sagsbehandler ikke har tid, men det kan ikke være helt rigtigt- prøv at spørge hende HVORNÅR du kan få en tid hos hende, for du har RET til at få en snak med hende!

Du må ikke give op!!!!
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:57   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan dårlig holde mig vågne men

NEJ du skal ikke give op og kommunen har vundet
prøv lige og tage en pause i en uge
i den uge skal du finde ud af hvad du vil
vi har skevet lidt sammen i din anden tråd
problemet som jeg ser er at du ikke har noget klart mål
alså hvad skal kommunen hjælpe dig med
det skal du selv være sikker på

1 mit første år troede jeg skulle tilbage på arbejdsmarkedet
2 arbejdsprøvning konklusion de kunne ikke se mig på arbejdsmarkedet
3 søgte pension ingen behandlingsmuligheder, fik afslag tog 11 måneder
4 nye undersøgelser og igen ingen behandlingsmuligheder ydeligere 1 år
5 nu vil min sagsbehandler indstille til pension, sagen ligger hos lægekonsulenten

ergo 3 år og er stadig ikke kommet videre
ingen indtægt og ingen pension endnu

jeg skriver dette fordi, du er alså ikke den eneste som sidder fast i dette system

dog vil jeg sige du er blevet rigtig dårlig behandlet og faktisk uanstændigt
det er jeg ikke blevet på nogen måde. kun lægekonsulenten der bliver ved med at fiske
og en fandens masse ventetid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 00:31   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Men jeg orker ikke mere og giver op, jeg er på randen til et nervesammenbrud, så jeg giver op.
De vandt over mig!!
Du skal ikke give op, og de skal IKKE vinde !

Men jeg ved, hvordan det er .

Der var også et tidspunkt, hvor jeg syntes det nemmeste var at lægge mig til at dø i min egen baghave.

Men den sejr ville jeg fama ikke give dem, og det skal du heller ikke !

Det er aldeles umenneskeligt at syge skal bruge så meget energi på at få kommunen til at sagsbehandle efter loven !

Der er ikke andet at gøre end at kridte skoene, find de allersidste kræfter, og få søgt den §17 på foreliggende grundlag.
Sagsbehandleren skal ikke true dig fra det, ved at sige, at du vil få afslag.

Jeg tror det er tomme trusler.

Skynd dig at få det gjort !

Mange tanker og knus herfra
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 00:45   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
nej.Jeg har bestemt mig.!!!

Slidgigt og fibromyalgi giver ikke pension, selvom man er 60 år.

Ikke i den kommune jeg bor i !!!
Jeg er meget bitter.Jeg har skånet mange kommuner for millioner,ved at opfostre plejebørn, der har fået studentereksamen, og et godt erhverv.
Og så får man i sine sene år, lov til at sidde i sådan en suppedas.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 00:55   #7
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
Hej Isabel du får en stor knuz fra mig ,du må ikke give op ! k hilsen helen
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 01:54   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
nej.Jeg har bestemt mig.!!!

Slidgigt og fibromyalgi giver ikke pension, selvom man er 60 år.

Ikke i den kommune jeg bor i !!!
Det er altså ikke noget kommunen bestemmer, men noget lovgivningen bestemmer, og du skal ikke spise dig af med at en prutte SB´er tror denne er loven, gør du det alligevel bliver jeg s q sur på dig basta!

Jo du vil med stor sandsynlighed få afslag på en § 17 MEN sådan en skal du da naturligvis anke.

Dog håber jeg så sandelig du har anket sit stop af sygedagpenge.

Har du ikke anket sygedagpenge endnu, så se for syvsen af at komme i gang, med en finer henvisning til §27 stk. 4 sammen med en liste over samtlige udtalelser du har liggende, der siger at du altså aldrig nogen sinde kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og så en kildehenvisning, hvor du har understreget (eller overstreget med en overstregnings tus) nøjagtigt hvor du har din lille liste fra.

Kan du overkomme det laver du også lige en liste med samtlige lægelige beskrevne skånebehov, og meget meget gerne endnu en liste med de skånebehov lægerne ikke har beskrevet, eller ikke har beskrevet særlig tydeligt.

Ja det er et KÆMPE arbejde, men det lønner sig i sidste ende.

Du er NØD! til at skyde en hvid pil efter om du har styrken til det, for der er bare ikke noget der hedder ikke at have, med mindre du altså syntes det er helt ok at de borgere der kommer efter dig får nøjagtig samme eller måske en endnu værre behandling end den du får nu.

VI! er NØD til at stå sammen og kæmpe imod det her syge system, for vi er de eneste der kæmper denne kamp, holder vi op, er der ingen til at kæmpe for dem som kommer efter os, det vil betyde et rent ******* for din plejesøn, det er HAM! (og mange mange andre som ham) det rammer hvis du (vi) opgiver, jeg går ikke du fra du syntes systemet skal have lov til at behandle os og vores efterkommere værre end det foregår i dag??

KHJ er ikke fedt, det kan vi hurtigt blive enige om, MEN du er trods alt bedre stillet end os der er røget på ægtefældeforsørgelse (helt som delvist)

Ud over en masse spark som kommer sig af at jeg er helt sikker på du godt kan, du får ikke lov til ikke at kunne det bestemmer JEG *ss*, så får du også lige 7 tons af disse : For lige så sikker jeg er på at du kan, lige så sikker er jeg på at du har brug for nogle skuldre der kan rumme dig og dine problemer lige nu! For nogle gange har man bare brug for at komme af med en masse negativitet (har selv lige haft sådan en tur) nogle gange skal der bare luft til, for at man kan lidt igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 07:29   #9
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Kære Isabel

Jeg har en veninde, der har fået pension pga. slidgigt og hun har endda ikke fibromyalgi.

Du har ikke andet valg end at kæmpe videre.

Kærlige hilsner til dig
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 07:37   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
nej.Jeg har bestemt mig.!!!

Slidgigt og fibromyalgi giver ikke pension, selvom man er 60 år.

Ikke i den kommune jeg bor i !!!
Jeg er meget bitter.Jeg har skånet mange kommuner for millioner,ved at opfostre plejebørn, der har fået studentereksamen, og et godt erhverv.
Og så får man i sine sene år, lov til at sidde i sådan en suppedas.
Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men nej det er ikke let at få pension når man har fibromyalgi.

Jeg ved heller ikke hvor godt du er undersøgt for slidgigt, om det "blot" er en vurdering fra din egen læge eller en Reumatolog.

Jeg har selv lige været igennem ansøgningsfoløb om forhøjelse af pension fra mellemste til højeste førtidspension, en process der dog ikke indeholder arbejdsprøvning men ellers er lige så svær at få igennem som en ny pension.

Dette er grundlaget som jeg blev tildelt forhøjelsen på.

Ved fibromyalgitest har du 17 ud af 18 triggerpunkter. Der er nedslidning af lænderyggen og ansigtssmerter, og du har siden 2008 været i behandling for depression. Førtidspensionsnævnet har vurderet, at der i din anke og dine mails foreligger nye oplysninger, hvorfor Førtidspensionsnævnet har ændret afgørelsen og tilkender dig højeste førtidspension.


Hvad gjorde forskellen, mellem det oprindelige afslag på forhøjelse og tilkendelse, ved anken?

Hvis din egen læge mener at det ville være rimeligt at du kom på pension så er han sikkert også villig til at hjælpe dig, du skal derfor, hvis du ikke allerede har fået det gjort, bede om en henvisning til MR-scanning, af de områder hvor du er ramt af slidgigt. Kommunen vil se konkrete beviser, noget der kan beskrives, måles og bevises.

Noget andet er at, når din sagsbehandler siger at du ikke vil få tilkendt førtidspension, så er det slet ikke noget han/hun kan tage stilling til. Det kan kun Førtidspensionsteamet. At hun siger sådan er netop for at få dig til at opgive på forhånd, det er hele planen med den bemærkning. Og jeg vil tro at det siger man til 90% af alle der står i din situation.

Sagsbehandlerens opgave er at oplyse dig om muligheden for at søge FP, og at guide dig igennem processen. Intet andet.

Jeg synes du skal overhøre hendes bemærkning, og så skal du blive ordentligt undersøgt, med hensyn til din slidgigt, få lavet MR-scanning, m.m., når resultaterne foreligger, så søg den pension. Fra jeg fik henvisning til Scanning og til resultatet forelå, gik der mindre end en måned.

Resultaterne i mit tilfælde viste så langt mere end sildgigt, og det vil det måske også gøre i dit tilfælde.

Hvad med Seniorførtidspension, er den ordning allerede indført eller er det en mulighed. Der er kravene ikke helt så høje.

Pas på med ansøgning om pension på foreliggende grundlag, da du skal bevare muligheden for at kunne føje nye resultater af undersøgelser til hen ad vejen.

Og får du afslag, hvilket du skal forvente, så skal du anke, afslag er ikke noget personligt men en del af hele det spil der spilles, et spil som kommunen håber på får borgeren til at opgive undervejs.

Du må ikke lade dig slå ud, hvis du mener at du er berettiget og din egen læge mener det samme, så skal du søge. Men du skal kende spillets regler, for ellers vinder de.

Held og lykke til.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
A-kassen giver problemer... Silke Alt det andet 8 08-05-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension